میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در ابتدای این نشست خبری عنوان کرد: عرضه اولیه سهام استارت‌آپ‌ها طی ۵ سال‌گذشته در جهان هشت‌برابر شده است. در این میان از آنجایی که شرکت‌های پلتفرمی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین تاثیر مثبت را داشته باشند، بازار نیز نگاه ویژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای به این شرکت‌ها دارد.

وی در ادامه به پروسه ورود تپسی به‌عنوان نماینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شرکت‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت: از هفت‌خوان عبور کردیم و در حال‌حاضر حداقل ۶۰ تا ۷۰‌درصد راه طی شده است، پس از عرضه اولیه و فروش سهام نیز درآمد حاصله صرف رشد زیرساخت‌ها و ورود این شرکت به بازارهای جدیدی خواهد شد. بر این اساس پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی شده است ۳۰۰میلیارد‌تومان سرمایه جدید وارد شرکت شود.

منشی‌پور اضافه کرد: برنامه داریم تا انتهای سال‌جاری، حداقل رشدی ۳‌برابری در درآمد را به ثبت برسانیم. همچنین توسعه تپسی را در چند بخش پیگیری خواهیم کرد. نخست توسعه در شهرهایی که هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌اکنون در آنها حضور داریم، سپس رشد بازار از طریق وارد‌شدن به شهرهای جدید را در برنامه داشته باشیم. در ۶‌ماهه ابتدایی پس از عرضه اولیه، ماهانه ۳ شهر جدید را به شهرهای خود اضافه خواهیم کرد.  به گفته مدیرعامل تپسی، این شرکت به فکر ادامه‌دادن راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های درآمدی جدید مانند تپسی‌لاین است. منشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌پور تاکید کرد: ۳کسب‌‌‌‌‌‌‌‌‌وکار آماده رونمایی داریم.  وی درخصوص ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توسعه بازار تاکسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اینترنتی نیز توضیح داد و گفت: پیش از کرونا در شهر تهران روزانه ۲۰‌میلیون سفر از طریق وسایل نقلیه داشتیم که از این میزان ۱۰‌میلیون سفر با وسایل نقلیه شخصی و مابقی به وسیله تاکسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اینترنتی، تاکسی، مترو، اتوبوس و امثال آن انجام می‌شد. ما اگر بتوانیم تنها ۲۰‌درصد از سهم وسایل نقلیه شخصی را به خودمان اختصاص دهیم، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانیم بازار خود را دوبرابر کنیم.

منشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌پور توضیح داد: عمده ارزش شرکت‌های دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان دارایی‌های نامشهود است که بر اساس طرح تجاری و توسعه در آینده انجام شده و خریداران سهام این شرکت‌ها طبق پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی اقدام به خرید سهام عرضه اولیه شرکت می‌کنند. به گفته وی ارزیابی دارایی‌های مشهود و نامشهود این شرکت بر طبق استانداردهای IFRS۱۵ تهیه شده و از طریق سامانه کدال به مردم اطلاع‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسانی شده است. منشی‌‌‌پور در ادامه تاکید کرد: ۱۰۰درصد نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزار مورد‌استفاده در این شرکت توسط کارشناسان داخلی طراحی شده و حتی میزان تخمین سفرها با یک‌درصد اختلاف نسبت به نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزارهای موجود عمل می‌کند.  در ادامه این نشست میترا عظیمی، مدیر ارشد مالی تپسی درخصوص اثرات پاندمی کرونا در تحقق پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این شرکت توضیح داد و گفت: در برآوردها، پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی شده بود در سال‌۱۴۰۰ از پیک کرونا عبور کرده تا ضمن افزایش درآمد، عرضه اولیه سهام نیز صورت گیرد که این موضوع محقق نشد، با این‌حال درآمد ۶‌ماهه دوم ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه قبل حداقل ۵۵‌درصد رشد داشته و مجموع درآمد سالانه شرکت نیز بیش از ۵۰‌درصد نسبت به سال‌گذشته افزایش یافته است. در این میان با توجه به گسترش واکسیناسیون کرونا، درآمد تپسی سه‌ماهه آخر سال‌گذشته، ۹۰‌درصد بیش از میانگین درآمد ماهانه نیمه نخست سال‌گذشته بود.

براساس اطلاعات اعلام‌شده درخصوص ارزش‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری تپسی روی سامانه کدال از سوی تامین سرمایه کاردان، ارزش سفرهای سال‌۱۴۰۰ تپسی تا دی‌ماه بیش از ۱۳۰۸ میلیارد‌تومان اعلام شده، درحالی‌که کل سفرها در سال‌۱۳۹۹ حدود ۱۱۸۰ میلیارد ‌تومان بود؛ این یعنی ۱۰‌درصد رشد تا همین مقطع برای تپسی صورت‌گرفته است.

همچنین تپسی تا دی‌ماه ۱۴۰۰ نزدیک به‌هزار پرسنل داشته که در مقایسه با آمار انتهای ۱۳۹۹ که در امیدنامه تپسی ذکر شده بود، تعداد پرسنل ۱۸‌درصد افزایش یافته است و همچنین ۱۰۰‌هزار راننده و یک‌میلیون مسافر جدید به آن آمار اضافه شده است.

در عین حال این شرکت ۵/ ۱میلیون راننده تایید شده و ۱۸‌میلیون مسافر ثبت‌نام شده دارد که براساس برآوردها، طی سال‌گذشته یک‌میلیون و ۴۰۰هزار مسافر و ۳۰۰هزار راننده فعال (با حداقل یک سفر انجام شده) به این جمع اضافه شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. در ۱۰‌ماهه اول ۱۴۰۰، بیش از ۴۶‌میلیون و ۴۰۰هزار سفر با ناوگان این شرکت انجام شده است. براساس این گزارش، پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی شده شرکت تپسی در سال‌۱۴۰۰ به سود خالص ۵/ ۴میلیارد‌تومانی رسیده و این رقم با افزایش ۳۰۰‌درصدی در سال‌جدید به ۶/ ۱۸میلیارد‌تومان خواهد رسید.  آخرین ترکیب سهامداران تپسی نیز نشان می‌دهد بخش اعظم سهام این شرکت در اختیار موسسان و مدیران تپسی قرار دارد، گروه سام الکترونیک با ۶/ ۲۲‌درصد و گروه سامان با ۸/ ۱۶‌درصد نیز از دیگر سهامداران این شرکت هستند.

«میلاد منشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌پور»، بنیانگذار و مدیرعامل تپسی با ۱۹‌درصد سهم مالکیت، اصلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین سهامدار حقیقی این مجموعه است.