اولویت‌ آبفای اصفهان حذف آبرسانی سیار در استان است

حسین اکبریان در آیین اختتامیه دومین جشنواره «قاصد آب» افزود: طرح جهاد مخزن سازی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله خیران و جهاد آبرسانی به مناطق محروم از دیگر پروژه‌های اصلی ما در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی اضافه کرد: اکنون طرح ملی جهاد آبرسانی در استان با هدف تامین آب پایدار در ۹۷ روستای سه شهرستان نائین، فریدونشهر و سمیرم با قرارداد حدود یک هزار و ۶۴۰ میلیارد ریالی ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل آبفا اصفهان ادامه داد: بر مبنای تاکید رییس جمهور برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، پیش بینی می‌کنیم گام(فاز) نخست تصفیه خانه آب شهرستان خوانسار تا تابستان امسال افتتاح شود.

اکبریان افزود: بخش سازه‌ای تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان چادگان نیز اکنون بالغ ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: عملیات ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب فولادشهر واقع در شهرستان لنجان بعنوان یکی از قدیمی‌ترین تصفیه‌خانه‌های استان به پایان رسیده و بخش(مدول) دوم آن به روش «لجن فعال» با حذف ازت و فسفر نیز در مراحل تکمیلی است.

مدیرعامل آبفا با اشاره به پروژه آبرسانی به هسته مرکزی کلانشهر اصفهان با هدف جبران اُفت فشار آب در این نواحی تصریح کرد: برنامه ما جبران اُفت فشار در مناطق مختلف است.

به گزارش ایرنا، بر مبنای آمار، آبرسانی به ۳۰۰ روستای استان در سال گذشته بصورت سیار و بوسیله تانکر انجام می‌شد.

از مهمترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی یا دچار تنش آبی است که برای انجام این کار، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته است تا با تلاش آبفا و مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، تحول مثبتی در آبرسانی به روستاها در کشور ایجاد شود.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، ۱۶ هزار روستا در مناطق محروم و کم‌برخوردار در طرح موسوم به «جهاد آبرسانی» بعنوان بزرگترین عملیات آبرسانی کشور قرار گرفته‌اند و تاکنون و از زمان اجرای این طرح، تاسیسات آبرسانی ۲ هزار و ۵۰۰ روستا تکمیل شده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.