برای مثال در صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی تنها دو صندوق از جمله صندوق پالایش یکم بود که بازدهی منفی از خود به جا گذاشتند. عملکرد صندوق‌ها در روزهای مثبت و منفی بازار نشان می‌دهد که این صندوق‌ها که توسط افراد متخصص اداره می‌شود، می‌تواند برای سرمایه گذارانی که تجربه کافی برای سرمایه‌گذاری در بورس ندارند، بهترین گزینه باشد.

عملکرد صندوق‌های با درآمد ثابت

خروج پول‌های پارک شده از صندوق درآمد ثابت و تزریق آن به بازار سرمایه و خرید سهام نشان می‌دهد اقبال صندوق‌ها و سرمایه گذاران به این بازار بیشتر شده است و این نکته مهمی برای این بازار تازه رونق گرفته محسوب می‌شود. این روند کماکان ادامه دارد و شاهد تزریق نقدینگی بیشتر در این هفته بودیم. در بین صندوق‌های با درآمد ثابت، صندوق مشترک صنعت و معدن با بازدهی ۹۸/ ۲ درصد بهترین عملکرد را به خود اختصاص داد. این درحالی است که این صندوق در یک‌سال گذشته عملکرد متوسطی داشته است. اوراق و سهام بیشترین ترکیب دارایی این صندوق را به خود اختصاص داده‌اند. صندوق سپر سرمایه بیدار مانند هفته گذشته که جزو پربازده ترین صندوق‌ها قرار گرفته بود این هفته نیز بازدهی ۶۴/ ۱درصدی ثبت کرده است. این صندوق تازه تاسیس مورد استقبال سرمایه گذاران زیادی قرار گرفته است. صندوق سپر سرمایه بیدار برخلاف صندوق مشترک صنعت و معدن که صدور و ابطالی است، صندوق etf محسوب می‌شود که با نماد «سپر۱» در بازار سرمایه قابل خرید و فروش است. سومین صندوق از نظر کسب بازدهی صندوق حکمت آشنا ایرانیان که در این هفته ۵۹/ ۱ درصد بازدهی داشته است. این صندوق در یک‌سال گذشته نسبت به صندوق‌های دیگر بازدهی کمتری داشته است. این صندوق بر خلاف دو صندوق قبل درصد کمتری از دارایی خود را در بورس سرمایه‌گذاری کرده است.

عملکرد صندوق‌های سهامی

صندوق‌های سهامی نیز مانند هفته دوم آذر که رشد خوبی داشتند،‌هفته گذشته نیز روند مثبت خود را طی کردند. صندوق شناخته شده سهم آشنا که در یک‌سال بازدهی مناسبی داشته و مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته در هفته گذشته با بازدهی ۶۳/ ۸ درصد بیشترین بازدهی را در بین صندوق‌های سهامی ثبت کرده است. صندوق قابل معامله سرو سودمند مدبران با نماد «سرو» با بازدهی ۸۵/ ۶درصد در رتبه دوم صندوق‌های سهامی قرار گرفته است. بعد از این دو صندوق،‌ صندوق ارزش آفرینان که صندوق قابل معامله محسوب می‌شود با بازدهی ۲۸/ ۶درصد در رتبه سوم قرار گرفته است. در هفته‌ای که گذشت صندوق‌های قابل معامله در بورس بر خلاف هفته دوم آذر که عملکرد مناسبی نداشتند،‌ این هفته معاملات بهتری داشتند. نکته مهم هفته گذشته منفی شدن بازدهی صندوق دولتی پالایش یکم بود. انتظار می‌رود اگر بازار سرمایه روند رو به رشد خود را ادامه دهد عملکرد صندوق‌ها نیز به تبع آن مثبت ارزیابی می‌شود.