بانک مسکن همراه همیشگی مشتریان وفادار

جعفر آقاملائی با بیان اینکه بانک مسکن همواره نرخ سود سپرده مصوب شورای پول و اعتبار را رعایت کرده و به این موضوع کاملا متعهد و پایبند است، گفت: با این حال در ماه‌های گذشته از سال جاری، بانک مسکن هم در بخش منابع با رشد روبه‌رو بوده و هم در بخش پرداخت تسهیلات توانسته از رشد قابل توجه نسبت به سال گذشته برخوردار باشد که این موضوع بیانگر آثار مثبت شیوه صحیح بانکداری در بانک توسعه‌ای-تخصصی مسکن است.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن با اشاره به اینکه بانک مسکن مورد وثوق جامعه عمومی است، افزود: شعب بانک مسکن در سراسر کشور حلقه اصلی اتصال «نیاز بازار» و «طراحی محصولات بانکی» هستند، به این معنا که طیف‌های مختلف از فعالان بازار مسکن شامل متقاضیان خرید مسکن و سازنده‌‌ها و سرمایه‌گذاران ساختمانی از طریق مراجعه به شعب بانک مسکن، نیازهای جدید خود یا مواردی را که فکر می‌کنند می‌تواند منجر به تکمیل سبد فعلی تسهیلات و محصولات بانک مسکن شود به مدیران و کارکنان شعب اعلام و منتقل می‌کنند. ستاد مرکزی بانک مسکن نیز از طریق شعب،‌ بازخوردهای محصولات بانک را دریافت می‌کند و نسبت به تصمیم‌گیری و بررسی کارشناسی آنها برای پاسخ هرچه بهتر به نیاز بازار تقاضا، اقدام می‌کند.

آقاملائی در عین حال گفت: در بانک مسکن مسیرها و امکانات مختلفی برای پاسخگویی موثر به نیاز مشتریان بانک مسکن و دریافت نظرات آنها وجود دارد. این مسیرها شامل اداره افکارسنجی، سامانه تلفنی و اینترنتی ارتباط با مشتری و... می‌شود. در بانک مسکن همچنین مجموعه همکاران بانک در طیف‌های مختلف همواره از طریق سامانه پیشنهادها، می‌توانند ایده‌های خود را برای بهبود و تقویت راهکارهای تامین مالی بخش مسکن و فعالیت بانک مسکن، به مدیران و هیات‌مدیره بانک مطرح کنند. اخیرا بیش از ۲۰۰ پیشنهاد از همکاران بانک مسکن دریافت و بعد از بررسی، ۲۲ فقره از این پیشنهادها را انتخاب کردیم که در حال حاضر مشغول بررسی بر روی جزئیات این پیشنهادها هستیم.

این عضو هیات‌مدیره بانک مسکن در ادامه گفت‌وگو افزود: سیستم سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در بانک مسکن، یک سیستم کاملا پویا و منعطف است و تلاش می‌کنیم از مشارکت فکری و نظر جمعی کارشناسان خبره و همچنین نیاز بازار تقاضا، استفاده مطلوب ببریم تا محصولی که از بانک مسکن به مشتریان عرضه می‌شود، بتواند بیشترین تاثیر را داشته باشد.

جعفر آقاملائی درباره روند بازپرداخت تسهیلات و عمق فعالیت بانک مسکن در بخش مسکن و ساختمان نیز گفت: در حال حاضر بانک مسکن بیش از ۵ میلیون پرونده تسهیلاتی زنده دارد به این معنا که بیش از ۵ میلیون خانوار ایرانی در سراسر کشور ماهانه در حال پرداخت اقساط مربوط به تسهیلات‌شان هستند. چنین حجمی از پرونده‌های تسهیلاتی در بانک مسکن، در مقایسه با سایر بانک‌ها، بی‌سابقه است به این دلیل که بانک مسکن تنها بانکی است که بیشترین ارتباط را با آحاد مردم دارد چرا که اکثریت مردم برای خرید مسکن به عنوان با ارزش‌ترین دارایی هر فرد، همواره از تسهیلات بانک مسکن استفاده می‌کنند.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن همچنین از تعهد مردم به پرداخت به موقع تسهیلات خبر داد و در این باره تصریح کرد: بانک مسکن با ورودی نقدی جاری و مستمر از محل اقساط ماهانه تسهیلات مسکن روبه‌رو است. آقاملائی درباره آنچه باعث شده اکثریت خانوارهای تسهیلات‌گیرنده‌ از بانک مسکن، نسبت به پرداخت به موقع اقساط متعهد باشند، گفت: با توجه به اینکه مبلغ اقساط تسهیلات مسکن در عمده موارد، کمتر از اجاره‌بهای ماهانه یک واحد مسکونی در یک منطقه شهری یا تقریبا به اندازه آن است، در نتیجه برای فردی که با کمک تسهیلات خرید مسکن،‌ صاحب‌خانه شده است پرداخت ماهانه اقساط در مقایسه با هزینه اجاره‌نشینی، مزیت دارد. از همین رو، خانوارهای ایرانی در طول همه سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند به موقع نسبت به بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن اقدام کنند.

جعفر آقاملائی عضو هیات‌مدیره بانک مسکن اعلام کرد: در همه دوره‌ها حتی در این دوره که شرایط اقتصادی سخت شده و محدودیت منابع وجود دارد، بانک مسکن خود را همراه همیشگی مشتریان وفادار می‌داند و نسبت به پرداخت تسهیلات به آنها اقدام می‌کند.

وی افزود: بانک مسکن آمادگی دارد به انبوه‌سازانی که گردش حساب خود را در بانک مسکن انجام می‌دهند، تسهیلات و خدمات مورد نیاز را به صورت ویژه و با اولویت پرداخت کند.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن اعلام کرد: بنده در بانک مسکن، هیچ موضوعی را به شکل چالش لاینحل مشاهده نمی‌کنم چرا که مدیران استانی و سایر همکاران در خانواده بانک مسکن، قادر هستند و اثبات کرده اند که از عهده همه چالش‌ها برمی‌آیند. وی تصریح کرد: ما در بانک مسکن به دلیل انگیزه‌ای که همکاران دارند، هر کاری را اراده کنیم از جمله کاهش مطالبات غیرجاری، می‌توانیم به سرانجام برسانیم.