لازمه پیوستن اصفهان به شبکه دوستدار سالمند،مشارکت نهادهای دولتی وخصوصی

مجتبی شاهمرادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون با توجه به وجود ۶۰۰ هزار سالمند در اصفهان، نرخ سالمندی در این شهر حدود ۱۱ درصد برآورد شده است که تاحدودی بیشتر از دیگر نقاط کشور است. وی اظهار کرد: امید است که زیرساخت پیوستن به جمعیت شهرهای دوستدار سالمند در اصفهان با همکاری مردم و دستگاه‌های متولی به نحوی ایجاد شود که محیطی آرام و ایمن از همه لحاظ برای زیست سالمندان فراهم شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز طرح پیوستن اصفهان به جمعیت شهرهای دوستدار سالمند دنیا افزود: این مهم با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، شهرداری اصفهان، استانداری و بهره‌گیری از مطالعات بین ‌المللی در حال انجام است. وی از جمله اقدامات زیرساختی برای پیوستن اصفهان به جمعیت شهرهای دوستدار سالمند افزود: انجام مطالعات در زمینه‌های خدمات درمانی، تردد و حمل و نقل، مبلمان و فضای شهری در دستور کار قرار گرفته است.

شاهمرادی گفت: تمام تلاش‌ها بر این است که زیست مناسبی برای جمعیت سالخوره و سالمند در این کلانشهر فراهم شود و از سال گذشته تاکنون برخی اقدامات در این زمینه ویژه برای این قشر صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به اختصاص یارانه‌های خاص به آنان اشاره کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: درمجموع دستورالعمل محیط دوستدار سالمند به عنوان یک مبنا در شهرداری اصفهان دنبال می‌شود تا هرچه سریعتر شاهد قرار گرفتن این خطه در قاب محیط دوستدار سالمند باشیم.