کسب‌و‌کار پرسود باشگاه‌های ورزشی

چگونه به تناسب اندام به‌عنوان یک کسب‌و‌کار علاقه‌مند شدید؟

من به ورزش بسیار علاقه دارم. اسنوبورد، موج‌سواری و دوچرخه‌سواری در کوهستان از ورزش‌های موردعلاقه من هستند. در اوایل حرفه‌ام، در یک باشگاه کار می‌کردم و بعدا در یک مرکز ماساژ مشغول به‌کار شدم. من و شریکم به دنبال یک محصول تناسب‌اندام بودیم که قبلا ایجاد شده باشد؛ چیزی که بتوانیم آن را رشد دهیم و ارزشی به آن اضافه کنیم. در این زمان بود که با الن لاتام آشنا شدیم؛ او یک باشگاه بزرگ با یک اتاق اسپینینگ (همان دوچرخه ثابت در محیط‌های بسته مانند سالن ورزشی) یک اتاق پیلاتس و یک اتاق ورزش‌های هوازی داشت؛ و این نسخه اول از آن چیزی بود که امروز Orangetheory انجام می‌دهد.

چگونه توانسته‌اید برند Orangetheory را به این سرعت گسترش دهید؟

اکنون اکثر فرانشیزهای ما مالکان چند واحدی هستند. (multi-unit ownership زمانی است که یک فرانشیزگیرنده به تنهایی بیش از یک واحد از کسب‌وکارهای فرانشیزشده را صاحب شود.) اگر شما به نواحی جدید تجارت فرانشیز که ما در حال اختصاص مجوز برای آنها هستیم، نگاه کنید، خواهید دید که ۹۰ درصد آنها از فرانشیزهای موجود هستند که مکان‌های بیشتری را به ما اضافه می‌کنند.

بنابراین این روش شما برای حفظ رشد است؟

دقیقا. آنها سهام بزرگ‌تری در کسب‌و‌کار دارند. برخی شرکت‌ها فرانشیز معاملات بزرگ و چند واحدی انجام می‌دهند که ممکن است امتیازداران (franchisees) مالک ۵۰ تا ۱۰۰ مکان باشند. اکثر ما به مالکیت سه تا پنج مکان ادامه خواهیم داد. ما دریافته‌ایم که آنها قادر به ایجاد یک تیم محکم و موفق برای حمایت از آن هستند. و این چیزی است که به دنبال آن بودیم.

شما هنوز به دنبال دو برابر کردن شمار باشگاه‌هایی که داشتید هستید. چه نوع نکات ایمنی به‌کار گرفته‌اید تا اطمینان یابید که مدیریت این رشد، سخت نخواهد بود؟

ما بسیار منحصربه‌فرد هستیم؛ چرا که مدل کسب‌و‌کار ما فوق‌العاده است. وقتی این باشگاه باز شد، بسیار با استقبال مواجه شد. این کسب‌و‌کار برای حداقل ۱۲ هفته راه‌اندازی شد؛ گرچه مکان آن تحت ساخت‌و‌ساز بود. ما یک طرح پشتیبانی بسیار دقیق در مورد نحوه راه‌اندازی کسب‌و‌کار داریم و هفته‌ای یک بار این شاخص‌ها را در شعب اصلی بررسی می‌کنیم. ما می‌دانیم که هر هفته باید کجا باشیم. همچنین از ابتدای شروع این باشگاه یک سیستم بسیار منضبط را به‌کار گرفته‌ایم؛ هر هفته مراحل برجسته و اهداف برای رسیدن به آنها وجود دارد. ما براساس مکانی که باشگاه شما در آن واقع است، قیمت‌ها و سایر نکات، می‌دانیم که چه چیزی خوب است، چه چیزی فوق‌العاده است و چه چیزی عملکرد چندان خوبی نخواهد داشت. ما پس از ۳۰ روز بازبینی دقیقی انجام می‌دهیم. و اگر نقاطی برای بهبود وجود داشته باشد، برنامه عملکرد برای پیگیری این نقاط وجود دارد. اگر باشگاه مربوطه ۱۰۰ درصد در مسیر توسعه نیست، ما یک فصل صبر می‌کنیم و آن را دوباره انجام می‌دهیم. اگر خارج از مسیر است، در خلال ۳۰ روز ما با یک برنامه پیگیری برمی‌گردیم و اطمینان می‌یابیم که همه چیز در مسیر خود قرار دارد. همه اینها به این معنی است که هرگز نباید یک فروشگاه تنها را ببندیم. امسال فروش‌های مشابه یک فروشگاه شاهد رشد دورقمی بوده‌اند.

فکر می‌کنید Orangetheory به عنوان یک کسب‌و‌کار در سال آینده به کجا می‌رسد؟ در مورد دهه آینده چه فکر می‌کنید؟

خیلی زود ما در داخل کشور به بلوغ می‌رسیم و مکان‌هایی در اکثر نقاط خواهیم داشت که می‌توانند از آنها حمایت کنند. اکنون، فرصت فوق‌العاده‌ای در سطح بین‌المللی داریم. ما در ۱۶ کشور شعبه داریم. اگر ما به کار در۱۴۰۰ مکان در ایالات‌متحده آمریکا ادامه دهیم، باور داریم که می‌توانیم ۵ هزار جایگاه در خارج از آمریکا ایجاد کنیم. ما فرانشیز را خیلی زود در کانادا شروع کردیم و اکنون ۶۰ مکان در آنجا داریم. سال بعد، بازارهای رشد بزرگ ما ژاپن، انگلستان و استرالیا هستند؛ سال آینده ما ۲۵ مکان را افتتاح خواهیم کرد. از سوی دیگر، من شاهد بوده‌ام که بسیاری از افراد واقعا به محصولات Orangetheory نیاز دارند اما نمی‌توانند از عهده هزینه‌های آن بربیایند. بنابراین می‌خواهیم روابط بین شرکت‌های بیمه سلامت و ارائه‌دهندگان خدمات درمانی را توسعه دهیم تا کمک هزینه‌ای برای محصولات‌مان به افرادی که واقعا به آن نیاز دارند باشد. اگر بیماران چندین بار در هفته ورزش‌های ما را انجام دهند، به شدت ریسک حمله‌های قلبی و سکته در آنها کاهش می‌یابد؛ بیماری‌هایی که تنها رخدادهای جدی و تغییردهنده زندگی برای یک فرد نیستند؛ بلکه صدها هزار دلار در سال برای ارائه‌دهندگان بیمه هزینه ایجاد می‌کنند. بنابراین این یک هدف مشترک است: اگر ما بتوانیم با یکدیگر کار کنیم تا افراد سالم‌تری داشته باشیم، به همه افراد جامعه کمک کرده‌ایم.