۶۵‌درصد تعهد اشتغال بخش صنعت و معدن در استان اصفهان

امیرحسین کُمیلی افزود: تعهد اشتغال سال‌گذشته استان اصفهان ایجاد ۵۰‌هزار و ۶۵۹ شغل در بنگاه‌های اقتصادی خرد و بزرگ و واحدهای صنعتی و تولیدی بود. وی ادامه داد: ۵۷۲ پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت استان اصفهان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۷۶‌هزار‌میلیارد‌ریال صادر شد. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: همچنین ۹۴۷‌فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی اشتغال‌زایی ۲۹‌هزار و ۶۶۸ نفر و ۷۵۱‌هزار‌میلیارد‌ ریال سرمایه‌گذاری صادر شد. وی اضافه کرد: ۲‌هزار و ۱۷۶ مصوبه سال‌گذشته در نشست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان به تصویب رسید‌که از این تعداد یک‌هزار و ۵۲۳ مصوبه اجرایی شده و ۶۵۳ مصوبه نیز در دست اجرا قرار دارد.

کُمیلی گفت: اصفهان از حیث تعداد پروانه بهره‌برداری صنعتی صادرشده رتبه اول، از لحاظ اشتغال صنعتی رتبه دوم و از نظر سرمایه‌گذاری در این بخش، رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده‌است. طبق آخرین گزارش سامانه رصد اشتغال مشخص شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌۱۴۰۱ برای ۴۳۹‌هزار و ۷۳۶ نفر اشتغال ایجاد‌کرده درحالی‌که تعهد این وزارتخانه ۴۲۲‌هزار و ۴۰۹ نفر بوده‌است. بیشترین اشتغال ایجادشده در بخش صنعت در استان‌های تهران با ۷۵‌هزار و ۵۱ نفر، خراسان‌رضوی با ۴۴‌هزار و ۹۹ نفر، اصفهان با ۳۲‌هزار و ۸۵۵ نفر بوده‌است.

استان ایلام با ۱۸۷‌درصد، البرز با ۱۴۷‌درصد و فارس ۱۳۰‌درصد بیش از تعهدشان اشتغال در بخش صنعت و معدن ایجاد‌کرده‌‌‌‌‌‌اند.

اصفهان با بیش از پنج‌میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹‌هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱‌هزار‌میلیارد‌ریال و اشتغال ۲۶۳‌هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰‌هزار‌میلیارد‌ریال و حدود ۱۸۰‌هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور به‌‌‌‌‌‌شمار می‌آید. سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱‌درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰‌درصد و اشتغال صنعتی هشت‌درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.