در ابتدای جلسه مسعود میرزائی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید و علی‌الخصوص تولید دانش‌بنیان، گفت: تقدیر بشر در دستان منابع معدنی خواهد بود و ما در استان خراسان رضوی بزرگ‌ترین منابع معدنی دنیا را در اختیارداریم.

میرزائی افزود: عمده تلاش ما از حضور در جشنواره فولاد که در هتل المپیک تهران برگزار شد؛ شناسایی نخبگان استانی بوده است. همچنین رویداد تانا در حوزه عرضه و تقاضا و شبکه‌سازی را نیز بر عهده داشتیم و تشکیل شبکه مالی را انجام دادیم و ۱۶ شرکت تأمین مالی نیز د پارک را در اختیار داریم.

در این رویداد یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با اشاره به اهداف این گردهمایی برای آشنایی بیشتر کسب‌وکارها عنوان کرد: ما به دنبال مجموعه‌هایی هستیم که بتوانند به رشد و توسعه فولاد کمک کرده و درواقع هم ما و هم مجموعه از این ارتباط بهره کافی را ببرند.  پالیزدار در ادامه گفت: صنعت فولاد در گذشته تفاوت زیادی با امروز داشت به‌گونه‌ای که چیزی کمتر از ۱ میلیون تن تولید داشت و اگر قرار بود مجموعه‌ای برای آن راه‌اندازی شود؛ باید تمام لوازم موردنیاز آن را از خارج از کشور تهیه می‌کرد. مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد با اشاره به وارداتی بودن مواد مصرفی و قطعات در گذشته گفت: با توجه به نیاز شرکت و در راستای خودکفایی نهضتی با عنوان نهضت بومی‌سازی در فولاد مبارکه راه‌اندازی شد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از آن چیزی که موردنیاز هست در ایران تولید می‌شود.