مسوول تولید امنیت

 صنعت کشاورزی و دامپروری

صنعت کشاورزی و دامپروری به عنوان صنعت کاشت و پرورش گیاهان و حیوانات با علم و آگاهی مختص این صنعت تعریف می‌شود و مواد و محصولات مورد نیاز برای استفاده انسان را هم فراهم می‌کند. کشاورزان و محققان این صنعت مسوول تولید امنیت و ثبات غذایی جامعه بوده، بنابراین صنعت کشاورزی یک صنعت بسیار مهم و ضروری در نظر گرفته می‌شود.

ضرورت استفاده از فن تهویه صنعتی در صنعت کشاورزی و دامپروری

هدف اصلی استفاده از فن در صنعت کشاورزی و دامپروری، نگهداری و بهبود کیفیت هوای مورد نیاز در انبار محصولات، سالن نگهداری و پرورش حیوانات نظیر مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گلخانه‌ها بوده است. کیفیت هوا به معنای ایجاد یک هوای تمیز با دما و رطوبتی مناسب است به‌طوری که اثری از گازهای سمی و بدبو در فضا نمانده و هوا به‌طور مناسب تعویض شود. فن‌های مورد اشاره به‌طور معمول فن‌های تخلیه هوا بوده که هوای بدبو، گرم، راکد و کثیف داخل فضا (که ممکن است شامل بخارهای سمی، خطرناک و ذرات نیز باشد) را مکش کرده و به این طریق جابه‌جایی هوا رخ داده و با ورود هوای تمیز فرآیند تعویض هوا صورت می‌گیرد. فن‌ها همچنین به کاهش رطوبت هوا روی سطوح کمک کرده و از ایجاد هرگونه کپک سمی و قارچ جلوگیری می‌کنند و رطوبت و دمای هوا را در سطح مناسب حفظ می‌کنند.

انواع فن‌های مورد استفاده در صنعت کشاورزی و دامپروری

انواع مختلفی از فن‌های تهویه صنعتی وجود دارند که بسته به هدف تعویض هوا و روش انجام این کار در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از جمله فن‌های دیواری و سقفی و فن‌های سیرکوله هوا.

فن‌های دیواری و سقفی

فن‌های دیواری به‌طور عمده از نوع فن‌های تخلیه بوده که برای اگزاست بخارها و گازهای نامطلوب، ذرات گردوغبار و همچنین کاهش دما و رطوبت هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. منظور از استفاده از این فن‌ها افزایش کیفیت هوا از طریق تخلیه هرگونه رطوبت، مواد شیمیایی سمی یا گازهای بدبو از فضاست به‌طوری که با تعویض هوای مطلوب و کاهش رطوبت موجب کاهش ایجاد قارچ و کپک و در نتیجه کاهش ایجاد بیماری در گیاهان و حیوانات شود. فن‌های دیواری صنعتی تولیدی شرکت دمنده از نوع فن‌های تخلیه هوای محوری (اکسیال) بوده و در قطرها و مدل‌های مختلف با نصب روی دیوار یا به‌صورت سقفی عمل تخلیه و تعویض هوا را انجام می‌دهند.

فن‌های سیرکوله هوا

فن‌های سیرکوله هوا از نوع فن‌های جریان‌محوری سیلندری بوده که در دو صنعت کشاورزی و دامپروری و در گلخانه‌ها برای تعویض هوای مناسب و گردش هوای مطلوب مورد استفاده قرار می‌گیرند به‌طوری که با جلوگیری از راکد ماندن و ایجاد جریان هوا باعث کاهش دما و رطوبت در فضا می‌شوند. فن‌های سیرکوله هوای تولیدی شرکت دمنده در قطرها و مدل‌های مختلف و با حجم‌های هوادهی گوناگون بسته به میزان موردنیاز عمل جابه‌جایی و گردش هوا را به صورت کاملاً مناسب انجام می‌دهند.

جنس فن‌های تهویه صنعتی مورد استفاده در صنعت کشاورزی و دامپروری

با توجه به میزان دما و رطوبت بالا در فضاهایی نظیر انبار محصولات، گلخانه و سالن‌های نگهداری و پرورش حیوانات و همچنین نوع گازهای و ذرات موجود در آنها جنس بدنه و پروانه این فن‌ها باید از مواد و متریال با کیفیت بالا تولید شود و همچنین این فن‌ها در مقابل ذرات گردوغبار و رطوبت بالا دارای درجه حفاظت فن مناسب باشند. شرکت دمنده با تولید انواع فن‌های دیواری، سقفی و فن‌های سیرکوله هوا با جنس بدنه و پروانه از نوع مقاوم در برابر دما و رطوبت از شرکت‌های پیشرو در تولید انواع فن‌های تهویه صنعتی کشاورزی و دامپروری هستند.