اقتصاد ایران در گذار از بحران

مخاطب این پادکست آحاد فعالان اقتصادی، دانشگاهیان، سیاست‌گذاران و کلیه افرادی هستند که می‌خواهند اقتصاد ایران را بهتر بشناسند.  در این برنامه‌ها به‌ظاهر سیاست‌ها بسنده نکرده و باطن سیاست‌های اقتصادی را به مخاطب نشان می‌دهند. ظاهر و باطن سیاست‌های اقتصادی بسیار باهم متفاوت‌اند. در ۳۰ قسمت ابتدایی این برنامه به داستان‌های اقتصاد ایران پرداخته می‌شود و در هر قسمت یک بحران اقتصادی کشور به زبان ساده و در قالب یک داستان موشکافی خواهد شد.

رادیو مالی سپیدار سیستم

موضوع آموزش و به‌روزرسانی اطلاعات مالی برای حسابداران و مدیران، دغدغه‌ای مهم به شمار می‌آید. در راستای این موضوع، سپیدار سیستم همواره سعی داشته تا با ارائه خدمات آموزشی مالی و حسابداری، به مخاطبان خود کمک کند.

در این مجموعه با سری فایل‌های صوتیِ مرتبط با حوزه حسابداری و مدیریت کسب‌وکار همراه شما هستیم و قرار است با کمک اساتید برجسته، مطالب کاربردی را در این صفحه و اپلیکیشن رادیو مالی به اشتراک بگذاریم. این پادکست‌ها، به شما کمک می‌کنند که در مسیر کار، هنگام ترافیک و یا در اوقات فراغت اطلاعات خود را به‌روز نگه‌دارید.

پادکست تیمچه

پادکست تیمچه در مهرماه سال ۹۷ برای اولین بار منتشر  شد. تا به امروز ۳۰ اپیزود آن آماده و ۲۵ اپیزود منتشرشده است. این پادکست با موضوع اقتصاد و مسائلی که کمتر در رسانه‌های فارسی‌زبان در مورد آن‌ها صحبت می‌شد شروع به کارکرد. در ادامه در فصل دوم، علم و تعاریف اقتصادی را از طریق توضیح موضوعات روزمره برای مخاطبان بیان می‌کند. همچنین از اول سال ۹۹ خانواده پادکست تیمچه از طریق برنامه ایوان اقتصاد به بررسی اتفاقات روز از طریق گفتگو با کارشناسان و مدیران حوزه‌های مختلف می‌پردازد. تیمچه پلاس عضو دیگر خانواده پادکست تیمچه است که هر بار موضوعی که محوریت آن توسعه و اقتصاد است را با روایتی داستان گونه و با نگاهی به تاریخ و سیاست بیان می‌کند. در آبان ۹۹ عضوی جدید به این خانواده اضافه شد و پادکست روزانه سابات باهدف ارائه یک مقاله مهم یا جالب اقتصادی در کمتر از ۱۰ دقیقه شروع به کارکرد.

سکه: پادکستی که شمارا از دام کلاه‌برداران نجات می‌دهد!

سازندگان سکه ادعا می‌کنند که این پادکست برای تازه‌کاران و کسانی که اقتصاددان نیستند طراحی‌شده است. جالب است بدانید که این پادکست یکی از محبوب‌ترین پادکست‌هایی است که اپیزودهایی به زبان فارسی در حوزه اقتصاد منتشر می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که این پادکست را چه کسی طراحی کرده است؟

روزی دکتر مهدی ناجی، یکی از اساتید حوزه اقتصاد دانشگاه تهران، به همراه تعدادی از دانشجویانش تصمیم گرفتند که فعالان حوزه اقتصاد را دعوت کرده و در کنار هم به مسائل اقتصادی روز بپردازند. اما این فقط یک بحث ساده نبود و نتیجه این صحبت‌ها در قالب پادکست منتشر شدند و سکه متولد شد. سکه تلاش می‌کند تا مسائل اقتصادی را با زبانی ساده و قابل‌فهم به شما آموزش دهد. علاوه بر آن، سایت سکه مجله‌هایی نیز دارد که با ورق زدن آن‌ها می‌توانید مستندات و مطالب مربوط به اپیزودهای پادکست را بررسی کنید. یکی از مزیت‌های سکه این است که در حوزه اقتصاد فقط به یک موضوع نپرداخته و پادکستی جامع است. اپیزودهای سکه در ۴ فصل منتشرشده که در هر فصل، به‌صورت مجزا موضوعات مختلفی ازجمله نفت، سیاست‌گذاری‌های اقتصادی ایران، بودجه و مسائل مربوط به آن موردبحث قرارگرفته‌اند.

دایجست (Digest)

آن‌طور که متصدیان پادکست دایجست می‌گویند، هدف دایجست توضیح مسائل اقتصادی پیچیده روز دنیا به زبانی ساده برای مخاطب است. دایجست به مفاهیمی می‌پردازد که از سوی عموم مردم، کمتر درک شده‌اند و نیاز است که اطلاعات بیشتری در رابطه ‌با آن‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد. هرچند دایجست تنها به موضوعات اقتصادی نمی‌پردازد، بسیاری از موضوعات آن در حوزه اقتصاد قرار دارند. ناگفته نماند که اپیزودهای اقتصادی دایجست باعث شده‌اند تا دایجست به یکی از بهترین پادکست‌های اقتصادی موجود تبدیل شود. نکته‌ قابل‌توجه در مورد دایجست این است که در اپیزودهایش تلاش می‌کند بی‌طرفانه به مسائل گوناگون بپردازد. اپیزودهای اقتصادی دایجست عناوین متفاوتی را در حوزه اقتصاد پوشش می‌دهد که ذکر چند نمونه از این عناوین خالی از لطف نیست. پول‌شویی، ماجرای فروپاشی اقتصاد ونزوئلا، بیتکوین، ماشین اقتصادی، بورس، بازآفرینی سرمایه‌داری و بررسی سیستم‌های اقتصادی ازجمله مواردی هستند که دایجست به‌طور گسترده به آن‌ها پرداخته است.

ایکون تاک (EconTalk)

ایکون تاک یکی از معروف‌ترین پادکست‌های اقتصادی دنیاست که جوایز بسیاری دریافت کرده است. میزبان ایکون تاک «راس رابرتز» است و اپیزودهای آن به‌صورت هفتگی منتشر می‌شوند. ناگفته نماند که بیشتر موضوعاتی که در ایکون تاک موردبحث قرار می‌گیرد، موضوعاتی فردی هستند. جالب است بدانید که ایکون تاک تابه‌حال میزبان بسیاری از کارآفرینان، اساتید، برندگان جایزه نوبل و رهبران مراکز خیریه بوده است.

واکس تاکس اکونومیکس (Vox Talks Economics)

اگر به حوزه کسب‌وکار، فناوری،‌ نوآوری و سیاست‌های اقتصادی علاقه‌مند هستید، واکس تاکس گزینه‌ای مناسب برای شماست. «تیم فیلیپس»، خبرنگاری بریتانیایی که میزبان پادکست‌های واکس تاکس اکونومیکس است، اطلاعاتی بسیار مفید در زمینه‌های نام‌برده در اختیارتان قرار می‌دهد.