محمد یوسف‌زاده اظهار‌کرد: جمع‌بندی نهایی در باره آغاز ساخت‌ و ساز در گام(فاز) دو سپاهانشهر حدود دو ماه پیش در اصفهان انجام شد و آن را به تهران ارسال کردیم و این موضوع در دستور کار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت و ظرف یکی دو ماه آینده نیز رای قطعی این سازمان در این زمینه صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: بدلیل اختلافات جاری چندساله بین دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون، موضوع ساخت و ساز در گام(فاز) دو سپاهانشهر یکی از مسائل اولویت‌دار حوزه عمرانی استان است که تاکنون در جلسات خود به آن پرداخته‌ایم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: توافق‌ لازم برای حل مشکل اراضی این منطقه بین دستگاه‌ها و نهادها صورت گرفته و پرونده و گزارش‌های مرتبط با آن نیز به سازمان ملی زمین و مسکن ارسال شده است تا پس از ابلاغ این سازمان، اقدامات لازم صورت پذیرد.

یوسف‌زاده افزود: مشکل بوجود آمده همزمان با راه‌اندازی گام نخست سپاهانشهر در دهه۷۰ نیز بصورت یکپارچه وجود داشت اما با حل مشکل گام(فاز) نخست، مشکل ساخت و ساز گام(فاز) دوم این منطقه هنوز هم پابرجاست.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان با بیان اینکه ما در استان پیگیر این مساله هستیم، اضافه کرد: ماهیت اراضی، مالکیت، واگذاری و پدافند غیرعامل از جمله مشکلات مبتلابه این ناحیه در جلوگیری از ساخت و ساز بوده است. در همین پیوند یکی از اعضای تعاونی مسکن دادگستری و ثبت اسناد استان اصفهان که بخشی از اراضی سپاهانشهر به آنها واگذار شده است نیز گفت: هم اکنون حدود ۲ هزار نفر درگیر این موضوع هستند.

بهرام رضایی خاطرنشان کرد: ما در سال‌های گذشته اجرای احکام صادر شده را مُطالبه کردیم اما این امر محقق نشد و مشکل مزبور کماکان تا به امروز باقی مانده و هیچ ساخت و سازی هم در این اراضی صورت نگرفته است.

اراضی گام‌های اول و دوم سپاهانشهر واقع در ابتدای جاده اصفهان -شیراز اوایل دهه ۷۰ برای کاربری مسکونی اختصاص یافت و بخشی از آن به مجموعه‌هایی از جمله تعاونی مسکن دادگستری و ثبت اسناد واگذار شد و روند ساخت و ساز در گام نخست آن نیز بدون چالش خاصی پیش رفت، اما گام دوم آن از زمان یاد شده تاکنون با مشکلات مُتعددی روبه‌رو بوده تا جایی که تاکنون اجازه ساخت و ساز در این فاز صادر نشده است.