استقبال گسترده از نمایشگاه جامع مدیریت شهری

به گزارش دنیای اقتصاد علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان گفت: شهر زنده دائم در حال تغییر و تحول است و نیازهای جدیدی دارد، بنابراین ضرورت دارد که برای اداره آن از روش‌های نوین بهره مند شد.

او با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری طی هفته گذشته در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، افزود: آخرین تکنولوژی‌ها، ابزارها، دستاوردها و محصولات مرتبط با مدیریت شهری در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

شهردار اصفهان این رویداد را رویدادی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این دوره از نمایشگاه جامع مدیریت شهری از سویی با حضور سازمان‌های مختلف شهرداری همچون سازمان فاوا، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و از سوی دیگر با حضور شرکت‌های صنعتی بزرگ و دانش‌بنیان از سراسر کشور برگزار شد و آنها آخرین دستاوردهای خود در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه مدیریت شهری را در این نمایشگاه ارائه کردند.

او با اشاره به برپایی ۱۲ کارگاه علمی و رونمایی از آخرین مباحث علمی و دانش بنیان در عرصه مدیریت شهری در حاشیه این نمایشگاه، اظهار کرد: مردم اصفهان و مدیران شهرداری، همچنین شهرداران شهرهای استان و کشور و در کنار آن چهار هیات خارجی از کشورهای ترکیه، ارمنستان و چین نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: این دوره از نمایشگاه یکی از بهترین دوره‌های برگزار شده بوده است، از این‌رو امیدواریم بتوانیم با استفاده از جدیدترین ابزارها و تکنولوژی‌های موجود، شهر را زنده و پویا نگه داریم و به ارائه خدمت به مردم بپردازیم.

در همین رابطه مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: خدمات حوزه هوشمندسازی دو سال اخیر شهرداری اصفهان در نمایشگاه جامع مدیریت شهری به نمایش گذاشته می‌شود.

سیدعلی معرک‌نژاد با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری  اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌ها، ارائه خدمات مجموعه مدیریت شهری به شهروندان نیز به‌روزتر شده و رنگ و بوی فناوری به خود گرفته است.

او با بیان اینکه خود را باید با اقتضائات، ملاحظات و شرایط به‌روز که یکی از آن‌ها الکترونیکی‌سازی و هوشمندسازی فرآیندها و خدمات است، تطبیق دهیم، افزود: در این راستا شهرداری اصفهان در حوزه‌های مختلف تلاش کرده است خدماتی که طی دو سال اخیر در زمینه هوشمندسازی ارائه داده است را در این نمایشگاه به نمایش بگذارد و برنامه‌هایی که در آینده نزدیک در این عرصه در شهر اجرایی و عملیاتی می‌شود را به اطلاع بازدیدکنندگان برساند.

او تصریح کرد: اقداماتی همچون توربین‌های بادی برای تولید برق، پنل‌های خورشیدی، تجهیزات نوین آتش‌نشانی برای ارتقای امنیت در شهر اصفهان، دستگاه‌های هوشمند دریافت پسماند خشک و دستگاه اسکن تنه درختان برای تشخیص بیماری و پیشگیری از سقوط درختان که یکی از چالش‌های شهر اصفهان است، در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

در همین حال معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز  از برگزاری تور بازدید شهرداران استان از نمایشگاه جامع مدیریت شهری خبر داد.

محمدحسن مردانی با اعلام این خبر گفت: در نشست مشترک میان نمایندگان حوزه ارتباطات شهرداری اصفهان و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، یک بسته رسانه‌ای کامل برای نمایشگاه جامع مدیریت شهری تدارک دیده شده که بر این اساس آخرین دستاوردهای سازمان‌‎های مختلف در قالب جاذبه‌های بدیع این نمایشگاه و نوبرانه‌های مدیریت شهری، از سوی اداره تبلیغات شهرداری اصفهان بر روی بیش از ۱۰۰ تابلوی تبلیغاتی در چهارراه‌ها و میادین اصلی شهر نصب شده است.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان دعوت از نمایندگان شهرهای خواهرخوانده اصفهان از سوی اداره امور بین‌الملل را از دیگر برنامه‌های نمایشگاه جامع مدیریت شهری برشمرد و خاطرنشان کرد: به ابتکار اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، گروهی از خبرنگاران و گزارشگران خوش ذوق در ایام برگزاری نمایشگاه در غرفه‌های مختلف حضور یافته و ضمن گپ‌وگفت با شرکت‌کنندگان، گزارش‌های مستندی را تهیه  و تازه‌های حوزه فناوری را در عرصه مدیریت شهری به شهروندان معرفی کردند. او درخت مایع، سگ‌های تجسس آتش‌نشان، دستگاه مکانیزه تفکیک و دریافت پسماند خشک، بازی‌های خلاق شهری، پنل‌های جدید خورشیدی، دستگاه اسکن تنه درختان (توموگراف)، پلاک‌های آبی هوشمند پستی و جدیدترین دستگاه تصفیه پساب را از جمله جاذبه‌های دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری دانست و اضافه کرد: اداره تشریفات شهرداری اصفهان و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، تور یک روزه‌ای را برای بازدید شهرداران شهرهای مختلف استان از این نمایشگاه و پروژه‌های شاخص عمرانی در نظر گرفتند که روز چهارشنبه یازدهم مردادماه برگزار شد.