«غلامرضا کاتب» با اشاره به در پیش بودن پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) افزود: رسالت اصلی این سازمان با توجه به عنوانش، گسترش و نوسازی صنعت در مناطق کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار کشور است و در سال‌های گذشته گام‌های خوبی به ویژه در توسعه صنایع بزرگ برداشته است.

به گفته این نماینده مجلس، در یک دوره زمانی خصوصی سازی و پیاده سازی اصل ۴۴ قانون اساسی سبب شد تا بخشی از صنایع کشور واگذار شود، اما سرمایه‌های شرکت‌ها برنگشت. وی خاطرنشان کرد: در صورت بازگشت این سرمایه‌ها، «ایدرو» می‌توانست سرمایه‌گذاری‌های بیشتری به انجام برساند. کاتب تصریح کرد: اگر «ایدرو» بتواند در مناطق مختلف کشور ورود کرده و با مشارکت مردم به ایجاد واحدهای صنعتی و اقتصادی اقدام کند و فرهنگ آن را جا بیاندازد، می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری در اقتصاد مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم داشته باشد.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور در سال‌های گذشته، تاکید کرد: در صورت نبود مساله تحریم‌ها نیز می‌توانستیم شاهد تاثیرگذاری بیشتری از سوی «ایدرو» در اجرای رسالت و ماموریت خود باشیم؛ اما به دلیل کمبود نقدینگی میسر نشد. این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی از سوی «ایدرو» در گرمسار، تصریح کرد: این مهم اقدام بسیار موثری در جذب سرمایه‌گذاری‌ها به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه بود که با توجه به نزدیکی گرمسار به پایتخت و ارتباطات جاده‌ای آن از ظرفیت بالایی برای توسعه همه جانبه منطقه و کشور برخوردار شده است.

وی گفت: سازمان‌های توسعه‌ای از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار هستند چون براساس شرح وظایف خود باید قوه محرکه و حمایتگر پروژه‌های صنعتی و موردنیاز کشور از مرحله صفر تا مرحله نهایی باشند و به نوعی می‌توان آن را خط‌شکن محور توسعه به ویژه در بخش‌های مهم و استراتژیکی چون صنعت و یا معدن ارزیابی کرد. به گفته وی مجلس شورای اسلامی همواره این آمادگی را دارد تا از ابزارهای قانونی تحت اختیار خود در راستای تسریع در روند امور و چابک‌سازی نظام اداری در راستای ایجاد اشتغال بهره جوید.

کاتب افزود: طبعا اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت به  عنوان سازمان بالادستی ‌نظراتی در خصوص بهبود و ارتقای سطح فعالیت‌های سازمان‌های چون ایدرو را در برنامه کاری داشته باشد این موضوع را یقینا نمایندگان محترم با بررسی کارشناسی مورد توجه قرار خواهند داد. وی  تصریح کرد: مجموعه «ایدرو» تاکنون در انجام ماموریت‌های محوله خود موفق عمل کرده است اما بنده اعتقاد دارم که «ایدرو» باید بیش از پیش وارد صحنه و میدان عمل شود و بتواند با استفاده و بهره‌مندی از فضای مثبت پس از برجام که شکل گرفته است امکان مشارکت و تشکیل کنسرسیوم‌های بین‌المللی را به منظور به کارگیری خطوط تولید پیشرفته و ایجاد هاب صنعتی برنامه‌ریزی عملیاتی و مدونی را داشته باشد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان خاطرنشان کرد: به نظر بنده بزرگ‌ترین مزیت «ایدرو» تفکر حا‌کم بر آن و شیوه مدیریتی است که توسط مهندس معظمی اعمال می‌شود. وی از یک پشتوانه اجرایی، علمی و مدیریتی قوی برخوردار است و حضور ایشان نوید‌بخش یک تیم قوی از مدیران متخصص و اصل من را در این سازمان نوید می‌دهد. وی گفت: به همین خاطر اعتقاد دارم در مجموعه‌ای که افراد متخصص و مجرب هدایت آن را بر عهده دارند اتفاقات بزرگی رقم می‌خورد و خواهد خورد.

کاتب تاکید کرد: سرعت‌بخشی و توجه به توسعه و گسترش صنایع کوچک  متوسط باید به اولویت اصلی «ایدرو» تبدیل شود، زیرا در جامعه حال حاضر، بخش عظیمی از بیکاران و فارغ‌التحصیلان جویای کار وجود دارد که در حال تبدیل شدن به یک بحران است و باید برای اشتغال سریع آنها و حل این موضوع تعجیل صورت گیرد.