برنده شدن «حبندر» در یک مناقصه

شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر «حبندر» یکی از شرکت‌هایی بود که اخیرا اطلاعیه گروه الف منتشر کرد. این شرکت در زمینه خدمات دریایی، کشتیرانی داخلی و خارجی، لایروبی، تجسس و نجات، اطفای حریق در دریا، پیشگیری و مبارزه با آلودگی آب دریا و... فعالیت می‌کند. در اطلاعیه این شرکت از برنده شدن در مناقصه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داده شده است. به این ترتیب طبق این قرارداد راهبری، تعمیر و نگهداری شناورهای جست‌وجو و نجات دریایی(SAR) با اسامی شناورهای ناجی‌۳، ناجی‌۱۰، ناجی‌۱۱، ناجی‌۱۲، ناجی‌۱۵، ناجی‌۱۶، ناجی‌۱۹ و قایق RIB به منظور شرکت در عملیات جست‌وجو و نجات در منطقه خلیج فارس و دریای عمان به «حبندر» سپرده شد. مبلغ قرارداد یادشده ۴/ ۸۸ میلیارد تومان عنوان شده است.

  افزایش قیمت برخی از محصولات «غمینو»

شرکت صنایع غذایی مینو شرق هم یکی دیگر از شرکت‌هایی است که اطلاعیه گروه الف داشت. در این اطلاعیه اعلام شده که طبق مجوز انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران و مصوبات داخلی شرکت برخی از محصولات این شرکت در گروه بیسکویت و تافی افزایش قیمت داشته‌اند. مطابق اطلاعیه مذکور قیمت متوسط این اقلام به نسبت به گذشته به میزان ۴/ ۲۸ درصد افزایش یافته‌اند.

در ارتباط با میزان تاثیرگذاری این رویداد باید گفت، محصولات مشمول افزایش قیمت ۸۳ درصد از کل فروش شرکت «غمینو» را در سال مالی گذشته دربرداشته است. رقم فروش شرکت از محل این محصولات در سال گذشته بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان بوده است. بنابراین میزان تاثیرگذاری کل درآمدهای شرکت از این رویداد، یک افزایش ۵/ ۲۳ ‌ درصدی خواهد بود.  در اطلاعیه یادشده گفته شده که «افزایش نرخ دستمزد و سربار اثر آن بر بهای تمام شده محصولات» موجب اخذ این تصمیم شده است.

علاوه بر این دو شرکت، برخی از شرکت‌های بورسی هم اطلاعیه گروه ب منتشر کرده بودند. یکی از این اطلاعیه‌ها را شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سایت کدال بارگذاری کرده بود. موضوع این افشای اطلاعات به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی برمی‌گردد و طبق آن هیات‌مدیره شرکت فجر انرژی خلیج فارس(سهامی عام) انتشار اوراق اختیار فروش تبعی‌(‌بیمه سهام‌) موافقت کرده است. تعداد قابل عرضه این اوراق تا سقف ۲۰ میلیون سهم است و دوره معاملاتی تا سقف ۱۲ ماه خواهد بود. عامل انتشار این اوراق هم صندوق بازارگردانی اختصاصی خلیج فارس معرفی شده است.

شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین هم در یک اطلاعیه گروه ب از عدم واگذاری سهام مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران خبر داده است.