خون ۷۰۱ داوطلب اصفهانی به مجروحان حادثه ترویستی کرمان اهدا شد

کیان دهراب‌ پور  با اشاره به اینکه پس از نخستین ساعات اولیه حادثه تروریستی کرمان، اداره کل انتقال خون اصفهان تصمیم گرفت که به یاری مصدومان این حادثه کمک کند، اظهار کرد: سازمان انتقال خون استان اصفهان ۶۵ واحد فرآورده خونی از مرکز اهدا خون اصفهان به استان کرمان ارسال کرد.

وی افزود: این فرآورده‌های خونی شامل؛ ۱۵ واحد گلبول قرمز گروه خونی O منفی و ۵۰ واحد فرآورده پلاکت از گروه‌های مختلف خونی بود.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: به دنبال نیاز به برخی از گروه‌های خونی در جهت کمک به مصدومان و مجروحان حادثه تروریسی کرمان سازمان انتقال خون استان اصفهان از مردم خواست که نسبت به اهداءخون خود اقدام کنند که در طی دو روز گذشته ۸۶۸ هم استانی نوعدوست برای تامین خون مورد نیاز بیماران و مجروحان به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند. وی ادامه داد: در این راستا، ۷۰۱ داوطلب موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد ۵۲ اهداء کننده خون بانوان بودند که برابر ۷.۴۲ درصد از خونگیری‌ها می‌باشد. دهراب پور گفت: درصد مشارکت بانون در این چند روز بسیار خوب بوده است چرا که در ماه‌های گذشته سال جاری میانگین اهدای بانوان ۳.۳ درصد بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های استان پذیرای استقبال کم نظیر مردم استان برای کمک به همنوعان خود در کرمان بودند.

منبع: ایرنا