«فروی»

شرکت ذوب و روی اصفهان که با نماد «فروی» در بازار دوم فرابورس معامله می‌شود، طی عملکرد یک ماه خود در تیرماه سال‌جاری مبلغ ۴ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان درآمد کسب کرده است. این درحالی است که میزان درآمد شرکت در ماه‌ خرداد سه میلیارد تومان گزارش شده بود. «کیک روی» محصول اصلی این شرکت سرب و روی به حساب می‌آید و ۳ میلیارد از ۴ میلیارد تومان درآمد تیرماه شرکت را به خود اختصاص داده است.

 مابقی درآمد شرکت در تیر ماه به «سرباره روی» و «درآمد حاصل از خدمات» اختصاص یافته است. میزان فروش محصولات این شرکت در تیرماه ۶۶۱ تن گزارش شده که ۶۰۲ تن آن اختصاص به «کیک روی» دارد. نرخ فروش این محصول در تیرماه به نسبت خرداد ماه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی مواجه شده است.

 «فروی» در تیر ماه یک هزار و ۴۹۹ تن محصول تولید کرد. خرداد ۱،۵۳۹ تن محصول تولید داشته و در اردیبهشت ۱،۶۴۲ تن محصول تولید کرد. میانگین تولید ماهانه کل دوازده ماه گذشته یک هزار و ۴۱۳ تن ثبت شده است. «فروی» با سرمایه ثبت شده ۹۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۴ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ مبلغ ۵۸ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴درصد افت محسوب می‌شود.

  «فگستر»

شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان که از شرکت‌های تازه عرضه شده در بازار سهام است و سهامداران آن را با نماد «فگستر» می‌شناسند، در آخرین گزارش ماهانه خود که مربوط به تیرماه است، از درآمد ۴۵ میلیارد تومانی خبر داده است. بر اساس آمار و ارقام درآمد تیرماه نسبت به خرداد ماه با افت ۱۴ درصدی روبه‌رو شد.

میزان فروش شرکت در تیرماه ۷۶۹ تن ثبت شد که ۷۴۴ تن آن مربوط به «شمش روی» صادراتی و ۲۵ تن اختصاص به فروش داخلی این محصول دارد. این شرکت تنها «شمش روی» را تولید و به فروش می‌رساند و در تولید دیگر محصولات سرب و روی فعالیتی ندارد. محصولات این شرکت علاوه براینکه در تیرماه با افت میزان فروش مواجه شده بود با افت قیمت نیز روبه‌رو شد. «فگستر» با سرمایه ثبت شده ۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۴ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ مبلغ ۱۵۲ میلیاردتومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه ماه قبل رشد ۴۲ درصدی به حساب می‌آید.