کشور با ناترازی انرژی مواجه است

محمود کمانی در آیین آغاز عملیات احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در کوهپایه استان اصفهان، افزود: به دلیل ناترازی انرژی در زمستان مجبور به استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها هستیم؛ در حالی که توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی از جمله راهکارهای جبران کمبود انرژی در کشور است.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق اظهار‌کرد: ۲ برنامه تولید ۱۰ هزار مگاوات برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش مصرف در نظر گرفته شده که امیدواریم در دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

کمانی اضافه کرد: تولید ۲ هزار مگاوات از طریق نیروگاه بادی هم برای کشور در نظر گرفته شده است که از طریق صرفه جویی در مصرف انرژی و توسعه انرژی های تجدید پذیر محقق خواهد شد.

وی افزود: کلیه لامپ های روشنایی معابر کشور بر اساس برنامه زمانبندی تعویض خواهد شد که این اقدام تاثیر بسیاری در صرفه جویی انرژی به‌همراه دارد ، همچنین ۲۰ میلیون کولر آبی در کشور وجود دارد که با تعویض موتور این کولرها با موتورهای با بازده بالا، پنج هزار مگاوات در کشور صرفه جویی خواهد شد. او ابراز امیدواری کرد که نیروگاه خورشیدی کوهپایه تا ۲ سال آینده به بهره برداری کامل برسد