واگذاری سهام «بکاب»

شرکت صنایع جوشکاب یزد در اطلاعیه‌ای با درجه اهمیت گروه الف خبر از واگذاری تعداد ۱۳۳.۳۳۰ سهم از سهام شرکت بورس اوراق بهادار داده است. این اطلاعیه قیمت واگذاری هر سهم در این معامله را  ۳ هزار و ۵۸۱ تومان عنوان کرده که با این حساب کل مبلغ فروش ۴۷۷ میلیون خواهد شد.

افزایش نرخ برای «حپارسا»

شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان هم در چارچوب افشای اطلاعات با اهمیت در وب‌سایت کدال از افزایش قیمت حمل مواد خبر داده است. در این اطلاعیه گفته شده است، طبق نامه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران که در تاریخ ۲۲/  ۰۴/  ۱۴۰۰ به این شرکت ابلاغ شده است نرخ حمل محمولات آن شرکت از تاریخ ۰۱ /  ۰۷ /  ۱۳۹۹ به میزان ۲۰درصد افزایش یافته است. بنابراین بر این اساس درآمد ارائه خدمات این شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور۱۴۰۰، از مبلغ ۲۹۳ میلیارد تومان (آخرین پیش بینی) به مبلغ ۳۳۷ میلیارد تومان (حدود ۱۵ درصد) افزایش خواهد یافت. همچنین در این اطلاعیه توضیح داده شده، با توجه به عدم افزایش نرخ تعرفه حق دسترسی و لکوموتیو توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ بهای تمام شده برای ۹ ماه سال مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ بدون تغییر خواهد بود.

تعهد پذیره‌نویسی تامین سرمایه تمدن

علاوه بر این دو شرکت، نمادهای دیگری هم در قالب افشای اطلاعات بااهمیت، اطلاعیه گروه ب را منتشر کردند.

در این راستا تامین سرمایه تمدن در قالب چند اطلاعیه با اهمیت گروه ب، از پذیرفتن تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق مشارکت شهرداری چند شهر مهم خبر داده است. طبق این اطلاعیه‌ها قرار است شهرداری سه شهر تهران، شیراز و تبریز به منظور تامین بخشی از منابع مالی قطار شهری و گسترش اتوبوسرانی اوراق مشارکت با نرخ سود سالانه ۱۸درصد منتشر کنند و در این ارتباط شرکت تامین سرمایه تمدن تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی آنها را بر عهده گرفته است. به این ترتیب شهرداری تهران ۸/ ۱ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تامین بخشی از منابع مالی قطار شهری و ۴۵۰ میلیارد تومان برای سامانه اتوبوسرانی با سررسید ۴ ساله و با نرخ سود سالانه ۱۸ درصد منتشر خواهد کرد. رقم اوراق مشارکت شهرداری تبریز هم جمعا ۶۰۰ میلیارد تومان (۵۰۰ میلیارد برای قطار شهری و ۱۰۰ میلیارد برای سامانه اتوبوسرانی)، شهرداری شیراز هم ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.