توسعه اقتصادی کشور مستلزم حمایت از صنایع بزرگ است

مهدی کوهی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در این جلسه  با اشاره به خدمات بیش از نیم قرنی این شرکت به عنوان مادر صنعت فولاد کشور گفت : این مجتمع عظیم صنعتی با تولید و عرضه محصولات فولادی با کیفیت از جمله ریل ملی در توسعه حمل و نقل ریلی کشور به عنوان یک زیرساخت مهم ، نقش آفرین بوده و خدمات رسانی به صنعت کشور را تداوم بخشیده است .

وی برخی مشکلات و چالش های خاص ذوب آهن اصفهان از جمله در موضوع تامین مواد اولیه که به واسطه نوع تکنولوژی و شیوه تولید فولاد می باشد ، مسائل مربوط به امور بانکی، مالیاتی، بورسی و هزینه های تامین مالی و همچنین عوارض صادراتی را مطرح نمود .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان حمایت وزارت اقتصاد از شرکت های بزرگ که تاثیر بسزایی در عملکرد بازار سرمایه دارند را بسیار مهم دانست و اظهار‌کرد :  رونق و توسعه اقتصادی کشور مستلزم حمایت از صنایع بزرگ همچون ذوب آهن اصفهان می باشد و لذا توجه بیشتر به رفع تنگناهای موجود در این زمینه ضروری است .  

وزیر امور اقتصادی و دارائی نیز ضمن استقبال از نظرات طرح شده در نشست مقرر نمود که این جلسات بطور اختصاصی برای صنایع برگزار شود . همچنین پیشنهادات این صنایع دریافت و در حیطه وزارت متبوع و یا هیات دولت مطرح ، بررسی و تصمیم گیری شود .