۱۸ هزار پورت فیبرنوری در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید

به گزارش دنیای اقتصاد روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان روز پنجشنبه به نقل از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام کرد: پروژه راه‌اندازی ۱۸ هزار دسترسی مشترک به فیبر نوری در استان توسط شرکت «فناپ تلکام» شامل پنج هزار دسترسی در بهارستان، سه هزار دسترسی در مجلسی و ۱۰ هزار دسترسی در فولادشهر بصورت نمادین در دفتر یک شرکت دانش بنیان بهارستان با انجام تست سرعت دانلود و آپلود اینترنت (سرعتی بالای ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه) افتتاح شد.

جعفر مُطلب‌زاده افزود: پروژه دوم، اتصال ۸۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از محل بودجه خدمات عمومی اجباری روستایی(یو. اس. او) بصورت نمادین در روستای ظفرقند شهرستان اردستان با حضور مسوولان و جمعی از اهالی منطقه به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: تاکنون یکصد سایت روستایی دارای فناوری نسل سوم در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان احداث یا ارتقا پیدا کرده و از مجموع آنها ۵۶ سایت توسط اپراتور همراه اول احداث یا ارتقا یافته و ۴۴ سایت توسط اپراتور ایرانسل راه‌اندازی شده است.

مُطلب زاده با اشاره به برنامه‌ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره‌مندی روستاهای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت گفت: روند اتصال روستاهای استان از محل بودجه USO(توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) ادامه دارد و با برنامه ریزی لازم برای تحقق این امر در حال تلاش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مشترکان همراه اول در اصفهان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ مشترک است و هم اینک تمام شهرهای این استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.