رضا بدرالسماء اظهار کرد: من به‌طورکلی به خلق آثار مرتبط با ائمه اطهار(ع) به‌خصوص حضرت اباعبدالله و قیام آن حضرت علاقه بسیاری دارم و برای من بسیار لذت‌بخش است که بتوانم آثاری را درباره امام حسین(ع) و قیام آن حضرت خلق کنم. اکثر آثار من درباره امام حسین(ع) است، البته مردم نیز بسیار مشتاق هستند و از این آثار استقبال می‌کنند، در واقع توفیقی است که نصیب من شده تا در این رابطه فعالیت کنم. زمانی هم که در مجالسی با محتوای حضرت اباعبدالله(ع) شرکت کرده و یا حتی بعد از مشرف‌شدن به کربلا نیز حداقل یک یا دو اثر دراین‌باره کار کرده‌ام.

او افزود: علما و کسانی که در خصوص حضرت اباعبدالله(ع) آشنایی و اِشراف کامل دارند، می‌گویند که اولین فردی که علیه ظلم قیام کرد، امام حسین(ع) بود، و زمانی که اسلام به انحراف کشیده شده و جایگاه پیامبر(ص) را غصب کرده بودند ایشان مأمور بود که اسلام واقعی را در جهان اجرایی کند. من نیز سعی کرده‌ام در همین راستا آثاری را خلق کنم و البته این تلاش، بیشتر در خصوص پیشگامان راه ظهور است که از حضرت اباعبدالله شروع‌شده و درنهایت به فرزندشان حضرت حجت(عج) ختم می‌شود؛ ضمن اینکه اصولاً سعی کرده‌ام به سبک رئال فعالیت کنم، اما باید اشاره‌ کنم که بیشتر آثارم مرتبط با مبحث نگارگری است و علاقه خاصی به فعالیت در زمینه هنر ملی و میهنی دارم.

این هنرمند پیشکسوت نگارگری با اشاره به «کشتی نجات» که یکی از آثار او است، بیان کرد: یکی از آثاری که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت، «کشتی نجات» بود که این تابلو الهامی آزاد از حدیث پیامبر مکرم اسلام(ص) با مضمون «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» است و برای خلق آن از سبک سو رئالیسم استفاده‌ شده است و افرادی که به مشاهده این اثر می‌پردازند همچنان در مورد آن ابراز احساسات می‌کنند. ملت ما عاشورایی و حسینی است و به آثار مربوط به اباعبدالله علاقه بسیاری نشان می‌دهد. من فکر می‌کنم که از سوی ائمه اطهار(ع) نوری به آثاری که در راستای قیام آن حضرت است، منتقل می‌شود که باعث استقبال عجیب مردم از این آثار می‌شود.