شرکت سارینا سیستم پرداز نتایج سال‌ها تخصص و دانش اجرایی مربوط به حوزه حسابرسی و حسابرسی داخلی را در قالب یک سامانه نرم افزاری بسیار پیشرفته، منطبق با دستورالعمل 18 ماده ای مورخ 16/02/92 سازمان بورس واوراق بهادار ، در اختیار شرکت‌ها و سازمانهای بزرگ کشور،به ویژه شرکت‌های ناشر اوراق بهادار که مشمول دستورالعمل فوق هستند، قرار داده است. بر اساس این گزارش، سارینا با درک پیچیدگی ذاتی پیادهسازی مستقیم کنترل‌های داخلی، که به دلیل ماهیت کنترلی و وابستگی شدید به فرآیندها و رویه‌های کاری و فرهنگی هر سازمان، می‌تواند بسیار مشکل ساز و پرهزینه باشد، سرمایه گذاری بزرگ و بسیار با ارزشی را در توسعه سیستم جامع نرم افزاری حسابرسی داخلی، در طی سال‌های گذشته به انجام رسانیده است. این سرمایه گذاری و تلاش مبتنی بر دانایی و تخصص عمیق مورد نیاز برای تعریف فرآیندهای حسابرسی داخلی، منجر به توسعه نرم افزاری بسیار انعطاف پذیر و توانمند شده که علاوه بر فراهم کردن قالب ها و رویه‌های اصلی و حرفه‌ای حسابرسی داخلی برای هر سازمان، انعطاف پذیری کامل مورد نیاز برای تعریف فرآیندهای منحصر به فرد آن سازمان را نیز، دارا است.
بدیهی است که استقرار سیستم کنترل‌های داخلی، تنها در خرید و اجرای یک نرم افزار خلاصه نمی‌شود. ایجاد ساز و کار مناسب که در قالب یک سازمان خوش تعریف، این مهم را در شرکت عهده دار باشد، امری بسیار مهم‌تر و پیچیده‌تر است. شرکت سارینا علاوه بر تامین سیستم نرم افزاری حسابرسی داخلی قابل استفاده برای شرکت‌هایی که دارای سازمان و رویه‌های حسابرسی داخلی هستند، آمادگی خود را جهت ارائه خدمات حرفه‌ای و تخصصی به صورت مشاوره، به شرکت‌هایی که فاقد سازمان قوی و اجرایی در این خصوص هستند، را اعلام می‌کند.
شرکت سارینا امیدوار است، با ارائه مجموعه نرم افزارهای قوی مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته روز جهانی در زمینه حسابرسی مستقل و حسابرسی داخلی و همچنین ارائه خدمات حرفه‌ای و تخصصی مربوط به تشکیل و استقرار سازمان حسابرسی داخلی، بتواند گام سریع و مهمی را در راستای تأمین دستورالعمل‌ها و الزامات قانونی شرکت‌ها و در مرحله بالاتر اطمینان به صاحبان سهام و مدیران ارشد این شرکت ها از سلامت و کارایی مناسب محیط کسب و کارشان بردارد.