۱۳۵ واحد صنعتی و کشاورزی در اصفهان به چرخه تولید بازگشتند

وی اظهار‌کرد: ۹۸ واحد صنعتی و ۵۹ واحد کشاورزی استان اصفهان نیز که به ظرفیت بالای ۵۰ درصد رسیدند در مجموع برای بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفری اشتغال زایی داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: امسال همچنین بالغ بر ۵۱۷ واحد صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدن با ارائه طرح های سرمایه گذاری خود و با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به بهره برداری رسیدند که با بهره برداری از واحدهای مذکور برای ۶ هزار و ۷۳۵ نفر شغل ایجاد شد.

وی با ارائه آمار برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان در نیمه نخست سال ۱۴۰۱، بیان کرد: در این مدت ۷۲ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شد.

نقش از صدور ۵۸۹ مصوبه سالجاری در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: این مصوبات متعلق به ۵۰۰ واحد تولیدی، کشاورزی، خدماتی و دیگر بخش های استان بودند.

وی ادامه داد:از فروردین تا شهریور امسال ۵۰۷ مصوبه در ستاد تسهیل اجرایی شده و ۸۲ مصوبه نیز در دست پیگیری است؛ ۲۴/ ۳ درصد مصوبات مرتبط با پرونده های بانکی و مابقی مرتبط با پرونده های غیر بانکی مانند اداره کل تامین اجتماعی، امور مالیاتی، آب، برق، گاز، شرکت شهرک های صنعتی، محیط زیست، سازمان صمت، علوم پزشکی و سایر دستگاه های اجرایی استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: ۱۶/ ۱ درصد به عنوان بیشترین درصد مصوبات، متعلق به شرکت شهرک های صنعتی است و در جایگاه دوم در پرونده‌های غیربانکی محیط زیست با ۱۲/ ۳ درصد مصوبه جای دارد.

وی خاطرنشان کرد: امور مالیاتی با ۱/ ۵ درصد کمترین درصد مصوبات را داشت و تامین اجتماعی نیز با اختصاص ۴/ ۴ درصد از مصوبات به خود در جایگاه بعدی است که نشان دهنده تعامل بیشتر این دو اداره کل با فعالان اقتصادی است.