دستور کار اداره کل ورزش اصفهان چیست؟

جواد محمدی در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: مدیریت عالی استان اصفهان از اداره کل ورزش و جوانان درخواست دارد که رویدادهای مهم و بزرگ ملی و بین‌المللی در این خطه برگزار شود و ما این موضوع را مجدانه پیگیری می‌کنیم.

وی بابیان اینکه مقدمات برگزاری رویدادهای تقویتی و تورنمنتی در دست اجرا و پیگیری است، اظهار‌کرد: احیای تورنمنت‌هایی مانند مسابقات فوتبال نقش‌جهان و همچنین سایر رشته‌ها به توسعه ورزش در استان اصفهان کمک بسیاری می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه امسال چند رویداد بین‌المللی ورزشی در رشته‌هایی مانند تنیس و شمشیربازی در اصفهان برگزار شد، خاطرنشان کرد: پیگیر میزبانی و پایتختی اصفهان برای جوانان کشورهای اسلامی در سال ۲۰۲۳ میلادی نیز هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان گفت: همچنین مهر امسال اصفهان یکی از استان‌های میزبان المپیاد استعدادهای برتر کشور بود و حدود چهار هزار ورزشکار در رشته‌هایی مانند هندبال، بسکتبال و تنیس روی میز در این رویداد در اصفهان شرکت کردند.

وی بابیان اینکه حدود ۴۰۰ نفر از استان اصفهان در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور شرکت کردند، افزود: تاکنون نایب قهرمانی اصفهان در این رویداد تثبیت‌شده و خروجی این المپیاد، آینده قهرمانی و حرفه‌ای ورزش کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه امسال رشد چشمگیری در اعتبارات ورزشی در بخش هزینه‌ای و عمرانی داشتیم، اظهار‌کرد: سهم ورزش از اعتبارات سفر رئیس جمهور به اصفهان در سال جاری با حمایت‌های مسوولان استان و وزیر ورزش و جوانان از ۱۸۰ به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسید که به طرح‌های استان تزریق خواهد شد.

محمدی به فعال شدن شورای سیاستگذاری ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: با حل مشکلات حقوقی و اجرای طرح‌های جدید در این مجموعه و مجهز شدن آن، این ورزشگاه به قدرت نرم در حوزه ورزش در آسیا تبدیل و از بسیاری از کشورها، متمایز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این ورزشگاه به افتخاری برای اصفهان تبدیل‌شده است، افزود: این مجموعه هنوز با مسائل زیادی ازجمله تعدادی پرونده حقوقی مواجه است که بسیاری از آن‌ها حل‌شده و تعدادی نیز در حال پیگیری است.

وی درباره پدیده فرونشست زمین در اطراف ورزشگاه نقش‌جهان نیز گفت: این موضوع بسیار مهم و از دغدغه‌های همه است و پیگیری لازم را درباره آن انجام دادیم.

وی با اشاره به صدور ۲۰۰ سند برای اماکن ورزشی اصفهان، خاطرنشان کرد: از اردیبهشت امسال حدود ۵۷ میلیارد تومان اعتبار به‌صورت نقدی یا اوراق خزانه جذب و در اجرای حدود ۱۰۰ طرح ورزشی، توزیع شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به حدود ۲۰۰ طرح نیمه‌تمام ورزشی در این خطه اشاره و اضافه کرد: برخی طرح‌ها از حدود ۱۵ سال گذشته بر روی زمین‌مانده است، اما تلاش می‌کنیم که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود هرچه زودتر آن‌ها را به سرانجام برسانیم که خیران در این زمینه کمک بسیاری کردند.

وی همچنین به برگزاری مجمع انتخاباتی رشته‌هایی مانند ژیمناستیک، تنیس، بدن‌سازی و ورزش‌های رزمی در سال جاری در اصفهان اشاره و اضافه کرد: مزایده املاک ورزشی به‌صورت تمام الکترونیک نیز در اصفهان انجام‌شده است.

محمدی بابیان اینکه اصفهان به یکی از پایگاه‌های کمیته ملی المپیک تبدیل خواهد شد، اظهار‌کرد: این کار باعث افزایش چشمگیر تعداد ملی پوشان ما در رشته‌های مختلف ورزشی می‌شود.

وی، معاونت جوانان را یکی از بخش‌های مهم اداره کل ورزش و جوانان دانست و خاطرنشان کرد: چهار هزار میلیارد تومان اعتبارات تسهیلاتی برای ازدواج جوانان در استان در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان در پاسخ به پرسشی درباره انحلال برخی از تیم‌های ورزشی باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن گفت: در این زمینه مکاتباتی با مسوولان استان داشتیم و از مدیران این باشگاه‌ها مطالبه داشتیم هرچند برخی رشته‌ها هم به تیم‌های این باشگاه‌ها اضافه‌شده است.

محمدی در پاسخ به پرسش دیگری درباره زمان مدیریت وی در باشگاه ذوب‌آهن توضیح داد: موضوع « رضا شکاری» توسط دو تیم حقوقی خارجی و باوجود همه مشکلات و تحریم‌های ظالمانه مالی و پولی پیگیری شد و پول مربوط به‌حق آموزش این بازیکن به باشگاه ذوب‌آهن پرداخت شد، اما تا جایی که اطلاع دارم هنوز جریمه فسخ غیرموجه قرارداد به باشگاه نیامده است.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت در هیچ پرونده حقوقی بین‌المللی محکوم نشدیم و پیروزی دیپلماسی در بخش ورزشی داشتیم، درباره بدهی‌های باشگاه ذوب‌آهن نیز گفت: خبرنگاران این موضوع را از مدیرعامل فعلی و با دریافت صورت‌های مالی جویا شوند اما در زمان مدیریت من، بسیاری از بدهی‌ها پرداخت و تعداد زیادی از پرونده‌ها در سطح بین‌الملل رفع شد.

محمدی درباره برخی اتفاقات در رویداد قهرمانی پرش‌بااسب اصفهان، تصریح کرد: این موضوع با نهادهای مربوطه پیگیری شد و درباره آن تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سرانه فضای ورزشی در استان اصفهان ۵۰ صدم مترمربع است به این معنی که هر نفر در استان نیم مترمربع فضای ورزشی در اختیار دارد.

استان اصفهان با ۲۸ شهرستان و افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ نفر جمعیت، حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه دارد.