دفرا: شرکت فرآورده‌‌‌های تزریقی و دارویی ایران از افزایش نرخ قطره چشمی آرتپیک تک‌دز (اشک مصنوعی) خبر داد. بر این اساس این محصول که پیش‌تر با قیمت ۳/ ۲۷ هزار تومان عرضه می‌‌‌شد، از این پس با بهای ۵/ ۳۱هزار تومان به فروش خواهد رسید. همچنین شرکت اعلام کرده است که با توجه به اعلام قیمت‌های جدید از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فروش شرکت نسبت به آخرین پیش‌بینی معادل ۹۶/ ۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. ضمنا مبلغ فروش محصول در سال مالی قبل ۵‌میلیارد تومان و نسبت فروش محصول خدمت به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۸/ ۱ درصد بوده است.

جم: شرکت پتروشیمی جم از شروع مجدد فعالیت تعلیق شده قبلی (شکستگی خط کولینگ واحدهای شیمیایی و پلیمری) و تعمیر موفقیت‌آمیز و شروع مجدد آن خبر داد.     

شکبیر: شرکت پتروشیمی امیرکبیر در اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌‌‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده» اعلام کرد که پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تصویب نامه هیات وزیران در خصوص مالیات بر درآمد صادرات به استحضار می‌‌‌رساند، عطف به تصویب‌‌‌نامه هیات وزیران در خصوص محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی امیرکبیر، محصولات شرکت کماکان معاف از مالیات است و برخی از محصولات قابل فروش همچون اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز، رافینت، بوتادین و نفت کوره مصرف داخلی داشته و از ابتدای سال‌جاری شرکت فروش صادراتی نداشته است و در برنامه فروش و بودجه سال نیز پیش‌بینی نشده است.     

قنیشا: شرکت قند نیشابور از تغییر برنامه افزایش سرمایه شرکت خبر داد و اعلام کرد که گزارش توجیهی افزایش سرمایه اصلاحی از مبلغ ۲۷‌میلیارد تومان به ۴۰۰‌میلیارد تومان با تبدیل شدن ۱۵‌میلیارد تومان از افزایش سرمایه به جای سود انباشته از محل مطالبات و آورده نقدی و در دو مرحله مطرح و به اتفاق آرا مورد تصویب هیات‌مدیره قرار گرفت.

شپترو: شرکت پتروشیمی آبادان در اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌‌‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده» اعلام کرد که با عنایت به تصویب نامه هیات وزیران در خصوص مالیات بردرآمد صادرات، محصولات خام و نیمه‌خام موضوع تصویب‌‌‌نامه مزبور، شامل تمام گریدهای پی وی سی (پلی وینیل کلراید) و دی دی بی‌(دودسیل بنزن) است. بر این اساس با توجه به مشمولیت درآمد ناشی از صادرات محصولات فوق‌الذکر، با توجه به اینکه این شرکت از فروش صادراتی محصولات خود درحدود ۱۵‌میلیون دلار درآمد خواهد داشت و با توجه به حاشیه سود خالص شرکت، در صورتی که زیان انباشته شرکت مورد تایید سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد، هیچ‌گونه بار مالیاتی متوجه شرکت نخواهد بود. در غیر ‌این صورت هزینه مالیات حدود ۵/ ۲ ‌میلیارد تومان، قابل پیش‌بینی است.

مفاخر: شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی اعلام کرد که پیرو مصوبه هیات‌مدیره در خصوص پیشنهاد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها (زمین)، آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران به منظور اصلاح ساختار مالی و ایجاد امکان تامین مالی به استحضار می‌‌‌رساند با عنایت به اینکه این شرکت کماکان پیگیر تامین منابع موردنیاز و متعهد پذیره‌نویسی در خصوص گزارش مذکور است، بنابراین گزارش حسابرسی شده افزایش سرمایه از مبلغ ۱۷‌میلیارد تومان به مبلغ ۱۶۰‌میلیارد تومان که در تاریخ ۱۴/ ۰۹/ ۱۴۰۰ به تائید بازرس قانونی رسیده است، جهت افشا در سامانه کدال با تاخیر، بارگذاری و ارسال می‌شود.

توریل: شرکت توکا ریل از افزایش نرخ حق مالکانه در قرارداد حمل ریلی خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که نرخ مالکانه در قرارداد با شرکت فولاد مبارکه افزایش یافته است. با توجه به عدم‌تامین مناسب لکوموتیو توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن بر عملکرد شرکت‌های ریلی که قبلا در گزارش‌های تفسیری صورت‌های مالی نیز افشا شده است، در تناژ حمل شرکت تغییر محسوسی برآورد نمی‌شود و در صورت تحقق همه پیش‌بینی‌‌‌های قبلی این افزایش در نرخ حق مالکانه باعث افزایش تقریبی ۷‌درصد نسبت به پیش‌بینی قبلی در درآمدهای عملیاتی خواهد شد.     

کیسون: شرکت کیسون از انعقاد دو قرارداد مهم در خصوص اجرای بخشی از پروژه و طرح اقدام ملی مسکن در شهر اراک با اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد. بر این اساس طراحی و انجام عملیات آماده‌‌‌سازی زمین شامل عملیات خاکی، زیر اساس، اساس و آسفالت، اجرای شبکه آب و فاضلاب زیرسطحی و شبکه جمع‌‌‌آوری آب‌‌‌های سطحی با مبلغ قرارداد ۳/ ۱۸۳ میلیارد تومان و طراحی، تامین مصالح و اجرای کامل عملیات احداث بلوک‌های مسکونی ۸۱۰۰ واحدی واقع در شهر اراک با مبلغ ۳۰۲‌میلیارد تومان به شرکت کیسون واگذار شد. نحوه تسویه در هر دو قرارداد این گونه خواهد بود که پیمانکار مطابق قرارداد و متناسب با پیشرفت کار، صورت وضعیت ماهانه ارائه می‌کند و کارفرما خالص صورت وضعیت را به پیمانکار پرداخت کرده و کارکرد تسویه می‌شود.

دعبید: شرکت داروسازی دکتر عبیدی محصول جدیدی با نام Advalgin ER تولید و به بازار دارو عرضه کرد. این دارو با توجه به تکنولوژی پیشرفته دولایه (Bi-layer) در ساخت، موجب تسکین طولانی‌مدت درد تا ۱۲ ساعت خواهد شد.

وبانک: شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که با توجه به محکومیت به پرداخت جرایم دیرکرد اقساط معوقه بابت خرید سهام شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در سنوات گذشته، خریداران سهام یاد شده متضامنا ملزم به پرداخت مبلغ جریمه شده‌‌‌اند که قدرالسهم شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به عنوان یکی از خریداران از جریمه مذکور، معادل مبلغ ۱/ ۳۵میلیارد تومان است.