نزدیک مثل همسایه

افق کوروش از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۰

بر اساس تاریخچه موجود از آغاز به کار و فعالیت فروشگاه افق کوروش، این گروه فروشگاهی، مجموعه‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه‌کننده کالاهای مصرفی در ایران است. شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش (سهامی عام) در سال ۱۳۸۸ در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرد. همچنین آذرماه ۹۷ شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به عنوان پانصد و بیست و ششمین شرکت پذیرفته‌شده در بخش «خرده‌فروشی، به استثنای وسایل نقلیه موتوری»، گروه و طبقه «خرده‌فروشی انواع مواد غذایی، نوشیدنی و...» با کد «۴۷۱۱» و نماد «افق» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. طبق اعلام سازمان بورس اوراق بهادار شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با ثبت ۳۸۶۸۱۵ کد معاملاتی، رکورد تخصیص عرضه اولیه را به خود اختصاص داد.

مطابق با آمارهای اعلام‌شده در فروردین ۱۴۰۰ این فروشگاه زنجیره‌ای دارای ۲۵۷۰ فروشگاه در شهرهای مختلف ایران است که اساساً کالاهای مصرفی تهیه و به عموم مشتریان ارائه می‌کنند. این فروشگاه تخفیف‌های ویژه‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد و امروزه در بیشتر شهرهای ایران فعالیت می‌کند. یکی از مهم‌ترین اقدامات این فروشگاه زنجیره‌ای، اهتمام در جهت استفاده از فناوری‌های نوین فروشگاهی و راه‌اندازی فروشگاه آنلاین با عنوان فروشگاه اکالا زیرمجموعه این فروشگاه است. موسسان شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، شرکت گروه صنعتی گلرنگ (سهامی خاص)، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع گلرنگ (سهامی خاص)، شرکت گسترش گلرنگ پخش (سهامی خاص)، شرکت تولیدی شیمیایی پاکشو (سهامی خاص) و شرکت گسترش گلپخش اول (سهامی خاص) (موسس همه این شرکت‌ها، محمدکریم فضلی، یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان بخش خصوصی کشور است) بوده‌اند. فروشگاه افق کوروش هم‌اکنون در بین ۵۰ شرکت برتر از میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران قرار دارد.

همچنین در بیست و سومین دوره معرفی شرکت‌های برتر ایران که روز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۹۹ در مرکز همایش‌های صدا‌و‌سیما برگزار شد، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش؛ عنوان «سی و پنجمین شرکت برتر ایران»، «رتبه اول از نظر شاخص فروش در گروه فروشگاه‌ها» و «شرکت پیشرو در بین شرکت‌های برتر» را به خود اختصاص داد. شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در کنار سایر شرکت‌های شرکت‌کننده در این رتبه‌بندی که هر سال توسط مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر سازمان مدیریت صنعتی ایران و بر اساس شاخص‌هایی همچون: «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال‌زایی»، و «بالاترین بهره‌وری کل عوامل» انتخاب می‌شوند، سهم زیادی از تولید ملی را به خود اختصاص داده‌اند. از این‌رو کسب عنوان «سی و پنجمین شرکت برتر ایران»، توسط شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش دستاوردی مهم و موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

 یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این فروشگاه، اقدام در جهت افتتاح روزانه دو یا سه فروشگاه است. «نزدیک مثل همسایه» از جمله شعارهایی است که این شرکت در تبلیغات خود استفاده می‌کند. این شرکت هماهنگ با مناسبت‌های مختلف در تبلیغات خود از شعارهایی جانبی دیگری همچون «‌مراقب همدیگر باشیم» (‌در دوران شیوع کرونا) و «به قیمت‌ها حساس باشیم (‌همزمان با انتقاد به برخی تفاوت قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای) استفاده می‌کند. افق کوروش با تمرکز و تاکید بر کلمه همسایه می‌خواهد نشان دهد که در تمامی محله‌ها شعبه‌ای از این فروشگاه‌ها وجود دارد و این فروشگاه با سهولت در دسترسی و در فضایی صمیمانه همچون همسایه فعالیت می‌کند..

هدف از راه‌اندازی افق کوروش

در تشریح اهداف راه‌اندازی فروشگاه‌های افق کوروش آمده است که شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به منظور ارائه محصولات تندگردش از طریق خرده‌فروشی خواربار تاسیس شده است. این شرکت همواره احترام به حقوق کلیه ذی‌نفعان و تامین رضایت و خشنودی آنان را در نظر داشته و نوآوری و خلاقیت برخاسته از کار تیمی را ارج می‌نهد. شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تلاش دارد با کارکنان توانمند و با تلفیقی زیبا و کم‌نظیر از علم و تجربه فراتر از رقبا گام بردارد و با ایجاد فرصت‌های شغلی در سراسر ایران در شکوفایی وطن عزیزمان سهیم شود. شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش چابکی و سرعت عمل را مبنایی برای ایجاد مزیت رقابتی پایا و پویا می‌داند و استراتژی رقابتی خود را با رعایت مجدانه اخلاق کسب‌وکار بر آن استوار کرده است. حوزه فعالیت این مجموعه ارائه کالاهای تندگردش (خواربار) با ارائه تخفیف‌های همیشگی بر روی تمامی کالاها نسبت به قیمت درج‌شده بر روی محصول است که این کالاها عمدتاً برای مصرف روزانه، هفتگی یا ماهانه خانوار ایرانی تهیه می‌شود. کالاهای عرضه‌شده در این فروشگاه از برندهای معتبر داخلی تامین می‌شود و به مصرف‌کننده ارائه می‌شود. مشتریان هدف در فروشگاه‌های همواره‌تخفیف افق کوروش کلیه خانوارهای محترم ایرانی هستند.

افق کوروش با هدف عرضه محصولات مصرفی با قیمت و کیفیت مناسب تاسیس شده است. هر کالا برای عرضه در فروشگاه‌ها علاوه بر داشتن مجوزها و استانداردهای لازم، باید از مرحله آزمایش‌های کنترل کیفی اختصاصی افق کوروش نیز با موفقیت عبور کند. بعد از اخذ مجوز عرضه، همه کالاها در هربار ورود به انبار، از منظر کیفیت کنترل می‌شوند.

تخفیف همیشگی، تنوع محصول، ظرفیت انبوه

در کنار همه ویژگی‌های منحصربه‌فرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش می‌توان به سه ویژگی مهم یعنی تخفیف همیشگی، تنوع محصول، ظرفیت انبوه کالاها و خدمات در حال ارائه از سوی این فروشگاه‌ زنجیره‌ای اشاره کرد. در فروشگاه افق کوروش علاوه بر تخفیف‌های قابل توجه فروش کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، روزانه تخفیف بر روی انواع مختلف کالاها به میزان مختلف تا ۵۰ درصد بر روی تعداد زیادی از اجناس اعمال می‌شود که در شرایط فعلی کمک بسیار بزرگی به معیشت خانوارها محسوب می‌شود. کالاهای ارائه‌شده از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین فروشگاه اینترنتی افق کوروش دست‌کم در ۹ گروه اصلی شامل مواد غذایی، نوشیدنی و دمنوش‌ها،‌ خواربار،‌ ابزار و ملزومات، آرایشی بهداشتی، لوازم‌التحریر و اداری، مادر و کودک، میوه و سبزیجات و پوشاک به مشتریان ارائه می‌شود.

بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده از سوی این فروشگاه زنجیره‌ای، افق کوروش روزانه سه هزار تن کالا را به‌طور مستقیم در ۳۰ انبار با ۱۵۰ هزار مترمربع، دریافت و همین میزان کالا را نیز با ۶۰۰ ماشین به مقصد فروشگاه‌ها در همسایگی شما حمل می‌کند. مشتریان افق کوروش به فراخور نیاز می‌توانند حضوری در چند قدم یا به صورت تلفنی و اینترنتی در چند دقیقه مایحتاج خود را از هزاران فروشگاه در سراسر کشور از سرخس تا خرمشهر، از بازرگان تا چابهار، از خزر تا خلیج همیشه فارس، از زابل تا قصر شیرین، درب واحد دریافت کنند.

هر فروشگاه افق کوروش ماهانه حداقل دو بار توسط تیم‌های بازرسی حضوری یا کنترل دوربین نامحسوس، بر اساس شاخص‌های از قبل تعیین‌شده کنترل می‌شود، و تیم‌های بازرسی این فروشگاه روزانه تجربه خرید مشتریان از افق کوروش را، فاکتور به فاکتور، پایش و با معدود کسانی که تجربه خرید رضایت‌بخشی نداشته‌اند، نفربه‌نفر گفت‌وگو می‌کنند، تا مسائل را شناسایی و به آن رسیدگی کنند. اعتقاد مدیران افق کوروش آن است که تجربه خرید رضایت‌بخش مشتریان در گرو رضایت همکاران این مجموعه فروشگاهی به عنوان سرمایه‌های فکری و اجرایی است. در واقع در افق کوروش همه مهم هستند. از مشتریان و عرضه‌کننده‌های خرد گرفته تا کارکنان و کارمندان این مجموعه که سرمایه‌های اصلی افق کوروش محسوب می‌شوند.

باشگاهی برای رفاه مشتریان

افق کوروش در راستای تامین حقوق هر چه بیشتر مشتریان و به منظور جلب رضایت هرچه بیشتر آنها اقدام به راه‌اندازی باشگاه مشتریان کرده است. فعالیت باشگاه مشتریان افق کوروش از تیرماه سال ۱۳۹۵ با توزیع کارت‌های وفاداری در شهر تهران آغاز شد. با توجه به گسترش سریع شعب افق کوروش در سراسر کشور و با هدف ایجاد بستری برای ارائه خدمات جامع و شخصی‌سازی‌شده به مشتریان، اپلیکیشن باشگاه با امکاناتی نظیر مدل پویای وفاداری امتیازمحور، مدیریت کارت‌های خرید، مشاهده ریز خریدها، ارائه تخفیف‌های متنوع از شرکای تجاری و امکان پرداخت قبوض و خرید شارژ جایگزین کارت‌های وفاداری شد و همزمان با آن زیرساخت‌های باشگاه در درگاه فروش توسعه پیدا کرد، به‌طوری‌که، تمامی این خدمات به‌طور یکپارچه در تیرماه سال ۹۷ آماده ارائه به مشتریان عزیز شد. «متمایزسازی خدمات و ارزش‌آفرینی برای مشتریان وفادار از طریق شناخت بهتر ایشان» به عنوان چشم‌انداز باشگاه مشتریان مورد تاکید قرار دارد. این در حالی است که در بیانیه ماموریت باشگاه مشتریان آمده است: باشگاه مشتریان افق کوروش می‌کوشد با تکیه بر سرمایه‌های انسانی کارآمد، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و خلق ارزش پایدار برای شرکای تجاری، بسته‌ها و طرح‌های رفاهی ویژه را مبتنی بر نیاز مصرف‌کنندگان ارائه کند که نتیجه آن بهبود شرایط زندگی و کاهش هزینه‌های خانوار در تمام بخش‌هاست.

از جمله خدمات باشگاه مشتریان افق کوروش می‌توان به کسب امتیاز در هر خرید بالای ۴۰ هزار تومان (هر ۱۰ هزار تومان یک امتیاز)، تخفیف مازاد ۱۰ درصد در افق کوروش (با کسر امتیاز)، دو برابر شدن شانس اعضا در قرعه‌کشی تمامی جشنواره‌ها و همچنین تبدیل امتیاز به تخفیف در مراکز خدماتی اشاره کرد.

افق کوروش، حامی بازنشستگان

در کنار طرح‌ها و تخفیف‌های دائمی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش و همچنین جشنواره‌های فروش ویژه به مناسبت‌های مختلف، افق کوروش حمایت از اقشار و گروه‌های خاص را نیز در دستور کار خود قرار داده است. یکی از این اقدامات را می‌توان در نظر گرفتن تخفیف‌ها و حمایت‌های ویژه برای بازنشستگان کشور اعلام کرد. در این راستا، طرح تخفیف‌های بازنشستگان در این فروشگاه‌ها در حال اجراست.

برای استفاده از این تخفیف‌ها، لازم است بازنشستگان با کارتی که از آن حقوق دریافت می‌کنند خرید خود را انجام دهند، چراکه خرید فقط با کارت‌هایی که از طرف صندوق بازنشستگان کشوری اعلام شده، شامل تخفیف‌های ویژه خواهند شد. همچنین مبلغ قابل پرداخت توسط مشتری می‌بایست حداقل ۸۰ هزار تومان محصولات غیرتنظیم بازار را شامل شود. این محصولات شامل گوشت و مرغ، قند و شکر، برنج، روغن و کره هستند. در واقع، خرید فقط با کارت‌هایی که از طرف صندوق بازنشستگان کشوری اعلام شده (کارتی که حقوق بازنشستگان محترم به آن واریز می‌شود)، شامل تخفیف‌های ویژه خواهند شد. کلیه بازنشستگانی که شماره کارتشان از طریق صندوق بازنشستگی ارسال شده می‌توانند از تخفیف‌ها بهره‌مند شوند ولی در صورت تعویض کارت باید از طریق صندوق بازنشستگان مجدداً اطلاع‌رسانی به افق کوروش انجام شود. همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که فی‌مابین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسیده است  این شرکت در راستای تکریم بازنشستگان بخشی از ظرفیت استخدامی خود را به آن دسته از فرزندان بازنشستگان از از حداقل معیارهای استخدامی این شرکت برخوردار باشند اختصاص داده است.

تخفیف‌ها، جشنواره‌ها و تمهیدات خاص برای مشتریان

افق کوروش علاوه بر مهیا کردن محیطی دلپذیر و یکدست برای ایجاد فضای مطلوب به منظور حضور و خریدی خاطره‌انگیز برای مشتریان خود در عین حال سه گروه از مشوق‌های خاص برای مشتریان خود ایجاد کرده است که لذت خرید از این فروشگاه‌های زنجیره‌ای را چند برابر می‌کند. علاوه بر تخفیف‌های دائمی و همیشگی افق کوروش بر روی عمده محصولات و کالاهای ارائه‌شده، این فروشگاه به مناسب‌های مختلف اقدام به برگزاری جشنواره‌های ویژه برای ارائه جوایز و تخفیف‌های بیشتر به خریداران و مشتریان می‌کند. تاکنون بیش از ۲۵ جشنواره موضوعی و مناسبتی از سوی این فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر کشور به اجرا درآمده است و هم‌اکنون نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان جشنواره «ماه مبارک» در حال برگزاری است.

در جشنواره «ماه مبارک»، با خرید از فروشگاه‌های افق کوروش در سراسر ایران، هر شب یک برنده ۵۰ میلیون‌تومانی از افق کوروش معرفی می‌شود (هر هفته هفت جایزه ۵۰ میلیون‌تومانی برای هفت برنده). بازه زمانی برگزاری این جشنواره از ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ است. بر این اساس، هر صد هزار تومان خرید از فروشگاه افق کوروش معادل یک امتیاز است. مشتریان این فروشگاه زنجیره‌ای برای بهره‌مند شدن از شانس برنده شدن در این جشنواره می‌توانند از شیوه‌های مختلف خرید از این فروشگاه شامل مراجعه حضوری به یکی از شعب افق کوروش در سراسر کشور، خرید اینترنتی از سایت اکالا (با انتخاب خرید از فروشگاه افق کوروش) به نشانی اینترنتی https:/ / okala.com/  و خرید تلفنی با شماره‌گیری شماره ۱۵۷۲ اقدام کنند و سپس کد قرعه‌کشی خود را که در زیر فاکتور درج‌شده یا از طریق پیامک به آنها اعلام می‌شود در سایت افق کوروش ثبت کنند. برای ثبت این کد تخفیف در سایت افق کوروش لازم است افراد به سایت my.okcs.com وارد شده، شماره موبایل خود را در سامانه وارد کرده و کد تایید ورود دریافت کنند و سپس نسبت به ثبت کد قرعه‌کشی در سامانه اقدام کنند.

علاوه بر در نظر گرفتن تخفیف‌ها و برگزاری جشنواره‌ها، افق کوروش در مقاطع زمانی مختلف اقدام به در نظر گرفتن تمهیدات خاص به منظور رفاه حال مشتریان خود می‌کند. از جمله این اقدامات می‌توان به ارسال رایگان و فوری اقلام سوپرمارکتی در شهرهای قرمز کرونایی در شرایط حاضر اشاره کرد. فروشگاه اینترنتی افق کوروش به منظور حفظ سلامت شهروندان در شهرهای وضعیت قرمز، ارسال محصولات سوپرمارکتی را رایگان و در کمتر از یک ساعت تحویل مشتریان می‌دهد. در افق کوروش مشتریان می‌توانند خرید همه مایحتاج روزانه خود را بدون خارج شدن از منزل و گذراندن دوران قرنطینه، تنها با نصب اپلیکیشن اکالا یا ورود به سایت اکالا و همچنین با شماره ثابت ۱۵۳۶ انجام دهند و با ارسال رایگان و در کمتر از یک ساعت دریافت کنند. این امکان به‌خصوص در شرایط فعلی که وضعیت شیوع ویروس کرونا تشدید شده است و همچنین به دلیل قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان که خروج از منزل به منظور خرید مایحتاج روزانه با دشواری‌های خاص خود همراه است، از اهمیت زیادی برای مشتریان برخوردار است و با بازخوردهای مثبت آنها همراه شده است. در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز است.

یک تیم، مراقب رضایت شماست

یکی از شعارهای مهم فروشگاه‌های افق کوروش این است: یک تیم، مراقب رضایت شماست. این مراقبت به شکل دائمی و در اشکال مختلف انجام می‌شود تا حس و حال مشتریان و سطح رضایت آنها از کیفیت و کمیت خدماتی که در این فروشگاه‌ها به آنها ارائه می‌شود سنجیده شده و در صورت وجود نقص و نارسایی، در اسرع وقت جبران شود. این اقدامات همچنین به منظور بهبود مستمر ارائه کالا و خدمت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش انجام می‌گیرد. مشتری‌سالاری در افق کوروش با این شعار که چون برای ما خیلی مهم هستید قبل، حین و بعد از ارائه کالا و خدمت به مشتریان مورد توجه قرار دارد. در مرحله بعد از خرید، این مراقبت دائمی از طریق انجام نظرسنجی پس از خرید، پاسخگویی به سوالات متداول مشتریان در سایت افق کوروش، گفت‌وگوی آنلاین با کارشناسان و تیم پشتیبانی، کامنت‌ها و پست‌های اینستاگرام، تحقیقات میدانی و دوره‌ای و همچنین ایجاد امکان ارتباط مشتریان با مرکز تماس افق کوروش در ساعات ۷ صبح تا ۱۱ شب، هر روز هفته صورت می‌گیرد.

تیم مراقبت روزانه تجربه خرید شما از افق کوروش را، فاکتور به فاکتور پایش و با معدود کسانی که تجربه خرید رضایت‌بخشی نداشته‌اند، نفربه‌نفر گفت‌وگو می‌کند تا مسائل را شناسایی و به آن رسیدگی کند. مدیران افق کوروش می‌گویند چون برای ما خیلی مهم هستید از شما در مورد تجربه خریدتان نظرسنجی می‌کنیم. به این صورت که اگر شماره همراه صحیح خود را به صندوق‌دار داده باشید، برای شما پیامکی پس از خریدتان ارسال می‌شود که در آن از شما می‌خواهیم از ۱ تا ۱۰ به ما با توجه به تجربه خریدتان امتیاز دهید. نظرات شما فاکتور به فاکتور بررسی می‌شود و با مشتریانی که امتیاز ۱ تا ۳ داده‌اند تماس گرفته شده تا علت این تجربه را از آنها جویا شویم و بتوانیم مشکلات و موانع را برطرف کرده تا برای شما تجربه خرید خوبی رقم بزنیم.

چون برای ما خیلی مهم هستید برای برطرف شدن سریع‌تر ابهامات و سوالات احتمالی شما، در سایت افق کوروش امکانی فراهم شده که بتوانید با سرچ سوال مورد نظرتان با کمترین زمان به جواب از قبل آماده‌شده دسترسی پیدا کنید. این سوالات در قالب‌ها و موضوعات مختلفی هستند؛ از ساعات کاری گرفته تا طرح‌ها و کمپین‌های فروش ما برای شما... این سوالات در واقع بر اساس پرتکرارترین سوالات شما عزیزان دسته‌بندی شده که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید تا به کمک رفع ابهام‌های شما بتوانیم تجربه خرید خوبی را برایتان رقم بزنیم.

چون برای ما خیلی مهم هستید برای رسیدگی به همه مسائل، سوالات، ابهامات و مشکلات شما واحدی در سازمان مستقر کرده‌ایم به نام «مرکز مراقبت از مشتری» که در ۱۶ ساعت هر روز از ۷ صبح تا ۱۱ شب همکاران ما در خدمت شما عزیزان هستند. ما کلیه مطالب ورودی شما را می‌شنویم، آنها را به صورت‌های صحیح بررسی می‌کنیم و برای رفع همه آنها اقدامات سریع انجام می‌دهیم. ما علاقه‌مندیم از ما راضی باشید و در نهایت اینکه برای ما مهم است که بتوانیم برای شما تجربه خرید خوبی رقم بزنیم.

همچنین چون برای ما خیلی مهم هستید برای دسترسی سریع‌تر به همکاران ما و جوابگویی راحت‌تر به شما عزیزان، در سایت افق کوروش امکانی فراهم کرده‌ایم که بتوانید خیلی زود و راحت با همکاران مرکز مراقبت از مشتری ما گفت‌وگو و صحبت آنلاین داشته باشید. همکاران ما در این قسمت به صورت آنلاین به صورت ۱۶ ساعت در هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب در خدمت شما برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات احتمالی شما عزیزان هستند تا در پی آن ما بتوانیم تجربه خرید خوبی را برای شما رقم بزنیم.

چون برای ما خیلی مهم هستید می‌توانید و برای اینکه بتوانید در فضای سوشیال با ما در ارتباط باشید یک صفحه اینستاگرام داریم و شما می‌توانید وارد و عضو آن بشوید. در این صفحه هر روز از آموزش‌های آشپزی، تخفیف‌های روز افق کوروش و انبوهی از مطالب جالب دیگر که همکاران ما به اشتراک می‌گذارند استفاده کنید. همچنین در این صفحات قادر خواهید بود نظرات خود را با ما در میان بگذارید و اگر مشکلی هست به ما اطلاع دهید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شده و مشکل شما تا رسیدن به نتیجه دلخواه شما پیگیری شود.

چون برای ما خیلی مهم هستید ماهیانه از شما به صورت‌های مختلف مثلاً تلفنی، حضوری درون فروشگاه و... نظرسنجی می‌کنیم تا بتوانیم نیازها و نظرات شما را بهتر تشخیص بدهیم و شرایط مناسبی برای شما در خریدهای حضوری، اینترنتی و تلفنی ایجاد کنیم و در نهایت با توجه به شناخت دقیق‌تر نیاز شما عزیزان تجربه خرید خوبی برایتان رقم بزنیم.

در افق کوروش همه مهم‌اند

یکی از ویژگی‌های بارز فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اهمیت دادن مدیران و موسسان به همه مردم اعم از مشتریان و عرضه‌کنندگان کالاست. از آنجا که در سال‌های اخیر ایجاد و گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچون فروشگاه‌های افق کوروش به کم‌رونق شدن کسب‌وکار فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌های محلی منجر شده است، افق کوروش با علم به این ماجرا و با توجه به اهداف تعیین‌شده عزم خود را برای مقابله با زیان خرده‌فروشی‌ها جزم کرده و برای این موضوع نیز راه‌حلی درخور اندیشیده است. در واقع یکی از دغدغه‌های همیشگی افق کوروش حمایت از سوپرمارکت‌های محلی بوده و هست. به همین خاطر نیمی از فروشگاه‌ها در قالب نمایندگی به افراد تعلق دارد.

فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش از این رهگذر و برای رسیدن به هدف مقدس خود مبنی بر حمایت از سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشی‌ها، اقدام به ارائه تسهیلات و کارآفرینی در نقاط دور و نزدیک (سراسر کشور) با اعطای تسهیلات ۸۰۰ میلیون‌تومانی راه‌اندازی و تجهیز فروشگاه با کمترین میزان سرمایه کرده است. هم‌اکنون و در راستای این اقدام، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بیش از هزار شعبه فرانچایز فعال در کشور دارد. این فروشگاه‌ها از طریق برخورداری از تسهیلات راه‌اندازی و تجهیز فروشگاه، مدیریت موجودی هوشمند و آنلاین و طرح‌های تشویقی ارتقای فروش هم‌اکنون هر روز بهتر از دیروز در راستای جلب رضایت مشتریان تلاش کرده و چشم‌اندازهای تعیین‌شده را طی می‌کنند.

کارآفرینی در افق کوروش

یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، تحقق هدف کارآفرینی گسترده در سراسر کشور است. علاوه بر فرصت‌های شغلی گوناگون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش و همچنین بیش از ۲۵۰۰ شعبه فعال در ۳۱ استان کشور و بیش از ۴۰۰ شهر، برای ارائه نزدیک به سه هزار قلم کالا به مردم، این شرکت امکان تبدیل سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشی‌ها به نمایندگی‌های عرضه اقلام افق کوروش را فراهم کرده است. ضمن آنکه با اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط در راستای تاسیس شعب جدید در شهرهای مختلف در راستای هدف کارآفرینی اقدام می‌کند. تعداد کارکنان افق کوروش هم‌اکنون بالغ بر ۱۹ هزار نفر است. کارآفرینی در نقاط دور و نزدیک (سراسر کشور) و همچنین اعطای تسهیلات ۸۰۰ میلیون‌تومانی راه‌اندازی و تجهیز فروشگاه با کمترین میزان سرمایه از مهم‌ترین اقدامات این شرکت برای ایجاد کارآفرینی در کشور است. هم‌اکنون بیش از هزار شعبه فرانچایز فعال در کشور زیرمجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش فعال بوده و مشغول به کار هستند.

در واقع مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به منظور توسعه فروشگاه‌های خود و ایجاد فرصت مناسب برای علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه خرده‌فروشی، حق امتیاز نمایندگی خود را به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌کند. این همکاری برای افرادی با تجربه کاری مرتبط، توانایی مدیریتی و روحیه تعاملی و همچنین توانایی تامین ملک (ترجیح به مالکیت فروشگاه)، با سرمایه‌ای جهت خرید تجهیزات مورد نیاز، می‌تواند سبب سودی معقول (فراتر از درآمد ناشی از کار برای دیگری) در کنار مزایایی چون کارآفرینی برای آشنایان واجد شرایط باشد. افراد علاقه‌مند به این حوزه باید به موضوعاتی همچون نیاز به حضور فعالانه خود شخص امتیازگیرنده در فروشگاه و فعالیت حداقل ۱۴ساعته فروشگاه‌ها در کل سال، آگاه باشند. توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که میزان تلاش افراد با سودآوری رابطه مستقیم داشته و افراد دارای دید بلندمدت به همکاری، با تلاش خود در چارچوب اصول و مقررات شرکت می‌توانند به موفقیتی تضمین‌شده و سودآور دست یابند.

دریافت نمایندگی افق کوروش مزایای متعددی را به همراه دارد که از جمله آن می‌توان به صنعت کم‌ریسک و با درآمد تضمین‌شده، برند معتبر فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، تخفیف‌های بالا و فروش‌های ویژه متعدد در هر ماه، طرح‌های ویژه، جشنواره‌ها و قرعه‌کشی‌های متنوع، سیستم فروش و مدیریت موجودی کارا، سیستم باشگاه مشتریان و سیستم تبلیغاتی متمرکز، پشتیبانی در امور فناوری اطلاعات و تجهیزات فروشگاهی، طرح‌های تشویقی برای ارتقای فروش فرانچایزگیرندگان، مشاوره‌های تخصصی جهت مدیریت فروشگاه، تامین مستمر کالاها بدون نیاز به مذاکره با تامین‌کنندگان و صرف وقت و هزینه، عدم نیاز به خرید نقدی اقلام و تحمل هزینه انبارداری یا خواب پول اشاره کرد.

از دیگر مزیت‌های دریافت نمایندگی از افق کوروش می‌توان به عدم نیاز به دپوی محصولات، عدم پرداخت ورودیه یا حق تابلو، تسهیلات بدون بهره جهت تجهیز و آماده‌سازی فروشگاه، زمان بسیار کوتاه فرآیند اخذ فرانچایز، تقبل مالیات بر ارزش افزوده تمامی کالاها (مالیات بر درآمد بر عهده فرانچایزگیرنده است)، آموزش فرانچایزگیرندگان و پرسنل آنها (حضوری و الکترونیکی) و اعزام یک سرپرست مربی در هنگام شروع به کار شعبه، امکان درآمد جانبی برای شعب در صورت امکان، اعطای سهام شرکت نسبت به عملکرد فرانچایز و... اشاره کرد.

متقاضیان اخذ نمایندگی از فروشگاه افق کوروش علاوه بر برخورداری از برخی شرایط عمومی همچون دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، گواهی عدم سوءپیشینه کیفری، گواهی عدم اعتیاد، داشتن جواز کسب، داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، عدم وابستگی به هرگونه حزب یا جناح سیاسی، داشتن حداقل ۲۵ سال سن، داشتن شهرت و رزومه کاری مناسب و قابل احراز و گواهی عدم چک برگشتی برای اشخاص حقیقی و همچنین ارائه اساسنامه، آگهی تاسیس، آخرین روزنامه رسمی و آگهی آخرین تغییرات و ارائه مدارک هویتی اعضای هیات‌مدیره برای اشخاص حقوقی لازم است شرایط ملک مورد تقاضای خود برای راه‌اندازی نمایندگی یا دریافت فرانچایز را اعلام کنند.

بر اساس شرایط مشخص‌شده ملک باید در نقاطی از شهر با تراکم مسکونی مناسب باشد. همچنین باید فاصله مناسب فروشگاه تا فروشگاه‌های فعال افق کوروش را رعایت کرده باشد. از دیگر الزامات ملک می‌توان به مواردی همچون برخورداری از تمامی انشعابات مورد نیاز آب، گاز شهری و برق، احراز مالکیت ملک (داشتن سند یا مبایعه‌نامه) یا اجاره‌نامه با مدت اعتبار حداقل پنج سال یا سرقفلی (با رعایت قانون موجر و مستاجر) با رضایت مالک و برخورداری ملک از کاربری تجاری اشاره کرد.

رعایت شرایط دیگری از جمله حداقل ۱۰۰ مترمربع فضای فروش در طبقه و سطح همکف، ارتفاع سقف حداقل ۸/ ۲ متر، و در بخش ذیل بالکن حداقل ۴/ ۲ متر و الزام به رعایت کمینه بر ملک معادل ۳ متر باشد، از دیگر الزامات محسوب می‌شود. ملک همچنین باید برخوردار از انبارک با درب مجزا از درب ورود و خروج فروشگاه، مساحت حداقل ۲۰‌مترمربع باشد. همچنین حداکثر اختلاف ارتفاع سطح فروش با سطح خیابان ۱۰۰‌سانتی‌متر و در صورت وجود اختلاف سطح وجود رمپ با شیب حداکثر ۲۰‌درجه باشد. ارتفاع سطح پیاده‌رو تا زیر تابلوی فروشگاه نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش حداقل ۵/ ۲ متر است. این موضوع نشان می‌دهد فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش حتی به لحاظ ملک و مکان ارائه کالاها و خدمات به مشتریان از استانداردهای خاص خود برخوردارند و با تمام توان برای ایجاد فضایی دلنشین و مناسب برای حضور مشتریان و خریداران تلاش می‌کنند.

دسترسی سریع به فروشگاه مجازی

افق کوروش یکی از مجهزترین و دسترس‌پذیرترین کانال‌های ارتباطی را با مشتریان از طریق فروشگاه مجازی ایجاد کرده است. در واقع علاوه بر امکان خرید حضوری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش که به تعداد فراوان و با تخفیف‌های ویژه در هر محله در دسترس مشتریان قرار دارد امکان خرید غیرحضوری و آسان نیز از فروشگاه مجازی افق کوروش برای مشتریان فراهم است. مشتریان افق کوروش می‌توانند با مراجعه به سایت اکالا (با انتخاب خرید از فروشگاه افق کوروش) به نشانی اینترنتی https:/ / okala.com/  اقدام به خرید اقلام مورد نیاز خود از این فروشگاه کنند و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را درب منزل یا هر آدرس دلخواه دیگر تحویل بگیرند. همچنین امکان خرید تلفنی با شماره‌گیری شماره ۱۵۷۲ از فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش فراهم است.

از دیگر امکانات این فروشگاه می‌توان به اپلیکیشن افق کوروش اشاره کرد. با نصب اپلیکیشن افق کوروش، مشتریان می‌توانند دسترسی راحت‌تری به فروشگاه مجازی افق کوروش با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه داشته باشند و از طریق تلفن همراه خود اقدام به ثبت سفارش و دریافت اقلام مورد نیاز خود در کمترین زمان ممکن در آدرس تعیین‌شده کنند. استفاده از این اپلیکیشن برای افرادی که با استفاده از تلفن همراه اقدام به ثبت سفارش در فروشگاه مجازی افق کوروش می‌کنند راحت‌تر و سریع‌تر از سفارش از طریق صفحه وب فروشگاه افق کوروش است. هر چند برای این گروه از مشتریان امکان ثبت سفارش با استفاده از تلفن همراه از طریق صفحه وب فروشگاه مجازی افق کوروش نیز وجود دارد و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

افق کوروش و رسانه‌محوری

یکی از ویژگی‌های بارز فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، توجه به نقش و اهمیت رسانه، اطلاع‌رسانی و آموزش به مشتریان از طریق رسانه است. در این راستا، افق کوروش علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور، خود اقدام به راه‌اندازی دو رسانه شامل مجله افق کوروش و رادیو افق کوروش کرده است. این رسانه‌ها آخرین اخبار و اطلاعات و همچنین مقالات علمی پیرامون موضوعاتی در دسته‌بندی‌های گوناگون مرتبط با صنایع غذایی و سبک زندگی و... در اختیار مشتریان این فروشگاه و عموم مردم قرار می‌دهند و از طریق سایت افق کوروش به راحتی در دسترس قرار دارند.

در مجله افق کوروش، اطلاعات مفیدی در حوزه‌های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، هنر و سینما، رژیم و تغذیه، پوست و مو و زیبایی و همچنین علم و تکنولوژی با زیرمجموعه‌های گوناگون و کاربردی برای علاقه‌مندان به هر کدام از این حوزه‌ها قابل دسترس است. از آنجا که این نشریه تحت وب و از طریق درگاه اینترنتی افق کوروش در دسترس است، علاقه‌مندان به راحتی می‌توانند از اطلاعات و مطالب مندرج در آن بهره‌مند شوند. رادیو افق کوروش نیز تحت وب و از طریق سایت افق کوروش در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

افتخارات افق کوروش در چشم‌انداز ۲۰۲۵

مدیران و موسسان افق کوروش، ایجاد ارزش افزوده برای همه ذی‌نفعان، ایفای نقش مهم و کلیدی در رشد اقتصادی و کمک به اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تجریه و دانش سازمانی موجود و همچنین استفاده از شیوه‌های مدیریتی موثر و بهره‌گیری از روش‌ها و دانش روز بین‌المللی را به عنوان مهم‌ترین ماموریت‌های این فروشگاه زنجیره‌ای تعیین کرده‌اند. هم‌اکنون افق کوروش با برخورداری از ۶۸۰۰ نفر کارمند و کارکنان این مجموعه، تاکنون موفق به کسب افتخاراتی نظیر مقام اول در شاخص فروش در بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور، شرکت پیشرو در بین شرکت‌های برتر کشور، کسب جایگاه ۳۵ رتبه‌بندی صد شرکت برتر ایران، مقام اول برند محبوب مصرف‌کنندگان در گروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کسب گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، کسب نشان برتر جایزه ملی مسوولیت اجتماعی، جایزه بین‌المللی شهرت و محبوبیت در خدمات فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برترین و معتبرترین فروشگاه زنجیره‌ای در عرضه محصولات باکیفیت شده است. چشم‌انداز و هدف این فروشگاه زنجیره‌ای برای سال‌های آینده از هم‌اکنون حضور در فهرست ۲۵۰ خرده‌فروش برتر دنیا تا سال ۲۰۲۵ تعریف شده است و همه مدیران، کارکنان و کارمندان و سایر افرادی که به هر نحو در زیرمجموعه این فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال فعالیت هستند از هم‌اکنون برای نیل به این هدف در تلاش هستند.

افق کوروش1 copy