تصویب ۴۲۰۰میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و جاری برای شهرستان‌های استان

محمد رضا قاسمی در پایان دویست و سی و سومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان با ارائه گزارشی از روند منابع و مصارف بودجه استان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: از مصوبات این جلسه توزیع اعتبارات جاری و تملک و دارایی بود که سهم شهرستان ها بر اساس چند شاخص جمعیت، مساحت، فاصله از مرکز استان، پروژه‌های نیمه کاره و متوسط نرخ رشد سال گذشته، اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: در این خصوص به دستگاه‌های اجرایی توصیه شده است که اولویت اجرا و بهره‌برداری با پروژه‌های مصوب شده در حال اتمام در سالجاری باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین در این نشست به دستگاه‌های اجرایی توصیه شد که پیگیری لازم برای تخصیص اعتبار از محل اعتبارات کشوری را داشته باشند. به عنوان مثال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی حاصل از درآمد مالیات بر سیگار برای خرید آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص یافته است که این دستگاه باید پیگیر سهم خود از وزارتخانه باشد.

قاسمی گفت: از ابتدای سالجاری برای تحقق شعار سال کارگروه اختصاصی تحقق شعار سال به صورت قرارگاهی تشکیل شده بود اما امروز در چارچوب قرارگاهی ساختار و نحوه تحقق آن به تصویب رسید.

وی گفت: طبق قانون مصوب سالجاری، دهیاری‌ها از این پس به عنوان دستگاه اجرایی محسوب می‌شوند که از ۱۷۰ دهیاری مستعد استان اصفهان، ۶۵ دهیاری تبدیل به دستگاه اجرایی خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان از مزایای تبدیل دهیاری به دستگاه اجرایی را استفاده از توانایی مالی و فنی عنوان کرد و افزود: دهیاری‌ها می‌توانند پروژه‌های عملیات عمرانی را با توجه به دسترسی به امکانات محلی ارزان‌تر انجام دهند و استانداری نیز با توجه به این توانمندی بهتر می‌تواند از محل اعتبارات استانی به این دهیاری‌ها کمک مالی کند.

وی در پایان موضوع تخصیص اعتبارات بخش پژوهشی را منوط به جمع‌بندی دانشگاه علوم پزشکی و نیز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دانست.