صنعت سبز فولاد نزدیک تر از همیشه

وی افزود: فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور، زنجیره کاملی از تأمین و مصرف دارد. این شرکت پیشران اقتصاد کشور و دارای شبکه گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان شامل هزار شرکت است. گروه فولاد مبارکه دارای ۱۱۰ شرکت زیرمجموعه است که هر یک از آنان یک مجموعه بزرگ صنعتی هستند. هدف‌گذاری فولاد مبارکه در افق ۱۴۱۰ رسیدن به درآمد ۱۵ میلیارد دلاری است. فولاد مبارکه درصدد تبدیل شدن به یک برند جهانی است که در این راستا به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود است.

فولاد مبارکه امروز به دنبال تبدیل شدن به صنعت سبز است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: گروه فولاد مبارکه از سال ۱۳۷۱ تاکنون به ظرفیت تولید ۱۰.۲ میلیون تن رسیده و هدف‌گذاری توسعه متوازن دارد. این مجموعه موفق به طراحی و تولید ورق‌های فولادی زنگ‌نزن شد. به واسطه محدودیت‌های انرژی و دیگر حوزه‌ها، فولاد مبارکه اقدام به سرمایه‌گذاری در تمامی بخش‌ها کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه انرژی فولاد مبارکه برای نخستین بار در کشور نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F را راه‌اندازی کرد و کلنگ نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی در شرق اصفهان را به زمین زد. فولاد مبارکه امروز به دنبال تبدیل شدن به صنعت سبز است.

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه متذکر شد: صنعت باید در حوزه محیط زیست پیشتاز باشد و فولاد مبارکه در مسیر حفظ محیط زیست ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. دارا بودن زنجیره تولید از سنگ تا رنگ، وجه تمایز و نقطه قوت فولاد مبارکه با دیگر صنایع کشور است.

وی یادآور شد: فولاد مبارکه در خلق ارزش افزوده نیز در کشور پیشتاز است. اگر فولاد مبارکه در سودآوری رتبه اول کشور را دارد، به دلیل دارا بودن زنجیره کاملی از تولید است.

طیب‌نیا بیان داشت: رویکرد فولاد مبارکه تولید محصولات ویژه و توسعه کیفی است در این راستا بالغ بر ۲۲۰ پروژه در این شرکت تعریف شده است. فولاد مبارکه بیشترین حمایت را از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته به نحوی که سرمایه‌گذاری ما در این شرکت‌ها تا پایان سال به هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

فولاد مبارکه درصدد توسعه زیست‌بوم نوآوری باز

وی یادآور شد: فولاد مبارکه درصدد توسعه زیست‌بوم نوآوری باز است و در این راستا با حمایت از طرح‌های دانشگاهی، نگاهی متحولانه در این حوزه داشته است. این شرکت ۳۵ هزار شغل به صورت مستقیم و ۳۸۰ هزار شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اذعان داشت: این شرکت سعی کرده تا در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تحول ایجاد کند و براساس ظرفیت‌های منطقه‌ای و با تعریف سند پیشرفت و آبادانی منطقه، مسئولیت‌های اجتماعی خود را تعریف کرده است از این رو درصدد توانمندسازی مناطق محروم هستیم.