حسین عباسی copy

در بُعد عرضه اطلاعات و تحلیل‌های اقتصادی به آن درجه از بلوغ رسیده‌ایم که مطالب عرضه‌شده در روزنامه‌ای مانند دنیای‌اقتصاد با تایید اقتصاددانان آگاه از جریان روز علم اقتصاد روبه‌رو است و توانسته است همکاری آنها را جلب کند و در بُعد تقاضا برای دانش اقتصادی هم جامعه ایران به آن درجه از بلوغ رسیده است که یک روزنامه‌ای حرفه‌ای بتواند به اندازه کافی طرفدار داشته باشد و جای خود را در میان مردم باز کند. این امر امکان‌پذیر نمی‌شود مگر با ارائه اطلاعات درست به شیوه‌ای حرفه‌ای و در عین حال جذاب برای کارشناسان و غیرکارشناسان. به دنیای‌اقتصاد بابت این موفقیت تبریک می‌گویم.

در دنیای به سرعت متحول‌شونده کنونی، روزنامه دنیای‌اقتصاد، مانند هر فعالیت دیگر، باید ارزیابی مستمری از کیفیت کار خود داشته باشد. بخشی از این ارزیابی توسط مسوولان روزنامه و بر مبنای داده‌های غیر رسمی که به‌طور مدام دریافت می‌کنند، صورت می‌گیرد. بخش دیگر می‌تواند توسط گروهی از متخصصان خارج از مجموعه روزنامه صورت گیرد. آنچه تحت عنوان «بررسی بیرونی» شناخته می‌شود، امروزه در مورد شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و بیشتر فعالیت‌های مشابه صورت می‌گیرد.

می‌توان گروهی از متخصصان بیرون از مجموعه روزنامه را به یاری طلبید و از آنها خواست که جنبه‌های مختلف فعالیت روزنامه را ارزیابی کنند. این ارزیابی می‌تواند در مورد کیفیت هر بخش از فعالیت روزنامه جداگانه صورت گیرد و نتایج آن در قالب شاخص‌های کمی و کیفی برای هر بخش به همراه توصیه‌های بهبود عملکرد، در اختیار مسوولان روزنامه قرار گیرد. نگاه از بیرون وقتی که با ارزیابی‌های درونی روزنامه ترکیب شود، می‌تواند استمرار کیفیت بالای خدمات این رسانه را تضمین کند.

اقتصاددان