قطعی و افت فشار آب امسال کمتر شده‌است

سید محسن صالح در جمع اصحاب رسانه با اشاره اینکه در یک ماه گذشته دمای استان اصفهان بالای ۴۰ درجه و در شب‌ها به ۳۶ درجه و بیشتر می‌رسید، اظهار کرد: همچنان در شرایط پیک مصرف آب قرار داریم، در دمای بالاتر از ۳۶ درجه میزان مصرف آب به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند و با استمرار هوای گرم ارتفاع مخازن ذخیره آب افت می‌کند.

وی افزود: یک میلیون و ۵۰۰ انشعاب، ۲ میلیون و ۵۰۰ میلیون آحاد در استان اصفهان وجود دارد که آب مورد نظر آن در یک فصل خنک همچون زمستان با کمتر از ۱۰ متر مکعب بر ثانیه آب تأمین می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در اصفهان عمده وسایل برودتی کولر آبی است، گفت: در شرایط گرما مصرف کولرهای آبی ۱۰ تا ۳۳ لیتر است. با در نظر گرفتن میانگین مصرف ۲۰ لیتر برای هر کولر و این موضوع که در زمان‌های افزایش دما، یک کولر ۲۴ ساعته روشن باشد، هر کولر آبی بیش از ۵۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند.

وی با اعلام اینکه کشور ما از فاز صرفه‌جویی گذشته است و ما باید بهینه مصرف کنیم، تصریح کرد: در شرکت آبفای اصفهان به ۱۰۰ شهر و هزار روستا خدمات‌رسانی می‌شود. نیازمند مدیریت مشارکتی مصرف آب و تنظیم فشار شبکه آب هستیم.

صالح با اشاره به اینکه سیل نهوج در اردستان مشکلاتی را ایجاد کرد و با همت همکاران به سرعت رفع شد، خاطرنشان کرد: در یکی از روستاهای اردستان در مناسبت مذهبی و افزایش ۱۰ برابری جمعیت، با مشکل تأمین آب در چند روز مواجه شدیم. بنابراین از مردم مناطقی که دچار مشکل شدند و چند روزی را در تابستان امسال به ویژه در ایام سوگواری اباعبدالله دچار کمبود آب و افت فشار شد، عذرخواهی می‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه امسال کمترین روز قطعی آب، کمترین روز افت فشار و بیشترین رضایتمندی نسبت به سال‌های را قبل داشتیم، اضافه کرد: همچنین مشکل خیابان مولوی هر ساله وجود داشت که بازنگری مشکل این خیابان انجام و نقاط ضعف شبکه شناسایی و مشکل این منطقه حل شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، گفت: برای حل مشکل تأمین آب و توزیع عادلانه به زیرساخت قوی‌تری نیاز داریم که پروژه انتقال فشار از محدوده مرکزی شهر اصفهان در دست اجرا است. با اتصال دو طرف اتوبان مشکل فشار پایدار شبکه در مناطق مرکزی اصفهان حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه مخزن قائمیه برای تأمین آب بلوار شفق و خیابان قائمیه نیز در دستور کار است. بررسی‌ها نشان می‌دهد مشکلات این منطقه کاهش یافته و با اجرای این پروژه بخش زیادی از مشکلات آن منطقه رفع می‌شود. صالح در پایان اضافه کرد: پروژه جهاد آبرسانی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) پیشرفت خوبی در منطقه شرقی استان و نائین داشته است. جهاد مخزن‌سازی در استان اصفهان نیز در دستور کار قرار گرفته است.