«خدیزل»: شرکت بهمن‌دیزل اعلام کرد که پیرو تکالیف مقرر در مجمع عمومی عادی سالانه مورخ ۳۱/ ۰۲/ ۱۴۰۱ درخصوص افزایش سرمایه از محل سود انباشته برای استفاده از مزایای مالیاتی مربوطه، هیات‌مدیره شرکت مکلف به اجرایی‌کردن موضوع مطروحه، ظرف مدت سه‌ماه آینده شد. اطلاعات تکمیلی متعاقبا و پس از تهیه گزارش توجیهی هیات‌مدیره و اخذ نظر حسابرس از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

«قشکر»: شرکت شکر دلایل تغییرات بیش از ۳۰درصدی در سود (زیان) عملیاتی طی ۶ماه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال مالی ۹۹ را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱. تغییرات در میزان فروش: افزایش میزان فروش محصولات و ارائه خدمات تصفیه کارمزدی شکر خام نسبت به دوره مشابه ۱۱۸‌درصد و افزایش مبلغ فروش محصولات و ارائه خدمات تصفیه کارمزدی شکر خام نسبت به دوره مشابه ۱۱۹‌درصد بوده است.

۲. تغییرات در بهای تمام‌شده: بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته دوره مالی مذکور نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳۴‌درصد افزایش داشته است که به شرح ذیل اعلام می‌شود:

• هزینه مواد مستقیم (چغندر): هزینه خرید چغندر در دوره مالی مذکور نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴۰‌درصد افزایش داشته که عمده دلایل آن به‌شرح ذیل است:

- مقدار مواد اولیه (چغندر): حدود ۱۰۶‌هزار تن چغندر در دوره مالی مذکور توسط شرکت شکر جذب شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن، ۳۶‌درصد افزایش جذب داشته است.

- نرخ خرید مواد اولیه (چغندر): متوسط نرخ خرید چغندر در دوره مالی مذکور به ازای هر کیلو ۷/ ۱۷‌هزار ریال است که نسبت به دوره مشابه ۸۱‌درصد افزایش داشته است.

۳. دستمزد و سربار: مجموع هزینه‌‌‌های سربار و دستمزد در دوره مالی مذکور نسبت به دوره مشابه ۱۴۷‌درصد افزایش داشته که عمده دلایل آن به شرح ذیل است:

• دستمزد: مجموع هزینه‌‌‌های دستمزد (مستقیم و غیرمستقیم) دوره مالی مذکور نسبت به دوره مشابه ۵۰‌درصد افزایش داشته که به دلیل افزایش تعداد روزهای تولیدی و افزایش دستمزد مصوب دولت نسبت به دوره مشابه است.

• هزینه‌‌‌های سوخت: هزینه‌‌‌های سوخت در دوره مالی مذکور نسبت به دوره مشابه ۵۰۰‌درصد افزایش داشته که عمدتا به دلیل افزایش ۳۲۷درصدی در بهای گاز مصرفی نسبت به دوره مشابه و افزایش تولید است.

۴. عملکرد و راندمان: کاهش محسوس راندمان در دوره جاری نسبت به دوره مشابه، افت بالای سیلوی چغندر و افت متوسط ظرفیت تولید از دلایل عمده و تاثیرگذار در افزایش قیمت تمام‌شده و زیان ناخالص است.

۵. هزینه‌‌‌های اداری و تشکیلاتی: مجموع هزینه‌‌‌های اداری و تشکیلاتی در دوره مالی مذکور نسبت به دوره مشابه ۴۲‌درصد افزایش داشته که ناشی از افزایش تعداد روزهای کاری تولیدی، افزایش دستمزد مصوب دولت نسبت به دوره مشابه به میزان ۳۵‌درصد، افزایش ۲۷۳درصدی هزینه‌‌‌های حق‌‌‌مشاوره دوره جاری نسبت به دوره مشابه و افزایش ۳۰درصدی سایر هزینه‌‌‌های اداری تشکیلاتی دوره جاری نسبت به دوره مشابه بر اثر تورم است.

۶. سایر درآمدها و هزینه‌‌‌های عملیاتی: مجموع سایر درآمدها و هزینه‌‌‌های عملیاتی در دوره جاری نسبت به دوره مشابه ۱۲۴‌درصد افزایش داشته که عمدتا ناشی از افزایش فروش ضایعات آهک تولیدی کارخانه به میزان ۱۲۰‌درصد در دوره جاری نسبت به دوره مشابه و افزایش فروش محصولات کشاورزی به میزان ۱۹۵‌درصد در دوره جاری نسبت به دوره مشابه است.

«وآفر»: شرکت سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال تحت عنوان «شفاف‌‌‌سازی در خصوص نوسان قیمت سهام» اعلام کرد که از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۱۲/ ۹/ ۶/ ۳ماهه منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰) تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. نوسان قیمت سهم باعث افزایش تقاضا و تشکیل صف خرید در نماد شرکت شده است.