دکتر اینگلیش؛ هم‌بازی و هم‌زبان

مسعود هاشمی، ادامه داد: طرح‌های تدریس زبان‌های خارجی در این مجموعه با استفاده از تکنولوژی روز، انواع هنرهای نمایشی و تجسمی با شعار “هم‌بازی هم‌زبان ” طبق استانداردهای بین‌المللی تهیه‌شده است، البته با توجه به افزایش هزینه‌ها، مشکلات تردد و کمبود آموزگار و اساتید باتجربه در آموزش زبان، سیستم‌ها و اپلیکیشن های طراحی‌شده در این مجموعه، امکان دسترسی به آموزش زبان را برای همگان فراهم می‌سازد.

وی همچنین در ارتباط با ایجاد جذابیت برای مخاطب افزود: در تولید محتوای آموزشی نخست باید ایجاد جذابیت برای زبان‌آموز در نظر گرفته شود تا انتقال مفاهیم و فراگیری حاصل شود.

او ادامه داد: در هر رشته‌ای حتی راه‌اندازی یک رستوران، فراگیری علم و دانش روز دنیا، تکنیک‌های مختلف برقراری ارتباط که زبان یکی از آن‌ها است، ضروری به نظر می‌رسد و راه موفقیت را هموار می‌سازد.

بر این باوریم که خروجی زبان انگلیسی در کشور ما با حدود ۶۰ سال سابقه و با توجه به تعداد سال‌هایی که در مدرسه و دانشگاه آموزش می‌بینیم، چندان مطلوب نیست، در مکالمه بسیار ضعیف و تقریبا نمی‌توانیم انگلیسی صحبت کنیم که ضرورت تغییر در روش آموزش زبان را برای ما مطرح می‌سازد. همان‌گونه که ما تغییر را در سیستم خود اعمال کرده‌ایم، سعی بر این است تا آموزش‌وپرورش نیز برای توانمندسازی نسل آینده کشور، تغییر و تحول را مدنظر قرار دهد و همه دست‌اندرکاران این نهاد باید به‌طور منسجم کمک نمایند تا تغییرات اساسی تحقق یابد.

او همچنین در ارتباط با تالیف کتاب‌های این مجموعه با توجه به فرهنگ مردم ایران افزود: دکتر انگلیش Dr.English، دومین برند مابعد از هفت‌اقلیم است و بر این اساس، موفق به تالیف ۱۲ جلد کتاب در زمینه آموزش و مکالمه برای زبان کودک شدیم. اپلیکیشن آموزشی، دکتر اینگلیش، یک اپلیکیشن منحصربه‌فرد در آموزش زبان کودک در دنیا است. چون از صفرتا صد مراحل آموزش را در آن پایه‌گذاری کرده‌ایم و از انواع روش‌های سمعی بصری با تمرکز بر ایجاد جذابیت، تقویت انگیزه یادگیری و فراگیری پایدار استفاده می‌کنیم.

مجموعه هفت‌اقلیم، اولین و تنها مرکز آموزش زبان کودک مبتنی بر فناوری دیجیتال است و هر رخدادی یا تغییری در اپلیکیشن دکتر اینگلیش بر اساس تکنولوژی است.

مسعود هاشمی ادامه داد: درنتیجه فرصتی که با این اقدام برای ما ایجاد می‌شود، می‌توانیم تحت لیسانس برندها و در سطح بین‌المللی کارکنیم. ضمن آنکه از ابتدا، ما رویکرد و نگاه بین‌المللی را در فعالیت خود داشته‌ایم و متمرکز بر تولید محصولی بودیم که قابلیت ارائه و مقبولیت در دنیا را داشته باشد.

دکتر مسعود هاشمی، ذر رابطه با دکتر انگلیش Dr.English و ارتباط آن با خانواده افزود: با تولید پنج کاراکتر به‌عنوان خانواده “دکتر اینگلیش” که شامل پدربزرگ در نقش معلم خانواده، پسر، عروس و دو نوه هستند، اتفاقات شیرینی می‌افتد و چون آموزش به سبک بصری و در قالب تئاتر اجرا می‌شود، نتایج مطلوبی به لحاظ اثر یادگیری به همراه دارد.

مدیرعامل آکادمی زبان هفت‌اقلیم، در رابطه بااینکه کودک در قالب بازی‌های جذاب، قادر به فراگیری زبان است اظهار کرد: تکالیف به‌صورت آنلاین و بسیار جذاب برای زبان‌آموزان طراحی‌شده است. چنانچه، برای نخستین بار با تولید بیش از ۱۰ نوع گیم یا بازی مختلف با توجه به محتوای جلسه آموزشی و به‌عنوان جایگزین آزمون‌های استرس‌زا، توانستیم شاهد تاثیرگذاری قابل‌توجهی به لحاظ فراگیری باشیم. کودک در قالب بازی‌های جذاب، نتیجه و نمره آزمونی که گویای پیشرفت او نیز هست را، کسب می‌کند.