طرح تحولات نرخ ارز: در جریان نیازسنجی کارشناسان بیمه ایران ازبازارارز و با توجه به تحولات این بازار بیمه ایران مبتکر طرح تحولات نرخ ارز بود که از طریق این اقدام بیمه‌ای، ریسک خریداران ارز پوشش داده خواهد شد. طرح ارزش مضاعف سهام: طرح بیمه ارزش مضاعف سهام از دیگر طرح‌های بیمه ایران در بازار پول و سرمایه است که به دنبال نیازسنجی‌ها صورت گرفته است. از طریق این بیمه‌نامه، خریداران بورس و سهامداران می‌توانند نیازهای مالی خود را از بانک‌های عامل بیمه ایران تامین کنند.
طرح بیمه صیانت اقتصادی از بانوان شاغل و طرح بیمه مهریه:طرح بیمه صیانت اقتصادی از بانوان شاغل طرح دیگریازبیمه ایران است؛ این بیمه‌نامه می‌تواند صیانت اقتصادی بانوانی را که از پس طلاق به اشتغال روی آورده‌اند، تامین کند.
بیمه مهریه: از آن‌جا که مهریه عندالمطالبه است، این بیمه‌نامه می‌تواند احتمال پاشیدگی‌ خانواده‌ها را کاهش دهد، البته مشروط به این که مهریه تعیین‌شده زمینه معقول داشته باشد. این بیمه‌نامه مهریه را طی بازه زمانی 10 تا 15 سال پوشش خواهد داد.
بیمه پرداخت حقوق مضاعف بازنشستگی: طرح دیگری که مراحل اکچوئری آن انجام شده و اکنون برای طی مراحل پایانی و تایید نهایی در بیمه مرکزی است، بیمه پرداخت حقوق مضاعف بازنشستگی است. این بیمه‌نامه کاهش درآمدهای بازنشستگی را پوشش می‌دهد و بر اساس آن، بیمه‌گذار معادل حقوق خود را از بیمه ایران دریافت می‌کند.
دراین طرح به‌منظور کاهش اثر تورم، سالانه 15درصد به این میزان افزوده می‌شود. طراحی این بیمه‌نامه بر اساس تاکیدات دولت و با نرخی پایین صورت گرفته است.
بیمه ایران توانسته درکنار۲۷شرکت بیمه تجاری دیگر فعالیت‌های بیمه‌ای خود را در جهت خدمت به مردم کشورمان در زمینه امنیت‌های اقتصادی اجتماعی و حتی سیاسی کشورارایه دهد و ازآنجا که سیاست کشور ارایه خدمات سریع و آسان و منطقی به مردم کشوراست بیمه ایران تمام تلاش خود را درجهت این اهداف به کاربسته است.
دراین دوره بیمه ایران توانسته است علاوه برتوسعه کمی‌خدمات به کیفیت آنان نیز توجه نماید. خدمات بیمه طلایی کارکنان شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش، علاوه برتحت پوشش قرار دادن2میلیون نفردریک قرارداد بیمه عمق ارایه خدمات را نشان می‌دهد. بیمه گذاران بیمه ایران به هیچ وجه نگرانی بابت پرداخت هزینه‌های بیمه درمان خود ندارند و با هرمبلغ و هروجهی توان خرید را دارند. امنیتی که درزمینه آرامش روانی به کارکنان آموزش و پرورش ارایه شده است موجب ارتقای اثربخشی زحمات این قشراست . پوشش بیمه درمان خانواده شهدا و ایثارگران علاوه برفعالیت‌های بیمه خرد و فراگیردرجامعه درزمینه پوشش‌های بیمه‌ای سرمایه‌های زیربنایی کشور مانند نفت گاز، پتروشیمی ‌و پروژ‌های طرح‌های پارس جنوبی عسلویه ناوگان هوایی - زمینی- دریایی موفق بوده است.