روح‌الله فرشادفر در نشست هم‌افزایی برنامه‌های جنبی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان  در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی شهردرای اصفهان برگزار شد، بیان کرد: میزبان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان است و این میزبانی، یک بازی برد برد محسوب می‌شود، زیرا هرچه محل برگزاری چنین جشنواره‌هایی ریشه‌دارتر و تاریخی‌تر باشد، به برند شدن آن برنامه بیشتر کمک خواهد کرد. از طرفی، بین‌المللی بودن جشنواره، زمینه‌ساز تقویت وجهۀ اصفهان به‌عنوان شهری است که در رویدادهای بین‌المللی مشارکت دارد.

او افزود: فلسفه ساختاری و دلیل مشارکت نهادی مانند شهرداری اصفهان با این رویداد را می‌توان تقویت ظرفیت این استان در حوزه ملی و بین‌المللی دانست، البته باید اشاره کرد که تقریباً این جشنواره به نام اصفهان شناخته می‌شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: تا کنون مشخص شده که از حدود ۴۰ کشور مهمان در اصفهان خواهیم داشت که این مهمانان یا فیلم‌هایی در جشنواره دارند و یا به‌عنوان هنرمند و فعال حوزه سینمای کودک در آن حضور پیدا می‌کنند. این موارد، بخش اصلی جشنواره است و بحثی که در چند سال اخیر مطرح شده، بحث برنامه‌های جنبی جشنواره است که سعی داریم مستقیماً با جشنواره مرتبط باشد و رویدادها و اتفاقاتی که در آن شکل می‌گیرد به نحوی با سینما، فیلم و این مباحث ارتباط داشته باشد. او با اشاره به اینکه امسال به صورت ویژه‌تر به بخش جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نگاه شده است، تصریح کرد: طرح هویت مسوولیت اجتماعی جشنواره در شهر اصفهان با رویکرد کودک و نوجوان است و نگاه امسالِ ما به این بخش به‌عنوان مسوولیتی اجتماعی است، زیرا بخش جنبی می‌تواند مسوولیت اجتماعی که در هر شهر بر عهده جشنواره است را پوشش دهد و الزاماً قرار نیست همه اتفاقات جنبی در حوزه سینما و فیلم باشد. فرشادفر درباره شعار این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: عنوان شعار این دوره از جشنواره، «بچه‌ها به سمت قله» است که به‌عنوان برنامه نیز انتخاب شده است. این عبارت الهام‌گرفته از صحبت مقام معظم رهبری است که ما به سمت قله حرکت می‌کنیم.

او تأکید کرد: این برنامه بر اساس رویکرد مسوولیت اجتماعی طرح‌ریزی شده است که مهم‌ترین رویکرد آن، بحث مشارکت‌های اجتماعی است و می‌توانیم چک لیستی از مواردی که با آن‌ها کار می‌کنیم تهیه و گردآوری کنیم. براساس مسوولیت معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان، به دنبال فراهم کردن زمینه نقش‌آفرینی تشکل‌ها، مؤسسات و برندهایی هستیم که در حوزه کودک و نوجوان و در حیطه مسوولیت اجتماعی فعالیت می‌کنند تا هم مردم به‌عنوان تشکل‌ها و هم به‌عنوان افراد بتوانند در این مسوولیت اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: رویکرد دوم درباره آموزش و توسعه کودک و نوجوان است که حتماً بازی، تفریح و خدمات فرهنگی اولویت است اما می‌خواهیم از این موارد به‌عنوان سرگرم‌آموزی استفاده کنیم و قرار نیست صرفاً تفریح و بازی باشد. شور و نشاط نیز حائز اهمیت است و حتماً برنامه‌ها باید خوش رنگ و آب و مطابق با ذائقه کودکان باشد. فرشادفر افزود: بحث مسائل اجتماعی نیز مطرح است که به نحوی کودک در آن موضوعیت پیدا کند، مانند بحث جوانی جمعیت که یکی از مسائل جدی است. ارتباط بین نسلی، همدلی و تقویت سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی به‌صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد. به هر حال کسی که به این زمینه ورود پیدا می‌کند باید با حال و هوای خوب و امید در این مسیر گام بردارد.