«تهویه نیا » همگام  با تکنولوژی روز دنیا

سابقه فعالیت شرکت تهویه نیا در حوزه صنعت سیستم‌های تهویه چگونه بوده و دامنه تولیدات قابل عرضه این شرکت شامل چه محصولاتی است؟

شرکت تهویه نیا با سابقه فعالیت بیش از چهار دهه در حوزه صنعت تهویه کشور، یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه ارائه محصولات سرمایشی و گرمایشی باکیفیت،  سازگار با استانداردهای روز جهانی به‌شمار می‌رود. دامنه محصولات این شرکت شامل کولر گازی اسپلیت، مولتی پنل، پنجره‌ای و پرتابل، چیلر تراکمی هوا خنک و آب خنک، چیلر جذبی و خورشیدی، مینی چیلر، فن کویل، هواساز، برج خنک کن، پکیج پشت بامی، پکیج دیواری، دیگ آب گرم چدنی و فولادی، دستگاه‌ سرمایش دیتا سنتر و اتاق سرور با قابلیت کنترل دما و رطوبت و اتصال به شبکه، دستگاه بازیافت انرژی، صفحات خورشیدی، کولر آسانسور، تهویه دریایی و تصفیه هوا است. در حال حاضر شرکت تهویه نیا نمایندگی انحصاری  برندهای اجنرال، ‎گری، هیتاچی، کوکن، یونیفلر-اشنایدر الکتریک، وایلانت، ویزمن و یازاکی است که همگی جزو برترین برندهای جهانی هستند.

آیا شرکت برنامه‌ای برای توسعه فعالیت‌های خود در نظر دارد؟

شرکت تهویه نیا قصد دارد از آذر ماه سال جاری برند «بلو ایر» را نیز به دامنه محصولات قابل عرضه خود اضافه کند. اقدامی که ضمن توسعه ابعاد فعالیت این شرکت، زمینه‌ساز دسترسی مردم به آخرین محصولات با کیفیت در سیستم‌های تصفیه هوا نیز خواهد شد. علاوه بر این شرکت در نظر دارد به‌منظور بهبود وضعیت نظارت بر خدمات پس از فروش که از مهم‌ترین اهداف شرکت از آغاز کار تاکنون بوده است، رویه‌ای ایجاد کند تا تمامی محصولات فروخته شده در یک  قالب یک سیستم منسجم و یکپارچه به مرکز خدمات پس از فروش متصل کند. این رویکرد ضمن بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان، سرعت ارائه این خدمات را نیز به مراتب افزایش خواهد داد.

جایگاه شرکت تهویه نیا در بازار فعلی کشور چگونه است؟

خوشبختانه شرکت تهویه نیا از جایگاه مناسبی در بازار اسپیلت که از مهم‌ترین محصولات این حوزه به‌شمار می‌رود برخوردار است. حضور این شرکت در پروژه‌های مطرح جنوب کشور که از نقاط اصلی تمرکز بازار محصولات سیستم‌های تهویه به جهت نوع آب و هوای موجود است نیز گواه این موضوع است که ضریب نفوذ شرکت تهویه نیا در بازار داخلی در سطح مناسبی قرار دارد.

محصولات این شرکت تا چه میزان با روند تکنولوژی جهانی هم‌حرکتی دارد؟

همکاری شرکت با برترین برندهای موجود در سطح جهانی به‌صورت ضمنی مؤید کیفیت محصولات ارائه شده و توجه ما به عرضه محصولاتی سازگار با استانداردهای روز دنیا به مشتریان است. علاوه بر این شرکت تهویه نیا در زمینه تحقیق و توسعه سیستم‌های نوین تهویه در کشور نیز حضوری فعال دارد. برای مثال می‌توان به تولید دستگاه چیلر ۳۵۰ تن با استفاده از سلول‌های خورشیدی در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران اشاره کرد. این دستگاه مطابق با جدیدترین تکنولوژی مورد استفاده و به اقتباس از برند معروف «گری» ساخته شد. از خصوصیات این نوع چیلر برخورداری ازسانتریفیوژی با راندمان بسیار بالا است که صرفه‌جویی قابل‌ملاحظه‌ای در مصرف انرژی به همراه دارد. توسعه چنین محصولاتی با توجه به مصرف بالای انرژی کشور که یکی از معضلات اصلی حال حاضر سیستم اقتصادی کشور است، می‌تواند بهره‌وری کلی انرژی در کشور را بهبود بخشد هزینه‌های ناشی از آن را تا حد قابل قبولی کاهش دهد. از جمله موارد دیگر نیز می‌توان به تولید وی.آر.اف خورشیدی توسط شرکت تهویه تهویه نیا، با برند گری نیز اشاره کرد.

رویکرد این شرکت در ارائه محصولات و خدمات با کیفیت چگونه است؟

به‌طور کلی حضور برندی خاص در بازارهای جهانی در فضای پر رقابت حاکم بر آن نیازمند ارائه محصولاتی با کیفیت و بهره‌وری بالا است. همکاری شرکت تهویه نیا با بهترین برندهای حال حاضر دنیا و هدف‌گیری محصولات آن‌ها، در حقیقت کانالی برای ورود محصولاتی در بالاترین سطحی کیفی به کشور است. این شرکت حساسیت بالایی در انتخاب محصولات از کیفیت و سطح تکنولوژی گرفته تا کشور سازنده آن به لحاظ سبقه فعالیت و تخصص لازم در این زمینه دارد. علاوه بر این حضور ۴۰ ساله این شرکت و کسب سهم بازار مناسب به خوبی گویای این مطلب است که شرکت تهویه نیا در زمینه خدمات پس از فروش رویه‌ای مناسب داشته است. رویکردی که شرکت به صورت مستمر در جهت بهبود روزافزون آن فعالیت می‌کند. در حال حاضر شرکت تهویه نیا ۴۰۰ مرکز سرویس فعال در سراسر کشور دارد که ضمن سرعت بالا در ارائه خدمات از دانش و تخصص بالایی نیز در این زمینه برخوردار هستند. تمامی نمایندگان مراکز سرویس شرکت تهویه نیا موظفند به‌صورت مستمر دانش فنی خود را در این زمینه تقویت کنند. این امر در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی سالیانه نمایندگان، توسط مرکز خدمات مرکزی و کارشناسان فنی کارخانه‌ها انجام می‌شود.

نقش نمایشگاه‌ها در بهبود وضعیت کلی این صنعت در کشور چگونه خواهد بود؟

برگزاری نمایشگاه‌ها در حقیقت ایجاد بستری مناسب برای معرفی محصولات، و مهم‌تر از آن امکان مقایسه آنها با یکدیگر است. تحت چنین شرایطی بهبود کیفیت محصولات ارائه شده، از مهم‌ترین پیامدهای فضای رقابتی موجود خواهد بود. علاوه بر این نمایشگاه‌ها محل تمرکز بخش وسیعی از فعالان حوزه صنایع مختلف است که این امر امکان تبادل اطلاعات موجود در صنعت و توزیع متقارن آن بین افراد مختلف را میسر خواهد کرد. امری که موجب بهبود فضای رقابتی و رسوخ دانش فنی روز، به بدنه صنعت تهویه کشور خواهد شد. توسعه صنعت تهویه یکی از گام‌های اصلی در ایجاد زیرساخت مناسب در مسیر توسعه اقتصادی کشور به واسطه نقشی که در بهره‌وری دارد؛ است. در این راستا ارائه تسهیلات نمایشگاهی به فعالان این حوزه برای حضور پرقدرت در نمایشگاه‌ها امری در خور توجه است.