به گزارش «دنیای اقتصاد»  یکی از نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق «تأمین مالی» است. این بخش چنان در فعالیت شرکت‌ها حائز اهمیت است که ناتوانی در انجام آن می‌تواند مانع شروع یا تداوم فعالیت شرکت‌ها شود. این در حالی است که گاه اشتباه در مفاد قراردادهای سرمایه‌گذاری نیز می‌تواند زیان سنگینی برای شرکت سرمایه پذیر داشته باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هدهد ارزش‌آفرین پیشرو، به‌عنوان کارگزار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خدمات مناسبی برای رفع این خلأ حیاتی ارائه می‌دهد. این شرکت که در سال ۱۳۹۹ تأسیس‌شده، با به‌کارگیری جمعی از متخصصان و فارغ‌التحصیلان خبره دانشگاهی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خدمات می‌دهد.

محمدعلی زاهدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هدهد ارزش‌آفرین پیشرو، با تأکید بر اهمیت تأمین مالی پروژه‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: یکی از خدماتی که شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هدهد به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارائه می‌دهد، سرمایه‌گذاری خطرپذیر به‌منظور آغاز یا توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناور است.

وی افزود: این سرمایه‌گذاری به دو شیوه «سرمایه‌گذاری مستقیم» و «هم سرمایه‌گذاری» انجام می‌شود. در هم سرمایه‌گذاری که بیش از یک سرمایه‌گذار در طرح مشارکت دارند، یک شرکت مورد اعتماد دو طرف، باید راهبری سرمایه‌گذاری را به بر عهده داشته باشد. ازآنجاکه هدهد تجربه بالایی در امر سرمایه‌گذاری دارد، می‌تواند نقش کلیدی در فرآیند راهبری سرمایه‌گذاری ایفا کند.  مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هدهد ارزش‌آفرین پیشرو تصریح کرد: یکی از نکات مهم در تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق نحوه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری و سرمایه پذیری است. بی‌توجهی به این موضوع علاوه بر اینکه می‌تواند باعث اختلال در فرآیند سرمایه‌گذاری شرکت شود، گاه می‌تواند به‌واسطه این اختلال، حیات شرکت را نیز تهدید کند.

به همین دلیل شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هدهد، خدمات مشاوره حقوقی سرمایه‌گذاری (عاملیت سرمایه‌گذاری) را نیز به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارائه می‌دهد.