کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر نیز  به کار گیرد

باشگاه سپاهان با توجه به تاکید وزیر ورزش و جوانان در خصوص حفظ حرمت بانوان، نکاتی را به استحضار جامعه فوتبال می‌رساند.

در ادامه بخشی از نامه باشگاه سپاهان را می خوانید: با عنایت به تاکید وزیر ورزش مبنی بر برخورد با حرمت‌شکنی رخ داده در ورزشگاه آزادی، و عزم کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که در رسیدگی به پرونده هوادار خاطی سپاهان آن‌هم با سرعتی مثال‌زدنی و بدون احضار فرد خاطی تجلی پیدا کرد، انتظار می‌رود کمیته انضباطی برخلاف روال گذشته و با همین جدیت و سرعت اخیر، نسبت به موارد ذیل نیز عمل کرده و دستورات قضایی لازم را صادر نماید تا علاوه بر بازنمایی جایگاه خود به عنوان رکن عدالت قضایی‌ و دوری از اتهام یکسونگری و جانبداری، حضور ایمن و سالم بانوان در ورزشگاه‌ها را تداوم ببخشد:

برخورد با فحاشی منظم و هماهنگ ۳۰ هزار نفره هواداران پرسپولیس علیه باشگاه و بازیکنان سپاهان آن هم درحضور بانوان و کودکان که از دو ساعت قبل از بازی تا نیم ساعت بعد از بازی به‌صورت علی‌الدوام انجام شده است.

همچنین لازم است فارغ از هر رنگی با لیدر یا لیدرهایی که مطالب تحریک کننده و تهدید آمیزی بر علیه هواداران سایر تیم‌ها منتشر کرده‌ و می‌کنند برخورد جدی صورت گیرد چرا که قطعا آسیب رفتار این افراد کمتر از آن هوادار منتسب به سپاهان نیست؛ که برخورد پند آموز با آنها مصداق حی علی خیر العمل برای رکن قضایی فدراسیون است.

شناسایی و برخورد با لیدرها و سرلیدرهای باشگاه پرسپولیس خصوصا در قسمت بانوان، که فحاشی جمعی بی‌سابقه‌ای را همراه با رکیک‌ترین الفاظ از جایگاه هواداران بانوی تیم پرسپولیس بر علیه هواداران و بازیکنان تیم سپاهان رقم زدند. هرگونه سهل‌انگاری در این خصوص منجر به تسری این حرکات و رفتار شنیع در دیگر استادیوم‌ها خواهد شد که مسئولیت اولیه آن بر عهده رکن قضایی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

رسیدگی به کوتاهی مسئولان برگزاری مسابقه درخصوص مکان یابی جایگاه هواداران میزبان در طبقه فوقانی که زمینه‌ساز برخی از اتفاقات ناگوار این بازی شد. یادآور می‌شود همین موضوع دلیل اصلی حادثه جراحت و آسیب سرباز احمدی و حوادثی از این دست در اصفهان، تهران و سایر شهرها بوده که متأسفانه همیشه در هیاهوی رسانه‌ای و عدم ریشه‌یابی دقیق رکن قضایی فدراسیون، از آن غفلت شده است.