موسسه اعتباری نور با قدرت در سراسر کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد

احمد میلانلویی در پاسخ به خبرنگار دنیای اقتصاد در خصوص حواشی چند روز اخیر در مورد موسسات مالی و اعتباری و تشنج ایجاد شده در بین افکار عمومی اظهار داشت :  یکی از اقدامات جدی نظارتی بانک مرکزی در طول چهار سال اخیر، ساماندهی موسسات و تعاونی های موجود فعال در حوزه بازار غیر متشکل پولی و نیز جلوگیری از ایجاد و توسعه نهادهای پولی غیرمجاز با همکاری سایر دستگاه های ذیربط بوده است. اراده جدی بانک مرکزی و دولت یازدهم، برخورد با موسساتی بوده است که به شیوه های غیر قانونی و دور از ضوابط و استانداردهای بازار پول، در این بازار حساس اختلال ایجاد کرده و به هیچ مرجعی پاسخگو نبودند. وی افزود : نهادهای پولی و اعتباری مختلفی از جمله تعاونی‌های اعتبار و صندوق های قرض‌الحسنه با اخذ مجوز از مراجع گوناگون و غیرمسئول مانند اتحادیه های کشوری و بعضاً حتی بدون مجوز از مرجعی خاص، به موازات شبکه بانکی کشور ایجاد شده و برخلاف قوانین و مقررات یا اساسنامه خود به فعالیت پولی و بانکی مبادرت کردند که موجب شد افراد بسیاری از فعالیت های آنان متضرر شوند .

میلانلویی با طرح این مسئله که برخی از بدهکاران بانکی منشا این اتفاقات اخیر بوده اند افزود : این بدهکاران بانکی برای اینکه از زیر بار مسئولیت پرداخت بدهی های خود به سیستم مالی کشور شانه خالی کنند به این اقدامات رو آورده اند و ایجاد تشنج و ناآرامی در بین افکار عمومی را پیش گرفته اند که موسسه اعتباری نور به عنوان یکی از موسسات دارای مجوز از بانک مرکزی در خصوص حواشی بوجود آمده اخلالگران و شایعه پردازان را از طریق مراجع قضایی مورد پیگرد قرار خواهد داد و این حق را بر خود مسلم میداند. وی با اعلام اینکه متخلفان از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شده اند تشریح کرد :  تاسیس و گسترش فعالیت موسسات اعتباری غیرمجاز همگی قبل از دولت یازدهم بوده و عمدتاً در سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ موسسات غیرمجاز نسبت به گسترش فعالیت با ایجاد شعب فراوان در سراسر کشور اقدام کرده اند که متاسفانه این دولت وارث وضعیت فعلی و تبعات بحرانی شدن این موسسات است. بانک مرکزی در دولت یازدهم با همکاری مراجع قضایی و انتظامی، ضمن جلوگیری از توسعه قارچ‌گونه موسسات اعتباری غیرمجاز با ساماندهی و برخورد با متخلفین بازار غیرمتشکل پولی، سهم  این بازار از سپرده های مردمی را از بیش از ۲۰ درصد بازار پول به کمتر از ۱۰ درصد تقلیل داده است.

سرپرست موسسه اعتباری نور در منطقه البرز گفت : موسسه اعتباری نور با ادغام چند تعاونی اعتبار و صندوق قرض‌الحسنه به دستور بانک مرکزی و به دنبال ساماندهی موسسات اعتباری در سال ۹۲ شکل گرفت و به موسسه اعتباری نور تبدیل شد و در تاریخ ۲۸/ ۱۲/ ۱۳۹۲ سهام آن در فرابورس عرضه شد اساسنامه آن رسما به ثبت رسید و با تعیین اعضای هیات مدیره به عنوان چهارمین موسسه اعتباری مجاز در سراسر کشور فعالیت خود را توسعه بخشید. وی تاکید کرد : موسسه نور با تکیه بر رسالت خود در خدمت به جامعه همواره تلاش کرده ضمن حفظ روند رو به رشد خود، تمام قوانین و مقررات و دستورالمعل های بانک مرکزی و مدیریت کلان اقتصادی کشور را حتی در جزییات رعایت کند و از همه مهمتر برای جلب اعتماد عمومی، به اجرای تعهدات خود نسبت به مشتریانش با حساسیت و وسواس خاصی برخورد نماید

وی گفت: این در حالی است که خلف وعده، قصور و تخطی برخی افراد سودجو و موسسه های مالی مجعول بخصوص در سال های اخیر به اعتماد و باور مردم لطمه وارد کرده و سبب سلب اطمینان آنان به این موسسه ها شده است. سرپرست موسسه اعتباری نور منطقه البرز تصریح کرد: به همین علت برخود واجب می دانم که از عموم مشتریان موسسه مالی و اعتباری نور در سراسر کشور بخصوص منطقه البرز که برغم این همه تبلیغات سوء، همچنان وفاداری خود را به این موسسه حفظ کرده اند، تشکر کنم. میلانلویی با یادآوری اینکه نور چهارمین موسسه مالی و اعتباری رسمی و قانونی کشور است که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می کند، افزود:  موسسه اعتباری نور منطقه البرز تاکنون در حوزه های مختلف مسکن، مشارکت در طرح های عمرانی، تجاری، اداری، تفریحی گردشگری، تعاونی و انبوه سازان مسکن، فروش اقساطی، قرض الحسنه، کمک هزینه ازدواج، تهیه جهیزیه، درمان، تحصیل و نیازهای ضروری تسهیلات پرداخت کرده و اخیراً در اقدامی مشابه با عقد تفاهم نامه ای با فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در صدد است تا تسهیلاتی را به نیروهای نظامی و انتظامی معرفی شده از سوی ستاد فرماندهی پرداخت کند که این اتفاق مبارک کلید خورده و متقاضیان می توانند از طریق فرماندهی محل خدمت خود متقاضی تسهیلات ۱۲ تا ۱۴ درصدی باشند و دایره اعتبارات این موسسه در شعبه مرکزی با همکاری سرپرستی استان ها و شعب منتخب در سراسر کشور به این امر مبادرت خواهند ورزید.

وی همچنین از راه اندازی سامانه ساتنا و پایا در موسسه اعتباری نور خبر داد و افزود : سامانه های ساتنا و پایا به عنوان جایگزین چک بین بانکی عمل کرده و انتقال وجوه بین بانکی را با سرعت و دقت بیشتر اما با ریسک و هزینه کمتر انجام می دهد. این سامانه ها از زمان راه اندازی، ضمن توقف فرایند کاغذی، پیچیده و زمان‌بر موجب تحولاتی در ابعاد نظارتی، سیاست گذاری و مشتری‌مداری در صنعت بانکداری شد. میلانلویی ادامه داد : پیوستن موسسه اعتباری نور به شبکه شتاب در سال ۹۵ رقم خورد و این اتفاق مقدمه ای بود تا دیگر خدمات متمرکز بانکی در موسسات و بانک های سراسر کشور در این موسسه ارائه شود . با آغاز بکار این سامانه ها از دو هفته گذشته تاکنون شاهد ارائه خدمات به مشتریان عزیز بوده ایم و امیدواریم سامانه های ساتنا و پایا که در ابتدای راه اندازی با برخی محدودیت ها همراه بود به تدریج تا حدودی حل و فصل شده و شعب این موسسه بتوانند خدمات آسان تر به مشتریان خود از طریق این سامانه‌ها ارائه دهند. وی دیگر برنامه های در حال بررسی و عملیاتی موسسه را راه اندازی سیستم ۷۲۴ عنوان کرد و این اقدام را در مسیر تبدیل شدن موسسه نور به بانک دانست.