شهردار اصفهان تصریح کرد:  شهردار نجف و کوفه به دلیل شباهت‌های که در این دو شهر وجود داشت، مذاکرات پیمان همکاری نجف اشرف و اصفهان و نیز عقد خواهرخواندگی بین این دو شهر مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه دفن فوت‌شدگان در تخت فولاد از سال ۶۲ در اصفهان ممنوع شد و این مجموعه به مرور به سمت تخریب رفت، گفت: شهرداری اصفهان درصدد احیای این مجموعه برآمد و در برنامه‌های خود خدمت به معنویت، فرهنگ و بازسازی تخت فولاد را لحاظ کرد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه اکنون این مجموعه به عنوان یک مکان دیدنی و تفریحی برای مسافران و گردشگران مطرح شده است، گفت: آمادگی برای ساماندهی وادی‌السلام شهر نجف را در دیدار با شهردار نجف اعلام کردیم. وی با اشاره به اینکه شهرها هم مانند انسان‌ها دارای شخصیت و هویت هستند، افزود: همانطور که اعتبار انسان‌ها به شخصیت و هویت آنان است، شهرها هم دارای هویت و شخصیت هستند و از تخت فولاد اصفهان به عنوان هویت فرهنگی اصفهان یاد می‌شود.

وی به سالروز ۲۵ آبان و دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم اصفهان اشاره کرد و گفت: ایشان در بیانات خود ابعاد تاریخی، مذهبی، فرهنگی، هنری علمی و صنعتی شخصیت شهر اصفهان را به وضوح بیان کردند.

مجموعه تاریخی تخت فولاد که پیشینه آن به قرن چهارم هجری قمری و حتی به قرون قبل از ظهور اسلام تخمین زده می‌شود، با مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده رود اصفهان و در انتهای یکی از محورهای تاریخی شمالی - جنوبی شهر واقع شده‌است.