نوسازی و تقویت ماشین آلات برف‌روبی اصفهان ضروری است

منصور شیشه فروش افزود:برای کمک رسانی به عملیات برف روبی و بازگشایی جاده ها و معابر در استان چهار محال و بختیاری تعداد ۳۰ دستگاه ماشین آلات برف روبی شامل کامیون، گریدر، بلدوزر، باب کت، نمک پاش، بیل مکانیکی و تیغ برف روب به همراه تیم های عملیاتی شهرداریها، راهداری، آب منطقه ای و سایر بخشهای استان اصفهان به مناطق برف گیر در چهارمحال و بختیاری اعزام شد.

وی افزود: بدلیل برف وکولاک راه ارتباطی ۱۳۵ روستادر مناطق غرب و جنوب استان اصفهان همچنان مسدود و ارتباط مخابراتی و صدا و سیمای تعداد ۸۰ روستا در بخشهای پادنا و پادنای علیای شهرستان سمیرم و چناررود چادگان و ۲ شهر بیده و کمه شهرستان سمیرم با جمعیت بیش از ۳۲هزار نفرقطع است.

شیشه فروش اضافه کرد: همچنین بعلت بارش برف سنگین، کولاک و یخ زدگی معابر و خیابانهای ۱۰ شهر و ۱۸۵ روستای مناطق غرب و جنوب استان اصفهان همچنان انباشت از برف و نیاز به بازگشایی دارد که ۷۰ تیم عملیاتی از شهرداریها، اداره راهداری و سایر بخشها در حال بازگشایی مسیرها هستند.

طی روزهای گذشته، بارش حدود ۲۰ تا ۷۰ سانتی متر برف در مناطق غرب و جنوب اصفهان قطع ارتباط راه‌های روستایی شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، فریدن و سمیرم را بدنبال داشته است. ارتفاع برف در برخی از مناطق مرتفع غرب استان به بیش از یک متر می رسد.