پیش‌بینی خرید ۱۳۰ هزار تُن گندم از کشاورزان استان اصفهان

به گزارش  «دنیای اقتصاد» روابط عمومی استانداری اصفهان  به نقل از امید شریفی اضافه کرد: بمنظور تسهیل در خرید گندم و کوتاه کردن دست واسطه ها و پیشگیری از قاچاق گندم، در سال‌جاری نزدیک به ۴۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان و در نزدیکترین نقاط به مراکز تولید گندم، تجهیز و راه اندازی شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: پارسال بالغ بر ۸۸ هزار تُن گندم از کشاورزان استان خریداری شد.

وی اظهار‌کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش‌های جوی مناسب در سال آبی‌ جاری و همچنین طرح ویژه‌ای که با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در جهت احیاء و توسعه کشت در دیمزارها در استان اجرا و عملیاتی شده است امسال امکان خرید بالغ بر ۱۳۰ هزار تُن گندم در سطح استان وجود دارد.

شریفی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها تولید گندم استان در سال زراعی جاری بالغ بر ۲۲۰ هزار تُن خواهد بود، اضافه کرد: تدبیر لازم جهت خرید و ذخیره سازی به هنگام و مطلوب این محصول راهبردی (استراتژیک) صورت گرفته است.

به گفته محسن ضیایی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان خرید تضمینی گندم از ابتدای خرداد آغاز می شود و مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌ های شمالی استان شروع و به‌تدریج به شهرستان‌ های سردسیر استان خواهد رسید. زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت می رود.