زندگی میان اپلیکیشن‌ها

دستیار صوتی

بهترین دستگاه برای کنترل تمام گجت‎های هوشمند خانگی شما حتی نیاز به استفاده از انگشتان شما ندارد. در عوض شما می‎توانید با استفاده از دستیارهای صوتی الکسا، گوگل یا سیری همه‌چیز را کنترل کنید. شما می‎توانید به این دستیار‌های صوتی از طریق تلفن خود دسترسی داشته باشید، اما روش بهتر این است که برای استفاده از فرامین صوتی خود یک دستگاه اختصاصی مثل آمازون اکو، گوگل‌هوم یا هوم‎پد اپل را تهیه کنید. شما می‎توانید اغلب (اگر نه همه) دستگاه‎های هوشمند خانگی خود را با استفاده از صدای خود کنترل کنید. هر چند استفاده از فرامین صوتی نیز همچنان برای خیلی از کاربران تازه و نامفهوم است، اما اگر علاقه‎ای به استفاده از رابط‎های صفحه لمسی ندارید، فرامین صوتی می‎تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

یک هاب هوشمند خانگی تهیه کنید

اگر تمایل دارید تمام دستگاه‎های هوشمند خانگی خود را از طریق تلفن خود کنترل کنید، باید بدانید که سر و کار داشتن با تمام اپلیکیشن‎های مختلف ساخته شده برای دستگاه‎های مختلف می‎تواند برای شما مزاحمت ایجاد کند. اما زیاد نگران نباشید هاب‎های هوشمند خانگی ساخته شده‎اند تا به شما برای رفع این مشکل کمک کنند. این نوع از دستگاه‎ها علاوه‌بر اینکه به تجهیزات هوشمند خانگی اجازه می‎دهند تا با یکدیگر یکپارچه شده و وظایف پیچیده‎تری را انجام دهند، این امکان را نیز در اختیار شما قرار می‎دهند تا با استفاده از اپلیکیشن همراه این هاب در یک رابط گرافیکی واحد چندین دستگاه مختلف را کنترل کنید.

علاوه‌بر این شما می‎توانید چند دستگاه ریموت کنترل مختلف (مثل Z-Wave remote) را به این هاب متصل کرده و از دکمه‎های مختلف آن برای انجام وظایف مختلف از طریق تلفن هوشمند خود استفاده کنید. انواع مختلفی از هاب مثل Wink, SmartThings و Insteon برای انجام این کار در بازار موجود است. شما همچنین می‎توانید از یک پلت‌فرم نرم‌افزاری مثل HomeKit اپل نیز استفاده کنید، اما نباید فراموش کنید که فهرست محصولات سازگار با HomeKit کمتر از فهرست محصولاتی است که توسط هاب‎های هوشمند خانگی پشتیبانی می‎شوند.

از یک تبلت اختصاصی استفاده کنید

اگر می‎خواهید کارها را اصولی‎تر انجام دهید بهتر است به جای متکی بودن به تلفن خود از یک صفحه نمایش لمسی اختصاصی استفاده کنید. استفاده از یک تبلت به‌عنوان دستگاه کنترل‌کننده تجهیزات هوشمند، آزادی عمل بیشتری را در اختیار شما قرار می‎دهد. شما می‎توانید با سفارشی‌سازی صفحه اصلی آن کنترل تجهیزات را براساس نیاز خود ساماندهی کنید. همچنین می‎توانید با نصب تمام اپلیکیشن‎های اختصاصی تجهیزات هوشمند روی این تبلت و ساخت آیکون‎های میانبر روی صفحه اصلی تبلت همه این اپلیکیشن‎ها را در یک محیط و در کنار یکدیگر در اختیار داشته باشید. نکته جالب‌توجه اینکه برای انجام چنین کاری نیاز به در اختیار داشتن یک تبلت حرفه‎ای ندارید و می‎توانید با صرف هزینه‎ای کم یک تبلت معمولی را برای این کار خریداری کنید.

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته