IMG_3607 copy

صنعت پلاستیک همواره در حال توسعه و به‌روزرسانی است. از طراحی و ساخت قطعات جدید تا تولید محصولاتی مانند مخازن پلاستیکی و تکنولوژی‌های جدیدی برای بهبود فرآیندهای تولید - که برای کاهش هزینه‌ها به کار گرفته می‌شود - از جمله این به‌روز‌رسانی‌ها در این بخش هستند.

همچنین، استفاده از پلی‌اتیلن به‌عنوان یکی از مواد پایه برای تولید مخازن پلاستیکی - به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار مناسب آن برای این کار - بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از راهکارهایی که مجتمع پلاستیک طبرستان به عنوان عضوی فعال در صنعت پلیمر در ایران به کار گرفته است، نزدیکی به مصرف‌کننده و بازار نهایی از نظر جغرافیایی با ایجاد تعداد زیادی شعب و نمایندگی در کشور است. با این روش، هزینه حمل‌و‌نقل کاهش می‌یابد و امکان دسترسی به محصولات باکیفیت با قیمت مناسب برای مصرف‌کنندگان بیشتر می‌شود.

در کنار این روش، مجتمع پلاستیک طبرستان به ‌عنوان عضوی فعال در حوزه صنعت پلاستیک و به ‌عنوان یک تولیدکننده ایرانی - که بخش مهمی از فعالیت‌هایش در حوزه تامین آب آشامیدنی است- در تلاش است سبد محصولات را گسترش دهد تا بدین‌ترتیب به نیازهای مختلف مصرف‌کنندگان پاسخ دهد. در‌حال‌حاضر محصولات تولید‌شده در این مجتمع مصارف خانگی و صنعتی را پوشش می‌دهند. همچنین این مجموعه با استفاده از روش بلوملدینگ بشکه‌های بسته‌بندی بهداشتی با استاندارهای لازم را تولید می‌کند که در صنایع تولیدی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و ظرفیت متخصصان و مهندسان ایرانی، باعث شده است ما در مجتمع پلاستیک طبرستان بتوانیم با ارتقای بهره‌وری، قادر به تولید محصولات باکیفیت، با هزینه مقرون به‌صرفه و قیمت اقتصادی باشیم. در نهایت، ما در این بخش صنعتی در تلاش هستیم تا زنجیره تامین و عرضه محصول صد در صد داخلی باشد تا علاوه بر رو‌به‌رو نشدن با موانع تحریم‌ها، با توجه به خصوصیات این صنعت، قیمت نهایی برای مصرف‌کننده کاملا به‌صرفه باشد. در این راستا، ادامه تلاش برای توسعه و بهبود صنایع پلاستیک در ایران با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و استفاده از تجربیات جهانی، می‌تواند سهمی مهم در اقتصاد صنایع پلاستیک در کشور داشته باشد.

صنعت پلاستیک از جمله صنایع رو به رشد در ایران است که با توجه به پتانسیل بالای آن، میتواند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع پایه اقتصاد کشور تبدیل شود. در نهایت، به نظر می‌رسد که این صنعت در آینده نزدیک با توجه به پتانسیل بالای آن، به یکی از عمده‌ترین منابع درآمدی کشور تبدیل خواهد شد.