حرکت فولاد مبارکه در مسیر کسب مجوز سطح «الف» سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

ابراهیم کاظمی، مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار‌کرد: در سال ۱۴۰۱ در مسیر تعالی سازمانی و گام دوم فولاد مبارکه، الگوی راهبردی آموزش توسعه سرمایه‌های انسانی را تدوین کردیم که در این الگو بحث مهارت آموزی به عنوان یک محور اصلی و اساسی مطرح شده است. معتقدیم توان افزایی، مکملی مهم و اثرگذار در مقوله مهارت آموزی است که الگوی فولاد مبارکه را نسبت به سایر مجموعه‌ها متمایز می‌کند. در این راستا توسعه نظام مربی‌گری می‌تواند مهارت آموزی را هدفمندتر، درونزا تر و با ارزش افزوده بالاتری همراه سازد. از ابتدای سال ۱۴۰۲ تلاش کردیم پروژه ها و برنامه های مناسبی را بصورت عملیاتی تعریف کنیم.

کاظمی افزود: برای موفقیت بیشتر در این زمینه، نیازمند تشریک مساعی با موسسات و نهادهای آموزشی معتبر در کشور هستیم؛ در این راستا سازمان فنی و حرفه‌ای کشور یکی از بهترین سازمان‌هایی است که توانسته با داشتن شبکه های گسترده، استاندارهای مهارتی مطلوبی را تدوین و عملیاتی نماید. خوشبختانه به بانک آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور پیوسته ایم و در تلاش هستیم که مجوز سطح «الف» این سازمان را اخذ نماییم تا فولاد مبارکه به عنوان یک سازمان بزرگ صنعتی با استانداردهای ملی فنی و حرفه‌ای شناخته شود.

مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: سازمان‌های بزرگ صنعتی نظیر فولاد مبارکه، زمین حاصلخیزی برای عملیاتی کردن دانش، مهارت و نهایتا تولید ثروت و خلق ارزش افزوده بالاتر هستند. در جهت تحقق مسوولیت‌های اجتماعی شرکت نیز فولاد مبارکه، حمایت هایی از سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان نموده است. قابل توجه است که در حدود یک میلیون نفر ساعت آموزش در سال توسط شرکت فولاد مبارکه برنامه ریزی و اجرا می‌شود. تلاش بر این است که با بازمهارت آموزی و ارتقای مهارت کارکنان، بهره وری سازمانی فولاد مبارکه افزایش یابد.

ابراهیم کاظمی عنوان کرد: ظرفیت یک هزار نفری کارآموزی دانش آموزان و دانشجویان بطور سالانه در شرکت فولاد مبارکه و کارکنانی که به تازگی استخدام می شوند، دو گروه هدف ویژه حوزه مهارت آموزی در شرکت هستند.

وی در پایان افزود؛ ما در مجموعه در صدد تلاش برای ارتقای «فرهنگ کار و تولید» در شرکت هستیم تا به الگوی ملی بنگاه داری در صنعت کشور تبدیل شده و آینده بهتری را در کشور و برای مردم خلق کنیم.