بـه کـام سرمـایـه

رویداد کیش اینوکس در طول سال‌های برگزاری با برخورداری از حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و فعالان اقتصادی بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین مشارکت‌کنندگان بین‌المللی و با حضور نخبگان اقتصادی کشور به محلی برای ارائه تصویری کامل از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و شرایط کلان اقتصاد کشور، تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی داخلی و بین‌المللی و برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات روز اقتصادی در ابعاد کشوری و جهانی تبدیل شده است.

محورهای نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳

  توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

  بسترسازی تامین مالی شفاف و متنوع

  تنظیم‌گری و نظارت هوشمند

  ظرفیت‌سازی شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری

  معرفی صندوق‌های کالاهایی

  هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی

  نقش سیستم بانکی کشور در مسیر مهار تورم و رشد تولید

  بانکداری و بیمه آفشور در مناطق آزاد

  استفاده از ظرفیت‌های مشترک بازار پول و سرمایه

  معرفی ابزارهای صنعت بیمه در مسیر تحقق شعار سال

  معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌ها و پروژه‌های کلان کشور

  راهکارهای دستیابی به حکمرانی مطلوب اقتصادی.

کیش اینوکس ۲۰۱۴

اولین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در فضایی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع با حضور بیش از ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی در ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش آغاز به کار کرد.

برگزاری هشت نشست تخصصی در حوزه‌های انرژی، بورس، بیمه، سرمایه‌گذاری و خصوصی‌سازی طی دو روز (صبح روزهای برگزاری نمایشگاه) از دیگر برنامه‌های این رویداد اقتصادی بود. این نمایشگاه در ساعت ۲۲ روز ۲ آبان‌ماه در حالی به کار خود پایان داد که بیش از ۹ تفاهم‌نامه و تاسیس اولین بانک برون‌مرزی با ارائه خدمات ارزی در کیش از جمله دستاوردهای این رویداد اقتصادی بود.

کیش اینوکس ۲۰۱۵

برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس برای دومین سال متوالی در جزیره کیش و همزمانی آن با ورود به دوران پساتحریم سبب شد تا جزیره زیبای کیش شاهد بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی کشور در سال ۱۳۹۴ باشد.

حضور بیش از هشت هزار نفر از مدیران، متخصصان و فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ۲۲۵ شرکت فعال در حوزه بازار سرمایه در فضایی به وسعت ۲۱ هزار مترمربع بهترین چشم‌انداز را برای برپایی هرچه بهتر نمایشگاه در دوره‌های آینده فراهم کرد.

کیش اینوکس ۲۰۱۶

سومین دوره نمایشگاه ۱۰ آبان‌ماه ۱۳۹۵ در جزیره کیش برگزار شد. حضور بیش از ۱۸۰ شرکت داخلی و ۲۰ شرکت خارجی فعال در عرصه‌های گوناگون سرمایه‌گذاری و تامین ‌مالی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، گرجستان، انگلستان، هندوستان، مالزی، ترکیه و امارات متحده عربی در فضایی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه، حضور مقامات و مسوولان اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشور، برگزاری بیش از ۳۰ نشست تخصصی، حضور خبرنگاران و رسانه‌های داخلی و نیز حضور بیش از ۶۰ خبرنگار خارجی از رسانه‌های بین‌المللی نظیر وال‌استریت ژورنال، بلومبرگ، المیادین لبنان، یورونیوز، فرانس ۲۴ عربی، لوموند فرانسه، TRT ترکیه، TY انگلستان، AST فرانسه، ZDF، راشا تودی، شینهوا، فایننشال‌تایمز، T۲۴ انگلستان، و رشد قابل توجه حضور شرکت‌های خارجی از دیگر ویژگی‌های شاخص رویداد کیش اینوکس ۲۰۱۶ بود.

کیش اینوکس ۲۰۱۷

رویداد کیش اینوکس ۲۰۱۷ در آستانه رقم خوردن فصل جدیدی در اقتصاد کشور و همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و با رویکردهای معرفی ظرفیت‌های بازار سرمایه کشور، تامین شرایط و فعال‌سازی تمام امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور، پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان، اصلاح و تقویت همه‌جانبه نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، تشویق و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه حوزه فعالیت‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ویژه در زمینه‌های انتقال فناوری‌های پیشرفته و گسترش تولید و صادرات، توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با سایر کشورها در تاریخ ۸ تا ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۶ در جزیره کیش برگزار شد.

کیش اینوکس ۲۰۱۸

پنجمین رویداد KishINVEX با توجه به فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادی کشور و با تمرکز بر این فرصت‌ها و چالش‌ها و با ایجاد یکپارچگی بین مشارکت‌کنندگان نمایشگاه و همایش‌های جانبی (تنظیم الگو و رویکرد بازاریابی بر اساس محتوای رویداد)، هماهنگی برگزاری جلسات هدفمند B۲B پیش از برگزاری رویداد، ایجاد زمینه طرح مباحث مربوط به توسعه پایدار در محتوای رویداد کیش اینوکس، همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی در راستای پایش و هدایت مباحث از مباحث کلی به جزئیات در راستای ایجاد شفافیت اقتصادی، استانداردسازی و بین‌المللی‌سازی نحوه ارائه طرح‌ها و پروژه‌ها و تعاملات فعالان اقتصادی کشور با حضور همزمان نهادهای اقتصادی حاکمیتی و فعالان بخش خصوصی در تاریخ ۳۰ مهر تا ۳ آبان‌ماه ۱۳۹۷ تخصصی برگزار شد.

کیش اینوکس ۲۰۱۹

در سال رونق تولید که با هدف افزایش توان تولید از طریق حمایت از نظام‌های بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی، جذب سرمایه برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی، اصلاح قوانین سرمایه‌گذاری و تسهیل تجارت خارجی که در شرایط تحریم نامگذاری شد، رویداد کیش اینوکس ۲۰۱۹ با مشارکت و حمایت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تجاری، سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و بسیاری از نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۸ در جزیره کیش برگزار شد.

کیش اینوکس ۲۰۲۰

با شیوع کووید ۱۹ در جهان و ایران و عدم برگزاری رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۰، ستاد برگزاری رویداد مصمم شد تا با تهیه گزارشی در ۱۵۶ صفحه به نحوی جای خالی رویداد برگزارنشده را هر چند اندک، برای حفظ ارتباط با مخاطبان کیش اینوکس پر کند.

این گزارش جامع در هفت بخش شامل دیدگاه مسوولان عالی‌رتبه و سیاستگذاران بخش‌های مختلف اقتصادی، معرفی رویداد کیش اینوکس، آشنایی با گروه‌های کالایی و حوزه‌های کلان این رویداد شامل بازار سرمایه، مناطق آزاد و ویژه، شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، گزارش اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۰ از منظر سازمان‌های معتبر خارجی و داخلی، دیدگاه کارشناسان و صاحب‌نظران و بخش مشارکت‌کنندگان رویداد است.

کیش اینوکس ۲۰۲۱

هشتمین رویداد کیش اینوکس از ۸ تا ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰ در جزیره کیش برگزار شد.

با استقرار دولت سیزدهم و در راستای سیاست‌ها و رویکردهای جدید اقتصادی دولت، این رویداد با مشارکت تصمیم‌سازان، دست‌اندرکاران، فعالان بازارهای مالی، بازار سرمایه و سایر ذی‌نفعان و علاقه‌مندان، فرصت تازه‌ای برای بازنگری اقدامات انجام‌شده، ترسیم چشم‌اندازهای نو در حوزه اقتصاد و گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کرد.

کیش اینوکس ۲۰۲۲

در رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ حضور ۲۵۰ شرکت و بنگاه اقتصادی از بخش‌های خصوصی و دولتی طی چهار روز در محل نمایشگاه بین‌المللی جزیره کیش آخرین دستاوردها و نوآوری‌های خود در صنعت مالی، پولی و نیز ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توجیه‌پذیر اقتصادی کشور را به نمایش گذاشتند. در بخش نشست‌های تخصصی و همایش‌های جانبی این رویداد، ۳۴ نشست با موضوعات روز اقتصاد کشور از سوی سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان رویداد قرار گرفت.

از نکات قابل توجه رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ تشکیل پاویون معرفی طرح‌های دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و عقد تفاهمنامه تامین مالی ۱۲ طرح از سوی سرمایه‌گذاران بود. حضور بیش از ۱۵۰ خبرنگار از رسانه‌های داخلی و خارجی و بازتاب گسترده و پوشش وسیع رسانه‌های تصویری از دیگر شاخصه‌های این رویداد محسوب می‌شود.