تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دغدغه خیرین مدرسه‌ساز اصفهانی است

مجتبی ملااحمدی  در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان در مرکز آموزشی رفاهی شماره سه اصفهان افزود: استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور در تهیه طرح‌ها و نقشه‌ها برای تسریع در کار، تعریف پروژه‌های چند خَیِری و تمام خَیِری و استفاده از آخرین دستاوردهای علمی از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه خیرین استان بوده و بر آن تاکید دارند.

وی با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز، نماد اصیل مشارکت اجتماعی است، گفت: همراهی حدود ۵۰ هزار خَیر در کشور سرمایه اجتماعی گرانبهایی است که باید برای آموزش و پرورش حفظ شود. وی خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین نماد دولت مردمی در نهادهای حاکمیتی و دولتی، سازمان نوسازی مدارس است که با حضور بسیاری از خیرین در آن، پیشقراول این موضوع محسوب می‌شود.

ملااحمدی با اشاره به تاکید بر اهمیت کارهای مشارکتی و تشکلی در آموزه‌های دینی گفت: هر اندازه میزان مشارکت مردمی بیشتر شود سرمایه اجتماعی ارتقا می‌یابد بویژه‌اینکه توجه به حکمرانی شهروندی از اصول انقلاب ماست.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز اصفهان افزود: یکی از مهمترین رمزهای ماندگار جامعه خیرین، اعتمادسازی در راستای سرمایه اجتماعی است و مبنایی‌ترین نکته در اعتمادسازی نیز بحث شفاف‌سازی است. وی بیان داشت: تعامل خوب مجامع خیرین با ادارات نوسازی اثرات بسیار مهمی در پیشرفت و رشد شاخص‌ها دارد که بطور عمده رویکردشان باید بر مبنای حل مسأله باشد.

ملااحمدی، حضور مدیران آموزش و پرورش و اداره نوسازی بعنوان عضو هیات مدیره مجامع خیرین را یک فرصت توصیف کرد و گفت: مدیران این ۲ دستگاه باید نظام مسائل و موضوعات را در مجامع خیرین مطرح کنند تا برنامه راهبردی و عملیاتی برای مجامع خیرین ترسیم شود.

ملااحمدی افزود: در این راستا، ایجاد سامانه نیازسنجی موجب جلوگیری از اتلاف منابع و توجه بیشتر به نیازهای اساسی آموزش و پرورش، کیفیت بخشی و بهبود عملکرد مجامع استان‌ها و در نتیجه رشد مدرسه‌سازی در استان می‌شود.

وی جامعه خیرین را حلقه واسط حاکمیت و مردم برشمرد و گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها باید خیرین به مردم معرفی و تکریم شوند تا موجب شناخت بیشتر شهروندان نسبت به امر مدرسه‌سازی، مدرسه یاری و تشویق آحاد جامعه در مشارکت اجتماعی شود.

این خیر مدرسه‌ساز با اشاره به موضوع مولدسازی املاک مازاد و ظرفیت‌های آن تصریح کرد: ما در قبال آینده کودکان کشور مسوول هستیم و لازم است با دقت و حساسیت جدی، این مساله توسط مدیران کل رصد شود تا به نتیجه مطلوب برسد. به گزارش ایرنا، بنا به اعلام مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان، اکنون بیش از ۳۰۰ پروژه آموزشی نیمه‌تمام در استان اصفهان وجود دارد. مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هرچه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک‌های مردم در حوزه مدرسه‌سازی تشکیل شد.