به گزارش دنیای اقتصاد محمدعلی ایزدخواستی با اعلام این خبر گفت: بخشی از سقف یال شمال غربی چهارسوی بازار زرگرها در ابتدای سرای چیت‌سازها و در امتداد بازار قیصریه، بعد از بارش برف و باران روزهای انتهایی دی‌ماه ۱۴۰۱ شبانه فروریخت.

او با تأکید بر اینکه پیش از این، مطالعات آسیب‌سنجی در بازار اصفهان توسط این سازمان انجام شده و هشدارهایی داده شده بود، اظهار کرد: به محض اطلاع از تخریب سقف، در سریع‌ترین زمان ممکن تجهیز کارگاه مرمت و نصب داربست‌ها انجام شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای مرمت ابتدا باید مصوبه قانونی در این مورد اخذ و ردیف بودجه اختصاص دهیم و قراردادهای قانونی لازم را ببندیم، اما به دلیل شرایط اضطرار و احتمال بروز خطر، اقداماتی در زمینه حفاظت اضطراری انجام و با تامین اعتبارات لازم عملیات مرمت آغاز شد.

او با بیان اینکه تیمچه‌ها مالکیت خصوصی دارند و نمی‌توان برای مرمت آنها تصمیم‌گیری کرد، گفت: تنها در صورتی این امکان وجود دارد که ملک مورد نظر از میراث نفیس شهر باشد که در این صورت قانون به مالک فشار می‌آورد که حفاظت و مرمت را انجام دهد.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، اگر مالک امکان حفاظت و مرمت ملک را نداشته باشد، می‌تواند بعد از طی مراحل قانونی به صورت مشارکتی با سازمان نوسازی و بهسازی عملیات حفاظت و مرمت را انجام دهد.