فولاد مبارکه اصفهان حدنصاب تغییر در گزارش‌های مالی را ثبت کرد

انتشار کارنامه شش ماهه فولاد مبارکه اصفهان نشان داد که به‌رغم دغدغه بزرگ شرکت‌های فولادی در موضوع انرژی و سایر اصول اشتباه حاکم بر صنعت فولاد، مدیران این شرکت عزم جدی در ثبت کارنامه و چهره‌ای موفق از صنعت فولاد کشور در داخل و حارج از کشور دارند.

 فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین کارخانه فولادسازی خاورمیانه شش ماه سال جاری را با ثبت بهترین عملکرد خود به پایان رساند و در همه شاخص‌های تعیین کننده مالی اعم از تولید و فروش، سود خالص، سود انباشته، سود عملیاتی و… افزایش و ارزش افزوده خلق کرد تا بتوان گفت که فولادی‌ها شنا کردن در جهت مخالف آب را به درستی می‌دانند.

 سود خالص این کارخانه فولادسازی با رشد ۹۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۲۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال رسید که به تبع آن سود خالص هر سهم نماد فولاد نیز ۹۴ درصد رشد داشت تا ۶۵۶ ریال به ازای هر سهم سود خالص در اختیار سهامداران بگذارد.

 حضور اثرگذار فولاد مبارکه در بین تولیدکنندگان صنعت فولاد و مشارکت کنندگان طرح‌های ملی باعث شد تا درآمدهای عملیاتی این شرکت با ۵۳ درصد رشد به ۱ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال برسد و سود عملیاتی فولادی‌ها در بازه فرودین تا شهریور ۱۴۰۲ با جهش ۵۴ درصدی ۵۱۲ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال باشد.  موفقیت‌های فولاد مبارکه اصفهان تنها در دو سه ردیف طی شش ماه نخست سال جاری خلاصه نشد چرا که سود انباشته آنها ۱۷ درصد افزایش را ثبت  کرد و  به ۸۶۰ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال تکیه زد.

 فولادی‌ها که برای جذب و تأمین منابع مالی ریل گذاری و تمرکز ویژه‌ای روی فرصت‌های سرمایه گذاری دارند در نیمسال نخست ۱۴۰۲ میزان سرمایه گذاری‌های بلند مدت خود را با ۳۰ درصد رشد به ۴۷۷ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال رساندند.