حسین ربانی، رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان، در خصوص برگزاری «پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص)»، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: «رویداد جایزه مصطفی(ص)» هر ۲ سال یک‌بار برگزار می‌شود، در ۴ دوره قبلی تهران میزبان این رویداد بوده و امسال نخستین بار است که این رویداد در خارج از تهران و در اصفهان برگزار می‌شود؛ امسال، در هفته وحدت، از ۶ تا ۱۲ مهرماه، با برگزاری این رویداد در اصفهان، ما میزبان ۱۵۰ نفر از دانشمندان جهان اسلام خواهیم بود.  

وی با بیان اینکه از میان ۱۵۰ نفر از این دانشمندان، از ۵ نفر به‌صورت ویژه تقدیر خواهد شد، ادامه داد: این ۱۵۰ دانشمند، در روزهای شنبه و یکشنبه در دانشگاه‌های استان و مراکز علمی از جمله شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برنامه‌ای تحت عنوان «استپ» (STEP)، خواهند داشت. استپ مخفف Science and Technology Exchange Program است و به معنای نشست‌های علمی با هدف شبکه‌سازی و ارتباط دانشمندان دعوت‌شده با محیط‌های علمی واقع در اصفهان است.

وی تاریخ و برنامه دقیق برگزاری این رویداد را اعلام کرد و در این باره تصریح کرد: در روز جمعه، ۷ مهرماه افتتاحیه رویداد به‌صورت مردمی است که علاقه‌مندان به حوزه علم و فناوری به سالن اجلاس دعوت می‌شوند و برنامه اصلی آیین اعطای جایزه در روز دوشنبه ۱۰ مهرماه در چهلستون برگزار خواهد شد.