وی تصریح کرد: مهدهای کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق طی دو روز اعلام شده تعطیل و نیز مطابق با برنامه ریزی آموزش و پرورش، امتحانات دوره اول و دوم متوسط براساس زمان بندی اعلام شده برگزار خواهد شد.

شیشه فروش افزود: به منظور کاهش ترافیک و انتشار آلاینده‌های خودرویی، طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در محدوده ترافیکی شهر اصفهان طی دو روز مذکور از درب منزل و از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اعمال خواهد شد.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: طی این مدت هرگونه تخلف در بخش منابع آلاینده ثابت همچون صنایع، کارگاه‌ها و نیز منابع آلاینده سیار ازجمله خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط محیط زیست و عوامل راهنمایی رانندگی اعمال قانون خواهند شد.

به گزارش«دنیای اقتصاد»  به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، شیشه فروش تأکید کرد: همچنان توصیه می‌شود شهروندان از ورزش در فضای باز اجتناب کنند و تردد خود را در هسته‌های مرکزی و پر ترافیک شهرها کاهش دهند.

در همین ارتباط کمیته پژوهش و فناوری»مدیریت کیفیت هوا» کنسرسیوم مراکز علمی- پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست با انتشار بیانیه ای با اشاره به تشدید آلودگی هوای کلانشهر اصفهان، خواستار توقف مصرف مازوت به‌عنوان سوخت شد.

کمیته پژوهش و فناوری «مدیریت کیفیت هوا» کنسرسیوم مراکز علمی- پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست در بیانیه ای که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان قرار گرفت، تاکید کرد: میزان گوگرد مازوت مورد استفاده در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان ۶ برابر بیشتر و غلظت دی‌اکسیدگوگرد (SO۲) خروجی از آن هشت برابر بیشتر از استاندارد اروپاست.

در این بیانیه با اشاره به اینکه ۶ واحد از هشت واحد این نیروگاه، روزانه حدود ۲۵۰ تانکر ۲۰ هزار لیتری (معادل پنج میلیون لیتر) مازوت مصرف کرده که سوختن این مقدار مازوت حدود ۴۰۰ تُن گاز دی‌اکسیدگوگرد در روز منتشر می‌کند، عنوان شده است: تاثیر آلودگی ناشی از گاز دی اکسید گوگرد در غلظت این آلاینده در هوای اصفهان به تنهایی ۱۹۰ درصد بیش‌تر از تمام منابع آلاینده دیگر است، این نیروگاه همجوار با شهر اصفهان و در منطقه‌ای قرار دارد که کاملاً پوشیده از صنایع آلاینده در حوزه نفت و گاز و فوق اشباع از انواع آلاینده‌هاست و بطور مستقیم این آلودگی‌ها در ریه‌های مردم شهر ته‌نشین می‌شود.